Marketin wyk.docx

(90 KB) Pobierz

Marketin wykład 22.12

Promocja- instrument marketingu to NIE jest marketing.

Promocja- sposób rodzaj komunikowania się przedsiębiorstwa z konsumentem i otoczeniem. Coraz częściej w lit. Angloamerykanskiej promocja jest zastepowana slowem komunikacja.

Wg kotlera komunikacja marketingowa to zestaw środkow za pomoca ktorych firma pokazuje na rynek informacje zwiazane z produktem lub firma, ksztaltuje potrzeby nabywcow oraz kieruje popytem.

 

Funkcje komunikacji marketingowej:

-informowanie

-kreowanie dobrego wizerunku firmy

-pozyskanie przychylnosci potencjalnych klientow

-rozbudzanie potrzeb

naklanianie do zakupu

 

Proces opracowania strategii komunikacji:

1.      Identyfikacja docelowego segmentu, czyli grupy odbiorców komunikatu.

2.      Określenie celów promocji- pożądanej reakcji (określenie, jakie zachowanie odbiorców po otrzymaniu komunikatu nadawca uznaje za pożądane)

3.      Wybór formy komunikatu, formułowanie treści lub tworzenie właściwego wizerunku.

4.      Wybór kanałów komunikacji- środków właściwych dla danego segmentu.

5.      Wybór cech obiektu, tzn porudktu lub firmy, na które należy zwrócic uwagę odbiorcy komunikatu.

6.      Podział budżetu reklamowego

7.      Kontrolling w procesie komunkacji.

 

Cele komunikacji marketingowej:

-ekonomiczne

              1. zysk

              2. udzial w rynku

              3. rentowność

-psychologiczne

              1. pobudzanie popytu

              2. zainteresowanie produktem

              3. działania zmierzajace do realizacji transakcji.

-cele społeczne

              1. kształtowanie wizerunku marki produktu i firmy

              2. postrzeganie pozytywne produktu

              3. pozyskanie wierności i lijalności klientów.

 

Identyfikacja grup odniesienia:

-wyszukiwanie docelowych grup

-charakterystyka poszczególnych segmentów docelowej grupy (styl życia, identyfikacja wiedzy o produkcie- możliwości percepcyjne produktu)

-poszukiwanie kanałów przepływu informacji (co czytjaą co oglądają jak spędzaja czas wolny.)

 

Instrumenty marketingowe:

-promocja – mix obejmuje nastepujace elementy:

1. reklame

2. sorzedaz osobista

3. public relations

4. publicity

5. sponsoring

6. promocja sprzedazy

7. marketing online

Zgłoś jeśli naruszono regulamin