c.
Cel ogólny:
ü stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji ruchowej;
ü rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się;
ü uporządkowanie wiadomości dz. na temat niektórych pozycji z literatury dziecięcej;
ü rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
5. 02.
poniedziałek
„Moja ulubiona bajka”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ poprawnie buduje zdania;
¨ wypowiada się logicznie i na temat;
¨ potrafi planować rysunek na całej powierzchni kartki
- układanie przez dzieci wydarzeń w bajce na podstawie historyjki obrazkowej do bajki „Kot w butach”;
- opowiadanie bajki wg historyjki;
- rysowanie ilustracji ;
językowa
plastyczna
„Zima, zima płata figle” – ćw. ortofoniczne na podstawie wiersza „Zawierucha S. Szuchowej.
6. 02.
wtorek
„Na Wojtusia z popielnika…”
Zabawa ruchowa „Wiatr i śnieżynki”
¨ odtwarza i realizuje ruchami ciała rytm znanej piosenki;
¨ zna przynajmniej jedną bajkę, umie ją w prosty sposób opowiedzieć;
¨ konstruuje lalkę z patyczka, kawałków tkanin i drutu;
¨ posiada inwencję twórczą;
- śpiewanie i zabawa przy piosenkach o tematyce bajkowej: „Malowany wózek”, „Na Wojtusia…”, itp.;
- próby samodzielnego opowiadania ulubionej bajki wszystkim dzieciom;
- tworzenie kukiełek z różnego materiału plastycznego;
- tworzenie własnego teatrzyku kukiełkowego;
muzyczna
konstrukcyjna
społeczna
„Ułóż w całość” – układanie z mozaiki geometrycznej figur geometrycznych – utrwalenie nazwy i kształtu kwadratu.
7. 02.
środa
„Baju – baju…”
¨ potrafi skupić uwagę na słowie mówionym;
¨ wykorzystuje w zabawie własna wyobraźnię;
¨ potrafi współpracować w małym zespole;
- słuchanie wybranej przez dzieci bajki z kasety magnetofonowej poparte oglądaniem ilustracji;
- tworzenie własnej wersji bajki z wykorzystaniem kukiełek;
„Co to jest” – zabawa dydaktyczna – odgadywanie przedmiotów dotykiem.
8. 02.
czwartek
„Krasnale duże, grube i chude”
Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnoludki”
¨ rozumie konieczność dokonywania pomiarów;
¨ dokonuje pomiarów „na oko” i komentuje to co robi;
¨ nazywa narzędzia pomiaru;
- miara i sens mierzenia;
- porównywanie „na oko” i szukanie precyzyjnego sposobu określania długości, szerokości, wysokości;
- własna sylwetka jako narzędzie pomiaru – ocena w stosunku „do siebie”;
- powtarzanie czynności dowolnie wybraną miarą;
matematyczna
Dowolna działalność ruchowa na świeżym powietrzu.
9. 02.
piątek
„Bajkowe śnieżne miasto”
¨ konstruuje ze śniegu – zna jego właściwości i umie je wykorzystać;
¨ dba o swoje zdrowie i zna podstawowe zasady;
- lepienie bajkowych postaci i pałacu ze śniegu w ogrodzie przedszkolnym;
- zapoznanie z zasadami zachowania się po pobycie na dworze zimą – rozwieszanie mokrych rzeczy na kaloryferach, przebierania spodni, itp.;
zdrowotna
„Zimowy wiatr” – ćwiczenia różnicujące fazy oddychania (wdech, wydech)
Hel53land