Spotkajmy się z bajką-5l.doc

(42 KB) Pobierz

Spotkajmy się z bajką.

Cele ogólne:

ü     uporządkowanie wiadomości dz. na temat niektórych pozycji z literatury dziecięcej;

ü     Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;

 

ü     doskonalenie sprawności matematycznych w zakresie określania kierunków i porównywania liczebności zbiorów;

ü   Doskonalenie mowy i myślenia w toku opowiadania bajek, odpowiadania na pytania, uzupełniania historyjek, dokonywania opisu postaci i rozwiązywania rebusów;

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

20. 11.

poniedziałek

„Czerwony Kapturek”

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨       słucha bajki ze zrozumieniem  i opowiada ją na podstawie ilustracji;

¨       zna zasady zachowania na podwórku w stosunku do obcych, aby zapewnić sobie podstawowe bezpieczeństwo.

-          słuchanie bajki z kasety magnetofonowej;

-          opowiadanie treści przy kolejno odsłanianych ilustracjach

-          ocenianie postępowania bohaterów, głównie niefrasobliwości Czerwonego Kapturka;

słuchowa

językowa

 

społeczno-językowa

„Czerwony Kapturek w zielonym lesie” – utrwalenie nazw podstawowych kolorów w czasie kolorowania rysunku konturowego.

21. 11.

wtorek

„Jaś i Małgosia”

 

Zabawa ruchowa w formie opowieści „W lesie”

¨       tworzy poprawne pod względem gramatycznym zadania;

¨       wypowiada się spójnie i logicznie;

¨       odpowiada na pytania problemowe;

¨       słucha i wykonuje poprawnie polecenia słowne;

¨       posługuje się określeniami kierunku;

¨       współpracuje w zespole

-          opowiadanie bajki w oparciu o historyjkę obrazkową;

-          zabawa ruchowo-dydaktyczna – przejście przez las, między drzewami słuchając poleceń słownych: w prawo, w lewo, prosto, do tyłu;

-          piernikowy domek – konstruowanie domku z różnych elementów – praca w małych zespołach

językowa

 

matematyczna

 

 

plastyczno-konstrukcyjna

„Leśne odgłosy” – odgadywanie zagadek dźwiękowych.

22. 11.

środa

„Bajka różne ma imiona””

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨       określa nastrój piosenki i realizuje prosty rytm różnymi sposobami;

¨       tańczy w rytm muzyki;

¨       dokonuje analizy i syntezy wzrokowej;

¨       myśli logicznie;

¨       zwraca uwagę na estetykę prac klejonych klejem

-          zapoznanie z piosenką „Bajka, bajka, bajka”;

-          pamięciowe opanowanie słów;

-          określanie nastroju piosenki i tańczenie walczyka w parach;

-          układanie puzzli o tematyce bajkowej, kolorowanie  i naklejanie ich na karton;

muzyczna

 

 

 

plastyczna

„Bajkowy pałac” – konstruowanie z dużych klocków okazałych budowli - praca

23. 11. czwartek

„Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”

Zabawa ruchowa oriet.-porz. „Uważaj na wilka”

¨       wypowiada się na temat słyszanej muzyki, formułuje własne sądy;

¨       dokonuje porównania matematycznego;

¨       sprawnie posługuje się nożyczkami;

¨       samodzielnie znajduje błędy w swojej pracy

-          przypomnienie treści bajki;

-          słuchanie melodii i piosenek z disneyowskiej filmowej wersji bajki;

-          określanie równo- i nierówno liczności zbiorów ( dopasowywanie wyposażenia domku krasnoludków z ilość jego mieszkańców, bez przeliczania elementów);

-          wycinanie sylwetek krasnoludków i doklejanie ich do dużej postaci Śnieżki;

językowa

muzyczna

 

matematyczna

 

 

 

manualna

„Kopciuszek jedzie na bal” – zabawa dydaktyczna.  Dobieranie stroju  dla kopciuszka – wyszukiwanie kolejnych elementów ubioru na podana literę.

24. 11.

piątek

„Spotkanie z bajką”

Zestaw ćwiczeń  gimnastycznych wg K. Wlaźnik

 

 

¨       czerpie przyjemność w uczestniczeniu w imprezach przedszkolnych;

¨       zna zasady kulturalnego zachowania się na nich

-...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin