911 MYSTERIES - PART 1 - DEMOLITIONS - TAJEMNICE 11 WRZEŚNIA - CZĘŚĆ 1 - WYBURZENIA.txt

(82 KB) Pobierz
{524}{599}Nazywam si� Brad i jestem|konserwatywnym republikaninem.
{620}{691}Zesz�ego lata natkn��em si�|w Internecie na video na temat...
{691}{778}wyburzenia budynk�w|World Trade Center z 11 wrze�nia.
{798}{910}Jako swego rodzaju �hobbysta demolek�|�ci�gn��em je i obejrza�em.
{910}{1029}Mia�o tytu� �Bolesne Oszustwa�|zrobione przez niejakiego Erica Hufschmida.
{1029}{1178}Nagranie mnie wkurzy�o, by�em zdeterminowany|udowodni�, �e autor myli� si�.
{1178}{1306}Kupi�em DVD na temat 11 Wrze�nia|wydane przez CBS i PBS NOVA,
{1306}{1383}tak�e nagrania braci Naudet.
{1383}{1457}Te filmy by�y �oficjalnymi�|nagraniami video.
{1457}{1555}Po uwa�nym ich obejrzeniu i przeszukaniu|tysi�cy stron i archiw�w internetowych,
{1555}{1675}dos�ownie nie mog�em spa� przez tydzie�.
{1675}{1824}Zda�em sobie spraw� z tego, �e oficjalna wersja|w przeciwie�stwie do �Painful Deseptions�...
{1824}{1930}jest niedowiedziona, niewystarczaj�ca|i ca�kowicie z�a.
{1944}{2031}To, co zobaczycie jest tym wszystkim,|co powinni�cie pozna�.
{2031}{2136}Wszyscy reporterzy, rz�d i media|powinny ten materia� uczyni�...
{2136}{2184}osi�galny dla wszystkich.
{2184}{2278}Zapytajcie samych siebie,|dlaczego nigdy nie widzieli�cie tego w TV?
{2343}{2462}�To jest miejsce najbli�sze WTC,|gdzie mogli�my si� dosta�.�
{2468}{2590}�Jest tu wielu stra�ak�w i policjant�w...�
{2935}{3180}{s:30}{y:b}TAJEMNICE 11 WRZE�NIA|{s:30}{y:b}CZ.1 WYBURZENIA
{3230}{3370}{y:b}MIT
{3426}{3560}{y:i}11 wrze�nia dowiedzieli�my si�, �e cztery|{y:i}samoloty pasa�erskie zosta�y uprowadzone,
{3560}{3636}{y:i}zmieniaj�c radykalnie kurs.
{3637}{3828}{y:i}W ci�gu godziny dwa z nich wbi�y si�|{y:i}w stalow� struktur� wie� WTC wywo�uj�c po�ar...
{3828}{3932}{y:i}i powoduj�c zawalenie si� wie�.
{4195}{4320}{y:i}Przez wiele dni po tym, �rodki przekazu informowa�y,|{y:i}a ameryka�ska publiczno�� szybko uwierzy�a,
{4320}{4480}{y:i}�e ogie� w wie�ach by� tak du�y, �e spowodowa�|{y:i}stopienie si� stalowej konstrukcji wie�.
{4732}{4931}{y:i}Mit r�s� podsycany przez oficjalne �r�d�a,|{y:i}trafiaj�c dzi�ki mediom, do szerokiego audytorium.
{5092}{5290}{y:i}Elementy mitu: uderzenia samolot�w,|{y:i}galony p�on�cego paliwa lotniczego,
{5290}{5444}{y:i}stopienie stali, przechylenie si�|{y:i}i nag�e zapadni�cie.
{5444}{5666}{y:i}W ci�gu 10 sekund 110 pi�ter|{y:i}run�o w d� zamieniaj�c si� w py�.
{5736}{5880}{y:i}Od pocz�tku, wprost na ulicy,|{y:i}rodzi�a si� oficjalna historyjka.
{5890}{6066}�Znalaz�y si� tu nie wiadomo sk�d|i uderzy�y prosto w �rodek wie�|eksploduj�c z drugiej strony.
{6070}{6168}�Widzia�em, jak wie�e si� wal�.|Najpierw jedna, potem druga.
{6174}{6288}�Prawdopodobnie konstrukcja podda�a si�,|bo ogie� by� intensywny.�
{6460}{6633}{y:i}Mit znalaz� si� w raporcie FEMA'y|{y:i}i zacz�� by� powtarzany przez ekspert�w.
{6705}{6826}{y:b,i}�To by�a kombinacja impetu uderzenia|{y:b,i}i wynik�ych wielkich zniszcze� budynku...
{6826}{6945}{y:b,i}�oraz nast�puj�cego po�aru,|{y:b,i}co spowodowa�o zawalenie.�
{6945}{7040}{y:b}W. Gene Corley Doktor Fizyki|{y:b}Ameryka�skie Towarzystwo In�ynierii Cywilnej
{7040}{7160}{y:i}John Skilling i Les Robertson,|{y:i}konstruktorzy budynk�w,
{7160}{7311}{y:i}kt�rzy zaprojektowali stalow� konstrukcj�|{y:i}bli�niaczych wie� w latach 60-tych,
{7325}{7502}{y:i}z powodu bombowca, kt�ry w roku 1945 uderzy�|{y:i}we mgle w budynek �Empire State Building,
{7502}{7644}{y:i}wzi�li pod uwag� przypadkowe|{y:i}uderzenia samolot�w w budynki.
{7744}{7878}{y:i}Ten samolot, kt�ry widzimy by�|{y:i}najwi�kszym samolotem w tym czasie.
{7878}{8011}{y:i}Lata� powoli i nisko,|{y:i}gubi�c si� we mgle.
{8011}{8156}{y:i}Zaprojektowali�my tak konstrukcj�,|{y:i}aby przej�a uderzenie Boeing'a 707...
{8156}{8241}w jakiekolwiek miejsce budynku.
{8268}{8470}{y:i}Ale samolotem, kt�ry uderzy� w wie�e|{y:i}by� Boeing 767 - ci�szy ni� Boeing 707,
{8470}{8597}{y:i}u�ywany do mi�dzykontynentalnych lot�w|{y:i}i poruszaj�cy si� szybko.
{8606}{8720}{y:i}Boeingi 707 i 767 s� por�wnywalne.
{8720}{8925}{y:i}Masa startowa za�adowanego ca�kowicie 707|{y:i}wynosi oko�o 1,500 ton.
{8936}{9103}{y:i}Poniewa� samoloty wo�� tylko tyle paliwa,|{y:i}ile potrzebuj�, uproszczony model Boeinga 767,
{9103}{9315}{y:i}kt�ry uderzy� w wie�e nie by� ca�kowicie|{y:i}wype�niony paliwem, ani blisko masy startowej.
{9386}{9520}{y:i}Co do temperatury po�aru,|{y:i}pos�uchajmy radiokomunikatu...
{9520}{9583}{y:i}tego nowojorskiego stra�aka.
{9583}{9725}{y:i}W�z nr 1.5, mamy tu dwa|{y:i}wyizolowane pakiety ognia.
{9725}{9801}{y:i}Powinni�my da� rad�|{y:i}st�umi� je dwoma w�ami.
{9801}{9966}{y:i}Powtarzam, pi�tro, 78.|{y:i}2 wyizolowane pakiety ognia.
{9971}{10140}{y:i}Wyizolowane pakiety ognia.|{y:i}Dwa w�e z wod� do ich wygaszenia.
{10169}{10350}{y:i}FEMA dok�adnie okre�li�a w swoim raporcie,|{y:i}�e wi�kszo�� paliwa wyciek�ego z samolot�w...
{10350}{10520}{y:i}zosta�a zu�yta w pocz�tkowej kuli ognia|{y:i}i w pierwszych minutach po�aru.
{10533}{10615}{y:i}Nast�pnie stwierdzono,|{y:i}�e pal�ce si� paliwo...
{10615}{10715}{y:i}wla�o si� mi�dzy stropy|{y:i}i spowodowa�o zapalenie si� wn�trza,
{10715}{10805}{y:i}powi�kszaj�c ogie� i generuj�c �ar.
{10820}{10911}{y:i}To by�o wystarczaj�ce do|{y:i}stopienia struktury konstrukcji...
{10911}{10974}{y:i}47-kolumnowego, stalowego rdzenia,
{10974}{11190}{y:i}236 zewn�trznych kolumn i tysi�cy stalowych element�w,|{y:i}wszystkiego w tym samym czasie.
{11261}{11390}{y:i}Popatrzcie na dym wydobywaj�cy si�|{y:i}z wie� po uderzeniu.
{11408}{11540}{y:i}Je�li kiedykolwiek pr�bowali�cie rozpali� ogie�,|{y:i}wiecie, �e k��by dymu oznaczaj�,
{11540}{11635}{y:i}�e ogie� nie pali si� skutecznie.
{11639}{11731}{y:i}Dym jest oznak�, �e brakuje tlenu.
{11739}{11907}{y:i}Wie�e sta�y prawie godzin�, tl�c si� ale nie p�on�c.|{y:b}Czarny dym wskazuje na �zimny� ogie�
{11907}{12058}{y:i}W tym czasie tysi�ce ludzi|{y:i}by�o ewakuowanych przez klatki schodowe.
{12092}{12208}{y:i}Inni zamkni�ci w pu�apkach z gruz�w|{y:i}stali w dymi�cych oknach...
{12208}{12265}{y:i}wo�aj�c o pomoc.
{12320}{12445}{y:i}Faktycznie wie�e spe�ni�y to,|{y:i}do czego je skonstruowano.
{12460}{12653}{y:b,i}Frank A. De Martini:|�Wie�e zosta�y zbudowane tak, aby znie��|uderzenie w pe�ni za�adowanego Boeinga 707,
{12653}{12745}�to by� samolot najwi�kszy w tym czasie.
{12745}{12933}�Wierz� w to, �e budynki prawdopodobnie|mog�yby znie�� wielokrotne uderzenia...
{12933}{13266}�odrzutowc�w, poniewa�  ich struktura|by�a jak siatka moskitiery.
{13270}{13429}�A samolot jest jak o��wek|przebijaj�cy tak� sie�.
{13429}{13533}�On naprawd� nie uszkadza zbytnio|takiej struktury.�
{13582}{13765}{y:i}Wie�e mog�y przetrzyma� nap�r huraganowego|{y:i}wiatru poruszaj�cego si� z pr�dko�ci� 220 km/h.
{13805}{13900}{y:i}W wietrzny dzie� ka�dy m�g� poczu�,|{y:i}jak si� bujaj�.
{13935}{14130}{y:i}Si�a uderzenia samolotu liniowego nie by�a|{y:i}wi�ksza od si�y, jak� wytwarza napieraj�cy huragan.
{14177}{14310}�Odk�ada�em co� na bok, kiedy nagle|us�yszeli�my g�o�ne uderzenie, a...
{14310}{14405}�budynek zacz�� si� rusza�|jakby na fali.�
{14445}{14603}Nowojorczycy zamarli godzin� p�niej,|kiedy pierwsza wie�a zawali�a si�.
{14603}{14905}{y:b,i}Oficjalna wersja:|�Wed�ug mojej najlepszej wiedzy, koncentracja paliwa|w znaczeniu eksplozji i wielkiego ognia...
{14928}{15155}My... nie uwzgl�dnili�my|tego aspektu w projekcie.
{15164}{15298}{y:i}Wyobra�cie sobie, budynek tak przemy�lany|{y:i}pod wzgl�dem uderzenia samolotu,
{15298}{15377}{y:i}ale nikt nie pomy�la� o paliwie.
{15430}{15605}{y:b}STALOWE BUDYNKI
{15655}{15814}{y:i}Jeszcze nigdy w historii stalowe budynki|{y:i}nie uleg�y zawaleniu si� pod wp�ywem ognia.
{15814}{16011}�Nigdy nie widzia�em budynku o chronionej stalowej|konstrukcji zawalonej na wskutek po�aru.�
{16025}{16154}{y:i}Prawdziwe piek�a szala�y �arem|{y:i}i przez d�ugi czas w budynkach o stalowej konstrukcji,
{16154}{16241}{y:i}ale �aden nigdy si� nie zawali�.
{16258}{16544}{y:i}W 1975 roku w p�nocnej wie�y WTC wybuch� po�ar,|{y:i}roz�wietlaj�c noc przez 3 godziny, szerz�c si� z pi�tra na pi�tro.
{16557}{16723}{y:i}Pali� si� dwukrotnie d�u�ej ni� 9/11|{y:i}bez najmniejszej oznaki zawalenia si�.
{16820}{17022}{y:i}W lutym 2005 Windsor Tower w Madrycie,|{y:i}drapacz b�d�cy w remoncie,
{17022}{17090}{y:i}pali� si� przez 20 godzin.
{17145}{17207}{y:i}Oto, co z niego zosta�o.
{17207}{17325}{y:i}Stoj�ca budowla do�� silna,|{y:i}aby podtrzyma� d�wig.
{17426}{17577}{y:i}Por�wnaj 20-godzinne piek�o|{y:i}do 90 minut dymu.
{17755}{17825}{y:i}Dlaczego buduje si� budynki ze stali?
{17825}{17994}{y:i}Mocne, lekkie i gi�tkie stalowe szkielety|{y:i}maj� przewag� nad drewnem i betonem,
{17994}{18075}{y:i}zw�aszcza w drapaczach chmur.
{18103}{18277}{y:i}Stal powoduje wzgl�dn� lekko��|{y:i}du�ych budynk�w i du�� no�no��.
{18277}{18477}{y:i}G�rne pi�tra nie zgniot� ni�szych,|{y:i}a stal lepiej wytrzymuje pogod� i ogie�.
{18530}{18592}{y:b}PROJEKT I KONSTRUKCJA WTC
{18592}{18762}{y:b,i}Paul Goldberger:|�Wi�kszo�� drapaczy chmur zbudowana jest|na stalowych lub betonowych ramach tworz�cych...
{18762}{18909}�siatk� kolumn i belek|znajduj�cych si� w ca�ym budynku.
{18909}{19133}�Konstrukcja WTC by�a inna.|In�ynierowie nazywaj� j� struktur� rury,
{19134}{19380}�to by�y bardzo, bardzo mocne oczka|ze stali otaczaj�ce fasad�.�
{19393}{19459}{y:i}W �rodku by� rdze�.
{19462}{19620}{y:i}Prostok�t z 47 kolumn zrobionych|{y:i}z grubej na 10 cm stali u podstawy...
{19620}{19680}{y:i}coraz cie�szej w g�r�.
{19680}{19884}{y:i}Rdzenie ��czy�y si�� z pomys�owo�ci�,|{y:i}kotwi�y wie�e i pozwala�y im na elastyczno��.
{19941}{20022}{y:i}Patrzcie na wymiar tej stali.
{20138}{20225}{y:i}Masywne prefabrykowane stropy,
{20240}{20455}{y:i}spawane metalowe panele pod�ogi, umieszczone|{y:i}na kratownicy, zespawane i przynitowane do pionowych ram.
{20630}{20770}{y:i}Oficjalna opowiedziana nam historyjka:|{y:i}Ta �jak ska�a� stalowa siatka podda�a si�,
{20770}{20883}{y:i}bo...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin