33 a.doc

(32 KB) Pobierz

76.


Rzeźby


78.


Rzeźby na dany temat


 




MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              rozgrzewka do ćwiczeń ruchowych lub na ekspresję,

budowanie zaufania

PRZEBIEG:   uczestnicy dobierają się w pary i ustalają, kto będzie osobą A, a kto B. Osoba A stoi spokojnie, jest zrelak­sowana, a osoba B kształtuje ją tak, jakby była z gliny, robiąc z niej posąg. Instrukcja dla rzeźbiarza:

Kiedy skończysz, przejdź się po sali i obejrzyj inne rzeźby. Jeśli uznasz, że chciałbyś coś zmienić w któ­rejś - zrób to. Wróć potem do swojej rzeźby i ostatecz­nie zadecyduj, czy ma pozostać taka, jaka jest, czy też chcesz coś w niej poprawić. Daj jej imię lub tytuł. Podziel się z innymi pomysłami, tytułem i refleksjami na temat swojej rzeźby


MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              koncentracja, rozwój grupy

PRZEBIEG: używając siebie jako tworzywa, grupa wymyśla różne tematy, które mogą się stać inspiracją do rzeźby grupowej. Pomysły mogą być wzięte z historii, z mi­tologii, z telewizji, z filmu, z życia rodzinnego, z życia szkolnego, z życia wielkich wynalazców, ze szpitala itp.

WARIANTY: ćwiczenie wykonuje się w małych grupach. Każda kolej­na grupa prezentuje rzeźbę innym grupom. Następnie można rzeźby przekształcić w improwizacje, traktując je jako punkt rozpoczęcia lub zakończenia akcji. Prowadzący określa czas każdej improwizacji


 


77.              Tocząca się opowieść


79.


Biuro podróży


 






MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              ćwiczenie wyobraźni, tworzenie dobrego klimatu w gru-

pie

PRZEBIEG: uczestnicy kładą się na plecach, głowami do środka kręgu. Jedna z osób zaczyna opowiadać historię, nas­tępna ją kontynuuje. Potrzebne jest stworzenie nastro­ju odpowiedniego do treści opowiadania

WARIANTY: uczestnicy siadają w kręgu, opowiadający chodzi w kole i odgrywa historię, zanim przekaże ją" dalej


MATERIAŁY: niepotrzebne

OEL:              improwizacja, ćwiczenie wyobraźni, zabawa

PRZEBIEG: uczestnicy dzielą się na grupy 3-4-osobowe. Roz­dzielają role urzędników w biurze podróży i intere­santów. Dokładnie określają role, ustalając wiek, płeć, rodzaj problemów oraz typy interesantów i urzędni­ków. Następnie grupy inscenizują sytuację w biurze podróży; może to być podróż w czasie, w kosmos itp.

^ARIANTY:   ćwiczenie to można wykonywać w całej grupie


 


80


81

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin