http://www.motohobby.net/artykuly/auto-na-wode-w-polsce.php
Auto na wodę już w Polsce !!! Czyli jak oszczędzić 25-30% paliwa kosztem litra wody na 1000 km?
Stale rosnące ceny paliwa skłaniają wielu kierowców do coraz częstszego pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu. Inni próbują uczynić jazdę mniej obciążającą portfel montując instalacje umożliwiające tańszą eksploatację pojazdu.
Do tej pory jedynie właściciele aut z silnikami benzynowymi mogli obniżyć koszty eksploatacji samochodu montując instalacje gazowe. Teraz, na równi z nimi, i użytkownicy pojazdów napędzanych silnikami Diesla będą mogli liczyć zaoszczędzone pieniądze. Jak powszechnie wiadomo, im większy pojazd, im większej pojemności silnik, tym większe zużycie paliwa, a więc i na większe oszczędności w ujęciu kwotowym można liczyć. Kierowcy ciężarówek wybierają drogi alternatywne by oszczędzić nie zapłacić kilka złotych omijając kilka płatnych odcinków. A co by powiedzieli na możliwość obniżenia zużycia paliwa swojego Tira z 35 do 25 litrów na 100 kilometrów?
Prezentujemy w artykule, znany od lat w USA czy Australii, a obecnie produkowany w Europie i coraz powszechniej stosowany w krajach zachodniej Europy generator gazu HHO, czyniący z pojazdu hybrydę zasilaną częściowo dotychczasowym paliwem, a częściowo wytwarzaną podczas elektrolizy najzwyklejszej wody mieszaninę wodoru i tlenu.
Obecnie, oprócz obserwowania jak oszczędzają znacznie bogatsze od nas narody, mamy możliwość zakupu i montażu generatora HHO w Polsce !!!
Prezentowane poniżej zdjęcia oraz informacje dotyczą kilku z kilkudziesięciu instalacji w pojazdach, które już jeżdżą po naszych drogach i które mieliśmy okazję oglądać, zasięgając opinii ich użytkowników.
Dodatkowo, na końcu artykułu podajemy gdzie można kupić, za ile i warsztaty, które wykonują montaż.
Litr wody destylowanej na 1000 km i oszczędność 25 - 30 % paliwa czyż to nie brzmi zachęcająco ???
Idea działania układu jak i jego budowa są bardzo proste.Co więcej, jego instalacja nie wymaga żadnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, a w każdej chwili można, wyjmując bezpiecznik, wyłączyć go i używać auto w tradycyjny sposób.Również w przypadku sprzedaży pojazdu, po nieskomplikowanym demontażu układu, w aucie nie pozostaną ślady modyfikacji.
Jak to działa?
W komorze generatora HHO, po doprowadzeniu do niego prądu wytwarzanego przez alternator, następuje proces elektrolizy wody, której produktem jest mieszanina wodoru i tlenu czyli tzw. gaz HHO (gaz Browna).Mieszanka ta doprowadzana jest następnie do układu dolotowego silnika, skąd wraz z zasysanym powietrzem trafia do komory spalania, gdzie jest spalana wraz z podstawowym paliwem. W zależności od pojemności silnika różne jest jego zapotrzebowanie na gaz HHO. Dostosowujemy je stosując generator odpowiedniej wydajności oraz regulując jego wydajność natężeniem prądu, którym jest zasilany.
Co zyskujemy?
· Oszczędność paliwa rzędu 25 do 30 % w zależności od sposobu jazdy i stanu technicznego (choć znane są przypadki i 50 % oszczędności, głównie w przypadku silników pracujących pod stałym obciążeniem). Oszczędność wynika nie tylko z zastąpienia części dotychczasowego paliwa wodorem ale i całkowitego spalania mieszanki paliwowej.
· Odczuwalne zwiększenie mocy silnika i jego elastyczności (zwłaszcza na niższych obrotach).
· Równa, cichsza i spokojna praca silnika.
· Zmniejszenie emisji spalin. Spalając wodór z rury wydechowej wydobywa się para wodna.
Czy to jest bezpieczne?
Jak najbardziej. Gaz produkowany jest wyłącznie podczas pracy silnika, przez który jest natychmiast spalany. Gaz nie jest w żaden sposób magazynowany, a jego ilość dostosowana jest do pojemności silnika. Prąd do jego wytworzenia pobierany jest z alternatora, więc układ nie obciąża akumulatora.
Obsługa układu?
· Co 800-1000 km dolewamy do zbiornika wody destylowanej (w przypadku aut osobowych zbiornik ma pojemność 1 litra, ciężarowych 6 litrów).
· Co 25 000 km przegląd, czyszczenie generatora i zalanie układu elektrolitem (woda destylowana plus szczypta wodorotlenku potasu, który ułatwia proces elektrolizy i zapobiega zamarzaniu wody).
Przykładowe instalacje :
Toyota Avensis 2.0 16V 111kW benzyna/LPG - benzyna - przed założeniem 9l/100km - po założeniu HHO 6,5l/100km,- gaz (wtrysk sekwencyjny) - przed założeniem 11l/100km - po założeniu HHO 8l/100km.
Mercedes ML 400 CDI - przed 11 litrów/100km, po założeniu instalacji 7,5 l/100km. Mercedes Sprinter 212 D - przed 12 litrów/100km, po założeniu instalacji 8 l/100km. Samochód ciężarowy MAN 19 440 TGA - przed 36 l/100km, po założeniu HHO 30 l/100km
Koszt montażu
Podajemy jedynie orientacyjne ceny instalacji i montażu (dokładna kalkulacja zależna jest od rodzaju pojazdu oraz typu silnika go napędzającego). Bliższych informacji można zasiegnąć u dystrybutora lub warsztacie montującym instalacje.
· Samochód osobowy - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
· Samochód typu VAN - generator + sterownik - koszt ok. 420 EUR
· Samochód terenowy silnik o pojemności 4,2-5,5L - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
· Samochód ciężarowy silnik o pojemnosci do 10L - generator + sterownik - koszt ok. 560 EUR
· Samochód ciężarowy silnik o pojemnosci 10-16L - generator + sterownik - koszt ok. 820 EUR
· Dla pojazdów wyposażonych w moduł OBD II - emulator - koszt ok. 150 EUR
· Cena montażu od 400 zł (samochód osobowy) do 600 zł (samochód ciężarowy)
Dystrybucja w Polsce - tel. 32 790 59 50 (pon-pt w godz. 10-16)
kontakt : cash7.news@gmail.com strona internetowa: auto na wode (Prosimy przy kontakcie o zaznaczenie, że ze strony www.motohobby.net)
Warsztaty montujące instalacje
Prezentowane warsztaty montują instalacje oraz zamówią dla Państwa zestaw. Służą też poradą przy doborze konkretnej wersji do danego typu pojazdu. Warto z tej możliwości skorzystać gdyż tylko dobrze dobrana i wyregulowana instalacja da oczekiwane oszczędności i nie spowoduje wadliwej pracy silnika. Lista warsztatów bedzie na bieżąco aktualizowana.
· Auto-Gaz ATES Rybnik, ul. Świerklańska 5, tel. 503 949 821, www.autogaz.rybnik.pl(montaż do wszystkich typów pojazdów),
· V-MAX, 41-407 Imielin, ul. Imielińska 130, tel. 504 112 300,
· EKSON Longin Czarzasty, 04-266 Warszawa, ul. Świetlicka 35, tel. 22 879 99 42, 502 624 089,
· MOTORAD Leszek Suchecki, 26-600 Radom, ul. Warszawska 183, tel. 601 251 100,
· AUTOZAM Maciej Zielińskik, 01-466 Warszawa, ul. Powstancow Slaskich 80B, tel. 22 665 00 55
· Auto-Bast Bastecki Mariusz, 06-400 Ciechanow, ul. Niechodzka 13, tel. 501 664 889,
· P.P.H.U. PARCUS SYSTEM, 30-499 Kraków, ul. Kłuszyńska 17, tel. 504 496 137
· AG EXPERT Krzysztof Krzysztofik, 81-531 Gdynia, ul. Wielkopolska 242, tel. 58 664 91 22
· Stachowicz i s-ka sp.j, Wroclaw, ul.Objazdowa 73, tel. 885 731 032,
· AREX A & D, 67-200 Głogów, ul.Koscielna 4/2, tel. 500 016 004
· YAKUZA Marek Grabowski, 85-309 Bydgoszcz, Strzelecka 73, tel. 505 023 023,
· MAX Car Tuning sp. z o. o., 85-085 Bydgoszcz, Fordońska 136
· ADAS Adam Ogłoza, 97-330 Sulejów, Kłudzice 79a, tel. 512 048 511
· VIMUS Przemyslaw Musiał, 95-200 Pabianice, tel. 606 764 897,
· ECOTIR S.C., 65-001 Zielona Góra, ul. Gorzowska 14, tel. 68 322 28 58, tel. kom. 532 802 266
· Auto Elektronika Samochodowa Waldemar Jędrzejczyk, Zielona Góra, ul.Lechitow 2, tel. 68 453 96 96,
· OLIKON Andrzej Nowak, 25-671 Kielce, ul.Batalionow Chlopskich 300, tel. 668 025 447
· MS-Motors 4x4 Michal Szewczyk, 26-200 Końskie, ul.Młynska 11, tel. 604 232 922,
· Z.H.P.U G. Nagadowski, 62-010 Pobiedziska, ul.Kolejowa 16a, tel. 509 918 023
· WALDEX Renata Szostak, 22-300 Krasnystaw, ul.Poniatowskiego 8, tel. 501 256 155
kazgab