Spotkajmy się z bajką.
Cele ogólne:
ü uporządkowanie wiadomości dz. na temat niektórych pozycji z literatury dziecięcej;
ü Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
ü doskonalenie sprawności matematycznych w zakresie określania kierunków i porównywania liczebności zbiorów;
ü Doskonalenie mowy i myślenia w toku opowiadania bajek, odpowiadania na pytania, uzupełniania historyjek, dokonywania opisu postaci i rozwiązywania rebusów;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
20. 11.
poniedziałek
„Czerwony Kapturek”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ słucha bajki ze zrozumieniem i opowiada ją na podstawie ilustracji;
¨ zna zasady zachowania na podwórku w stosunku do obcych, aby zapewnić sobie podstawowe bezpieczeństwo.
- słuchanie bajki z kasety magnetofonowej;
- opowiadanie treści przy kolejno odsłanianych ilustracjach
- ocenianie postępowania bohaterów, głównie niefrasobliwości Czerwonego Kapturka;
słuchowa
językowa
społeczno-językowa
„Czerwony Kapturek w zielonym lesie” – utrwalenie nazw podstawowych kolorów w czasie kolorowania rysunku konturowego.
21. 11.
wtorek
„Jaś i Małgosia”
Zabawa ruchowa w formie opowieści „W lesie”
¨ tworzy poprawne pod względem gramatycznym zadania;
¨ wypowiada się spójnie i logicznie;
¨ odpowiada na pytania problemowe;
¨ słucha i wykonuje poprawnie polecenia słowne;
¨ posługuje się określeniami kierunku;
¨ współpracuje w zespole
- opowiadanie bajki w oparciu o historyjkę obrazkową;
- zabawa ruchowo-dydaktyczna – przejście przez las, między drzewami słuchając poleceń słownych: w prawo, w lewo, prosto, do tyłu;
- piernikowy domek – konstruowanie domku z różnych elementów – praca w małych zespołach
matematyczna
plastyczno-konstrukcyjna
„Leśne odgłosy” – odgadywanie zagadek dźwiękowych.
22. 11.
środa
„Bajka różne ma imiona””
¨ określa nastrój piosenki i realizuje prosty rytm różnymi sposobami;
¨ tańczy w rytm muzyki;
¨ dokonuje analizy i syntezy wzrokowej;
¨ myśli logicznie;
¨ zwraca uwagę na estetykę prac klejonych klejem
- zapoznanie z piosenką „Bajka, bajka, bajka”;
- pamięciowe opanowanie słów;
- określanie nastroju piosenki i tańczenie walczyka w parach;
- układanie puzzli o tematyce bajkowej, kolorowanie i naklejanie ich na karton;
muzyczna
plastyczna
„Bajkowy pałac” – konstruowanie z dużych klocków okazałych budowli - praca
23. 11. czwartek
„Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”
Zabawa ruchowa oriet.-porz. „Uważaj na wilka”
¨ wypowiada się na temat słyszanej muzyki, formułuje własne sądy;
¨ dokonuje porównania matematycznego;
¨ sprawnie posługuje się nożyczkami;
¨ samodzielnie znajduje błędy w swojej pracy
- przypomnienie treści bajki;
- słuchanie melodii i piosenek z disneyowskiej filmowej wersji bajki;
- określanie równo- i nierówno liczności zbiorów ( dopasowywanie wyposażenia domku krasnoludków z ilość jego mieszkańców, bez przeliczania elementów);
- wycinanie sylwetek krasnoludków i doklejanie ich do dużej postaci Śnieżki;
manualna
„Kopciuszek jedzie na bal” – zabawa dydaktyczna. Dobieranie stroju dla kopciuszka – wyszukiwanie kolejnych elementów ubioru na podana literę.
24. 11.
piątek
„Spotkanie z bajką”
¨ czerpie przyjemność w uczestniczeniu w imprezach przedszkolnych;
¨ zna zasady kulturalnego zachowania się na nich
-...
Hel53land