Na zimowy dzień najlepsza ciepła bajeczka-5l.doc

(40 KB) Pobierz

c.

Cel ogólny:

ü      stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji ruchowej;

ü      rozwijanie sprawności poznawczej i kształtowanie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się;

ü      uporządkowanie wiadomości dz. na temat niektórych pozycji z literatury dziecięcej;

ü      rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;

 

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

5. 02.

poniedziałek

„Moja ulubiona bajka”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       poprawnie buduje zdania;

¨       wypowiada się logicznie i na temat;

¨       potrafi planować rysunek na całej powierzchni kartki

-          układanie przez dzieci wydarzeń w bajce na podstawie historyjki obrazkowej do bajki „Kot w butach”;

-          opowiadanie bajki wg historyjki;

-          rysowanie ilustracji ;

językowa

 

 

plastyczna

„Zima, zima płata figle” – ćw. ortofoniczne na podstawie wiersza „Zawierucha S.  Szuchowej.

6. 02.

wtorek

„Na Wojtusia z popielnika…”

 

Zabawa ruchowa „Wiatr i śnieżynki”

¨       odtwarza i realizuje ruchami ciała rytm znanej piosenki;

¨       zna przynajmniej jedną bajkę, umie ją w prosty sposób opowiedzieć;

¨       konstruuje lalkę z patyczka,  kawałków tkanin i drutu;

¨       posiada inwencję twórczą;

-          śpiewanie i zabawa przy piosenkach o tematyce bajkowej: „Malowany wózek”, „Na Wojtusia…”, itp.;

-          próby samodzielnego opowiadania ulubionej bajki wszystkim dzieciom;

-          tworzenie kukiełek z różnego materiału plastycznego;

-          tworzenie własnego teatrzyku kukiełkowego;

muzyczna

 

językowa

 

konstrukcyjna

społeczna

„Ułóż w całość” – układanie z mozaiki geometrycznej figur geometrycznych – utrwalenie nazwy i kształtu  kwadratu.

7. 02.

środa

„Baju – baju…”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       potrafi skupić uwagę na słowie mówionym;

¨       wykorzystuje w zabawie własna wyobraźnię;

¨       potrafi współpracować w małym zespole;

-          słuchanie wybranej przez dzieci bajki z kasety magnetofonowej poparte oglądaniem ilustracji;

-          tworzenie własnej wersji bajki z wykorzystaniem kukiełek;

językowa

 

społeczna

„Co to jest” – zabawa  dydaktyczna – odgadywanie przedmiotów dotykiem.

8. 02.

czwartek

„Krasnale duże, grube i chude”

 

Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnoludki”

¨     rozumie  konieczność dokonywania pomiarów;

¨     dokonuje pomiarów „na oko”  i  komentuje to co robi;

¨     nazywa narzędzia pomiaru;

-          miara i sens mierzenia;

-          porównywanie „na oko” i szukanie precyzyjnego sposobu określania długości, szerokości, wysokości;

-          własna sylwetka jako narzędzie pomiaru – ocena w stosunku „do siebie”;

-          powtarzanie czynności dowolnie wybraną miarą;

matematyczna

 

Dowolna działalność ruchowa  na świeżym powietrzu.

9. 02.

piątek

„Bajkowe śnieżne miasto”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨     konstruuje ze śniegu – zna jego właściwości i umie je wykorzystać;

¨     dba o swoje zdrowie i zna podstawowe zasady;

-          lepienie bajkowych postaci i pałacu ze śniegu w ogrodzie przedszkolnym;

-          zapoznanie z zasadami zachowania się po pobycie na dworze zimą – rozwieszanie mokrych rzeczy na kaloryferach, przebierania spodni, itp.;

konstrukcyjna

 

zdrowotna

„Zimowy wiatr” – ćwiczenia różnicujące fazy oddychania (wdech, wydech)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin