W świecie bajek
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Koniki” – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń języka (kląskanie).
„Na zamku u króla” –wprowadzenie głoski i litery z,Z
na podstawie wypowiedzi na temat ulubionej bajki
Zabawy przy muzyce dyskotekowej – tworzenie układów tanecznych – kształtowanie poczucia rytmu.
językowa
społeczna
zdrowotna
Dziecko:
kończy rozpoczęte zdanie, słucha z uwagą wypowiedzi innych, wykonuje ćwiczenia
słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę z, Z, układa nową literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy
„Droga do zamku” – odszukiwanie i zaznaczanie. Praca z książką s.53
„Spotkanie króla z królewną”-
próba inscenizacji scenki, improwizacja.
-potrafi odnaleźć prawidłową drogę rycerza do zamku , wypowiada się na temat ilustracji
-chętnie improwizuje spotkanie królewny z królewiczem
„Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
„Chatka” –kolorowanie wg kodu.
„Kotyliony”- utrwalenie pojęcia para, wykonanie kotylionów wg własnego pomysłu.
muzyczna
-potrafi odnaleźć zaszyfrowane wzory I pokolorować je wg instrukcji
-zna pojęcie para, wie jakie znaczenie pełnią na balu kotyliony, estetycznie je ozdabia
„Królowa śniegu” -słuchanie klasycznej literatury dziecięcej.
Porządkowanie kącików
dekorowanie sali na bal karnawałowy.
-słucha uważnie bajki, ocenia postępowanie bohaterów, uczy się by nie przeszkadzać innym podczas czytania,
-bierze udział w porządkowaniu kącików zainteresowań
„Dwóm tańczyć się zachciało” -zabawa ruchowa ze śpiewem
Zabawa karnawałowa: tańce, pląsy, korowody przy wesołej muzyce; konkursy z nagrodami,
wprowadzenie dzieci w radosny nastrój zabawy.
ruchowa
-rozpoznaje i nazywa stroje,bierze aktywny udział w zabawie (konkursach, np. na najpiękniejsze przebranie, zawodach tanecznych,
sprawnościowych, itp.)
„Ruch to zdrowie!” –zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
Rytmizowanie prostych tekstów (połączone z wyklaskiwaniem), np.
korzysta z zimowej pogody, wymyśla bezpieczne zabawy na śniegu, rozumie potrzebę korzystania z ruchu dal zdrowia.
„Smutny i wesoły Kopciuszek”- ćwiczenie narządów mowy.
„Suknia księżniczki, ubranie królewicza”- ćwiczenia graficzne utrwalające poznane znaki i wzory graficzne.
„Wielka wyprawa”- słuchanie piosenki (Kalendarz muzyczny s.126), zabawa inscenizowana.
Plastyczna
Muzyczna
-ozdabia elementami graficznymi suknię księżniczki i strój królewicza
-określa charakter piosenki, wypowiada się na temat jej treści, bierze udział w zabawie
„Zabawa w teatr”- próba wykonania przedstawienia do wybranej bajki, podział na role.
„Z jakiej bajki ten obrazek?” –rozpoznawanie tytułów bajek.
-podejmuje się realizacji wybranej roli, wypowiada określone kwestie dokładnie i wyraźnie
-zna tytuły popularnych bajek
„ Labada”- zabawa ruchowa ze śpiewem
-odczytuje zdanie ze zrozumieniem, wykonuje ilustrację wg tematu w zdaniu, potrafi ułożyć podpisy wg kolejności zgodnie z treścią bajki,
-ćwiczy indywidualnie, w parze, w zespole naśladując i improwizując
„Czerwony Kapturek” -ustalenie kolejności zdarzeń w baśni J. W. Grimm
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
„Baloniki”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych.
-zna treść bajki, potrafi ułożyć historyjkę obrazkową
-odszukuje zgubiony balonik i nadmuchuje go
Hel53land