KSIĄŻECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI-3l.doc

(29 KB) Pobierz

KSIĄŻECZKI Z PRZEDSZKOLNEJ PÓŁECZKI

Poniedziałek

MOJE  ULUBIONE  KSIĄŻECZKI   (aktywność umysłowa i muzyczno – ruchowa)

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 20 wg K.Wlaźnik;

>        rozmowa kierowana na temat ulubionych książek dzieci; wykorzystanie wiersza „Moje książki” I. Salach do ukazania sposobu zdobywania wiadomości, miłego spędzania czasu na oglądaniu  książek; przypomnienie o czystości rąk w kontakcie z książką; dowolne wybieranie książek z przedszkolnej półki; swobodne wypowiedzi na temat obrazków; zadawanie pytań;

>        słuchanie piosenki „Kolorowa książka” zapoznanie ze słowami i melodią; wykorzystanie różnego ułożenia rąk przy klaskaniu jako reakcji na zmianę rejestru (nad głowa, o podłogę, przed sobą); ćwiczenie szybkiej reakcji; zabawa rytmiczno – ruchowa  do muzyki bez potrącania kolegów; utrwalenie piosenki „Kle, kle boćku”.

 

Wtorek

 O  ŻABKACH  W  CZERWONYCH  CZAPKACH  (aktywność umysłowa i ruchowa)

>        zapoznanie dzieci z utworem H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach”; wykorzystanie książki z przedszkolnej półki;

>        zainteresowanie dzieci pięknym i ciekawym światem przyrody poprzez ciekawostki  związane z życiem i rozwojem żaby – od złożonych jaj przez dorosłego osobnika do narodzin małej żabki z wykorzystaniem albumów przyrodniczych; kształtowanie pozytywnego stosunku do żaby, zwrócenie uwagi na ochronę przyrody;

>        zestaw zabaw ruchowych na powietrzu; poznanie nowej zabawy „Gąski do domu”, przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na podwórku.

 

Środa

PÓŁKI  Z  KSIĄŻKAMI  (aktywność umysłowa i ruchowa)

>        na podstawie opowiadania pacynki „Zniszczona książka’ przypomnienie zasad właściwego obchodzenia się z książką – porównywanie książki nowej i zniszczonej; układanie książek na półkach według wielkości i kształtu – przypomnienie pojęć: duża, mała; utrwalenie znajomości figury geometrycznej – kwadrat; wyszukiwanie książek w kształcie kwadratu;

>        wysłuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę z książek przyniesionych przez dzieci do przedszkola – uważne śledzenie akcji;

>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Pociąg” oraz zabawa z elementami skłonu „Drzewa i wiatr”.

 

Czwartek

WIZYTA  W  KSIĘGARNI (aktywność muzyczno – ruchowa)

>        zgaduj – zgadula  „Jaka to bajka?” – rozpoznawanie znanych bajek po opisie słownym bohaterów lub w oparciu o ilustracje;

>        słuchanie zjawisk akustycznych z wykorzystanie instrumentów perkusyjnych oraz pozytywki – spostrzeganie słuchem odległości; rozpoznawanie i określanie charakteru muzyki skocznej, wesołej, smutnej; zabawa ilustracyjna do piosenki „Kolorowa książka” odzwierciedlanie ruchem rytmu i melodii piosenki, rozwijanie pomysłowości dzieci;

>        wycieczka do pobliskiej księgarni w celu zapoznania dzieci, gdzie można kupić książki dla dzieci i dla dorosłych; dostrzeganie ilości i możliwości wyboru ulubionej książki; zakup kilku książek dla dzieci do „kącika książki”; kulturalne zachowywanie się w miejscu publicznym.

 

Piątek

NASZA  KSIĄŻECZKA  (aktywność plastyczna i ruchowa)

>        zainspirowanie dzieci wierszem T. Kubiaka  „Kup mi mamo książeczkę” do wspólnego wykonania książeczki w grupie (album grupy); współtworzenie przez dzieci książeczki, samodzielne projektowanie  i wybór techniki wykonania karteczki do książeczki; wykorzystanie różnorodnego materiału plastycznego; integrowanie się z grupą w trakcie zajęcia;

>        ćwiczenia oddechowe „Kartka” – odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania – rozwijanie pojemności płuc; słuchanie poleceń nauczycielki

>        zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Pociąg” oraz zabawa z elementami skłonu „Drzewa i wiatr”.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin