W świecie bajek.doc

(39 KB) Pobierz

W świecie bajek

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Koniki” – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń języka (kląskanie).

 

 

 

„Na zamku u króla” –wprowadzenie głoski i litery z,Z

na podstawie wypowiedzi na temat  ulubionej bajki

 

Zabawy przy muzyce dyskotekowej – tworzenie układów tanecznych – kształtowanie poczucia rytmu.

 

językowa

społeczna

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

Dziecko:

kończy rozpoczęte zdanie, słucha z uwagą wypowiedzi innych, wykonuje ćwiczenia

słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę z, Z, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

„Droga do zamku” – odszukiwanie i zaznaczanie. Praca z książką s.53

 

„Spotkanie króla z królewną”-

próba inscenizacji scenki, improwizacja.

 

Dziecko:

-potrafi  odnaleźć prawidłową drogę rycerza do zamku , wypowiada się na temat ilustracji

 

-chętnie improwizuje spotkanie królewny z królewiczem

„Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

 

„Chatka” –kolorowanie wg kodu.

 

„Kotyliony”- utrwalenie pojęcia para, wykonanie kotylionów wg własnego pomysłu.

muzyczna

językowa

-potrafi odnaleźć zaszyfrowane wzory I pokolorować je wg instrukcji

-zna pojęcie para, wie jakie znaczenie pełnią na balu kotyliony, estetycznie je ozdabia

„Królowa śniegu” -słuchanie klasycznej literatury dziecięcej.

 

Porządkowanie kącików

dekorowanie sali na bal karnawałowy.

-słucha uważnie bajki, ocenia postępowanie bohaterów, uczy się by nie przeszkadzać innym podczas czytania,

-bierze udział w porządkowaniu kącików zainteresowań

„Dwóm tańczyć się zachciało” -zabawa ruchowa ze śpiewem

 

 

 

Zabawa karnawałowa: tańce, pląsy, korowody przy wesołej muzyce; konkursy z nagrodami,

wprowadzenie dzieci w radosny nastrój zabawy.

 

społeczna

muzyczna

ruchowa

językowa

 

-rozpoznaje i nazywa stroje,bierze aktywny udział w zabawie (konkursach, np. na najpiękniejsze przebranie, zawodach tanecznych,

sprawnościowych, itp.)

 

 

„Ruch to zdrowie!” –zabawy ruchowe w ogrodzie  przedszkolnym

Rytmizowanie prostych tekstów (połączone z wyklaskiwaniem), np.

korzysta z zimowej pogody, wymyśla bezpieczne zabawy na śniegu, rozumie potrzebę korzystania z ruchu dal zdrowia.

„Smutny i wesoły Kopciuszek”- ćwiczenie narządów mowy.

 

 

 

„Suknia księżniczki, ubranie królewicza”- ćwiczenia graficzne utrwalające poznane znaki i wzory graficzne.

„Wielka wyprawa”- słuchanie piosenki (Kalendarz muzyczny s.126), zabawa inscenizowana.

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

ruchowa

-ozdabia elementami graficznymi suknię księżniczki i strój królewicza

-określa charakter piosenki, wypowiada się na temat jej treści, bierze udział w zabawie

„Zabawa w teatr”- próba wykonania przedstawienia do wybranej bajki, podział na role.

„Z jakiej bajki ten obrazek?” –rozpoznawanie tytułów bajek.

-podejmuje się realizacji wybranej roli, wypowiada określone kwestie dokładnie i wyraźnie

-zna tytuły popularnych bajek

 

„ Labada”- zabawa ruchowa ze śpiewem

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

zdrowotna

-odczytuje zdanie ze zrozumieniem, wykonuje ilustrację wg tematu w zdaniu, potrafi ułożyć podpisy wg kolejności zgodnie z treścią bajki,

-ćwiczy indywidualnie, w parze, w zespole naśladując i improwizując

„Czerwony Kapturek” -ustalenie kolejności zdarzeń w baśni J. W. Grimm

rozwijanie  myślenia przyczynowo-skutkowego.

„Baloniki”- zabawa  ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych.

-zna treść bajki, potrafi ułożyć historyjkę obrazkową

 

 

 

-odszukuje zgubiony balonik i nadmuchuje go

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin