WITAJ DRUGOKLASISTO !
ZAPRASZAM CIĘ DO WSPANIAŁEJ
MATEMATYCZNEJ ZABAWY
ZANIM ROZPOCZNIESZ WIELKĄ PRZYGODĘ
ZAPOZNAJ SIĘ Z INSTRUKCJĄ !
INSTRUKCJA:
1. W TRAKCIE ZABAWY POMOŻESZ FILONKOWI W ROZWIĄZANIU 15 ZADAŃ
2. CZYTAJ UWAŻNIE POLECENIA, ABYŚ WIEDZIAŁ, W JAKI SPOSÓB POMÓC BOHATEROM
3. JEŚLI JAKIEŚ ZADANIE JEST DLA CIEBIE ZBYT TRUDNE, ROZWIĄZUJ NASTĘPNE
POWODZENIA !
TEST SPRAWDZAJĄCY WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLAS II
Zadanie
Treść zadania, obliczenia
Punktacja
1
a)
Pomóż Filonkowi obliczyć działania.
Wykonaj mnożenie, wpisz wynik:
3 · 6 = . . .
7 · 4 = . . .
4 · 5 = . . .
2 · 9 = . . .
b)
Wykonaj dzielenie, wpisz wynik:
16 : 4 = . . .
21 : 3 = . . .
15 : 5 = . . .
18 : 6 = . . .
2
Uzupełnij tabelkę.
· 7
0
: 7
21
28
3
Mons obliczył działania, a Filonek sprawdzając, zauważył błędy. Jeżeli wiesz, który wynik jest błędny, przekreśl go i wpisz obok poprawny.
2 · 8 = 19
30 : 5 = 7
8 · 3 = 24
18 : 1 = 1
4
Pomóż kotom wybrać właściwą odpowiedź. Podkreśl ją.
a) wynik dodawania
b) wynik odejmowania
c) wynik mnożenia
d) wynik dzielenia
Ilorazem nazywamy:
5
Mons nie wiedział, które działanie zawiera czynniki. Ty na pewno wiesz, więc otocz je pętlą.
2 · 2
3 + 7
12 : 4
16 - 6
6
Nazwij poszczególne liczby w działaniach.
a) 3 · 4 = 12
b) 16 : 2 = 8
........................ ........................ ......................... ............................
......................... ...........................
7
Uzupełnij grafy brakującymi liczbami.
8
a) · 3 b)
· 2
Mons woli psocić, niż uczyć się matematyki, dlatego potrzebuje Twojej pomocy. Wpis...
AGARR