Potega jednego e-maila.pdf

(941 KB) Pobierz
2261585 UNPDF
2261585.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 04.04.2006
Tytuł: Potęga jednego e-maila (fragment utworu)
Autor: Sebastian Schabowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
2261585.002.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP . .......................................................................................................4
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA? ...................................5
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO ...................................................7
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas .............................................................9
Wielka szansa autoprezentacyjna .............................................................9
Tak niewiele, a tak wiele ..........................................................................13
PISZEMY E-MAILA . ...................................................................................15
Z jakiego adresu wysłać? ........................................................................18
Na jaki adres? . ........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu do SPAMu
i wywrzeć dobre wrażenie ......................................................................21
Treść ........................................................................................................24
Rozpoczynanie listu ...........................................................................25
Jak dobrać treść do odbiorcy? ............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com .....................................27
Dobór języka .......................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki ...............................................34
Analiza od strony odbiorcy ................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru .................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi .....................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji ...................................43
Stawianie pytań ..................................................................................50
Podawanie powodów i motywów swoich działań ...............................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu ............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia ...........................................61
Zakończenie listu ...............................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz! ..................................................................68
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi
- powiadomienie SMSem i WAP ............................................................70
Ponawianie e-maili . ................................................................................72
Symulacja odpowiedzi ............................................................................74
Wersja optymistyczna .........................................................................74
Wersja średnia ....................................................................................75
Wersja pesymistyczna .........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie ......................................................................77
Przesyłanie dalej . ...................................................................................80
Segregowanie poczty . ..............................................................................82
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ .................................................84
BIBLIOGRAFIA . ........................................................................................90
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA - darmowy fragment - kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str. 4
Wstęp
Drogi Czytelniku!
Prawdopodobnie używasz już poczty elektronicznej. Jeśli chcesz
z niej korzystać z jeszcze większym powodzeniem – moja książka
przeznaczona jest właśnie dla Ciebie.
Jej zadaniem jest pomóc Ci tworzyć lepsze listy elektroniczne, bez
względu na to, do kogo i w jakiej sprawie piszesz.
Książka pokazuje, jak skutecznie formułować prośby, propozycje
i zdalnie kreować swój wizerunek. Zawiera wiele porad dotyczących
wszystkich etapów elektronicznej korespondencji. Są one,
w zdecydowanej większości, wynikiem mojego doświadczenia
w skutecznym pisaniu e-maili.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu i zastosowaniu zawartych
w niej wskazówek, odczujesz poprawę efektywności swojej
elektronicznej komunikacji i odniesiesz wiele sukcesów, których
początkiem będzie jeden skuteczny e-mail.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
2261585.003.png
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA - darmowy fragment - kliknij po więcej
Sebastian Schabowski
● str. 5
Czego można dokonać wysyłając e-maila?
można dokonać wysyłając e-maila?
Co możesz spowodować klikając „Wyślij” w swoim małym „Centrum
Zarządzania Światem”, zlokalizowanym Gdziekolwiek? Otóż Ktoś,
zlokalizowany również Gdziekolwiek, może podjąć zasugerowane mu
działania, które będą dobre dla Ciebie i dla innych ludzi. Możesz
również przekazać najcenniejszy „towar” XXI wieku, czyli
informację . Czy to wiele? Trudno o więcej!
A teraz podam kilka przykładów pokazujących, czego można
dokonać i co zyskać, wysyłając e-maila:
1. nawiązać kontakt z ważną dla Ciebie osobą,
2. zacząć współpracę z czasopismem czy serwisem internetowym,
3. otrzymać pracę,
4. wykonywać pracę – np. przeprowadzając wywiady, wysyłając
swoje programy czy artykuły,
5. wywołać uśmiech i pozytywny stan emocjonalny bliskiej Ci osoby,
choćby była na drugim końcu świata,
6. skłonić kogoś do zmiany zdania,
7. skutecznie zasugerować komuś poprawienie czegoś,
8.zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, która jest dla Ciebie na wagę
złota,
9. złożyć skuteczną reklamację i odzyskać to, co Ci się należy,
10.zbudować swój wizerunek w oczach odbiorcy,
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
Czego
2261585.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin