Gry i zabawy ruchowe.DOC

(46 KB) Pobierz
Nazwisko i imię

KONSPEKT ZABAW I GIER RUCHOWYCH

 

Tok lekcji

Nazwa zabawy, gry i

ćwiczenia

Czas

trwania

Opis przebiegu lekcji

Uwagi

Część I

Czynności organizacyjno-porządkowe

 

 

 

Zabawa ze śpiewem

 

 

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

Zabawa na czworakach

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa rzutna

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa bieżna

 

 

 

 

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa skoczno-siłowa

 

 

 

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

Zabawa ze śpiewem

 

 

 

 

 

Czynności organizacyjno-porządkowe

 

 

 

 

 

Zbiórka, powitanie, podanie tematu lekcji, sprawdzenie obecności, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo

 

 

 

„Trzy kółeczka”

 

 

 

 

„Czerwone-zielone”

 

 

 

 

 

„Wyścig szczurów na czworakach”

 

 

 

 

 

 

 

 

„Podawanie piłki górą”

 

 

 

 

 

 

 

 

„Kto prędzej dokoła”

 

 

 

 

 

„Do chorągiewki”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Koguciki”

 

 

 

 

 

 

„Nocny stróż”

 

 

 

 

 

„Traktor”

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, podsumowanie lekcji, zebranie sprzętu do magazynku, pożegnanie

 

 

2 min

 

 

 

 

7 min

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

4 min

Dzień doby. Całość baczność. na dzisiejszej lekcji zadaniem głównym będzie nauka zabawy „Trzy kółeczka”, dodatkowym zaś zabawa skoczna „Koguciki” Przypominam o zachowaniu bezpieczeństwa

 

Utwórzcie teraz 3 koła, od najmniejszego do największego i w tych kołach chwyćcie się za ręce. Każde koło kręci się w inną stronę śpiewając piosenkę.

 

Biegacie teraz po całej sali naśladując kierowców samochodów. Gdy podniosę zieloną chorągiewkę oznacza to, że możecie jechać, a gdy podniosę czerwoną zatrzymujecie się.

 

Tworzycie teraz dwa koła, jedno większe, drugie mniejsze. Zewnętrzne koło staje w rozkroku i trzyma się za ręce. Na sygnał mniejsze koło wychodzi na czworakach pod nogami osób stojących w większym kole i biega wokół nich na czworakach jak szczury. Na kolejny mój sygnał wracacie na miejsce. Po jednej serii zmiana kół.

 

Tworzycie teraz 2 rzędy i siadacie skrzyżnie. Pierwszy z rzędu podaje górą piłkę do następnej osoby siedzącej za nim. Gdy piłka dotrze do ostatniego, ten wstaje i szybko przemieszcza się na początek rzędu i wykonuje podanie piłki górą do kolegi siedzącego za nim. Wygrywa ten rząd, który szybciej wykona zadanie.

 

Stajecie teraz w kole. Każdy z was oznaczony jest numerem od 1-5. Gdy wypowiem jakąś cyfrę, osoba oznaczona tym numerem wstaje i jak najszybciej obiega koło i siada na swoje miejsce

 

Każdy z was otrzyma teraz szarfę w danym kolorze. ustawiacie się teraz w rozsypce. Na mój sygnał jak najszybciej wstajecie i biegniecie do chorągiewki oznaczonej waszym kolorem szarfy. Wygrywa ten zespół, który najszybciej ustawi się przy swojej chorągiewce. Po każdej serii następuje zmiana szarf między zespołami.

 

Ustawiacie się w parach naprzeciwko siebie, w odległości ok. 1m. Zakładacie ręce do tyłu i stając na jednej nodze ustawiacie się bokiem do partnera. Na mój sygnał zaczynacie przepychać się tak, by wytrącić kolegę z równowagi.

 

Ustawiacie się na linii. Jedna osoba będzie „stróżem” i staje na środku boiska. Reszta rusza z linii startu i stara się jak najszybciej przejść na druga stronę boiska, nie dając się złapać „stróżowi”.

 

Ustawiacie się teraz w kole i obracając się w prawo będziecie naśladować jazdę traktorem, trzymając ręce z przodu imitujące trzymanie kierownicy. Podczas „jazdy” będziecie śpiewać piosenkę, której słowa za chwilę poznacie

 

Zbiórka, całość baczność, dziękuję za zaangażowanie podczas lekcji. Wszyscy ćwiczyli dziś bardzo sumiennie. Proszę teraz o zaniesienie sprzętu do magazynku. Spocznij.

Zwraca uwagę, by dzieci zdjęły zegarki, biżuterię, sprawdzam stroje, obuwie, zwracam szczególną uwagę na bezpieczeństwo podczas zajęć.

 

Podaje słowa piosenki i śpiewam razem z dziećmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwracam uwagę na to, by dzieci biegły w lewą stronę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwracam uwagę na bezpieczne wykonywanie ćwiczenia. Zaznaczam, że jest to tylko zabawa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podaję dzieciom słowa piosenki i śpiewam razem z nimi

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin