KUBUŚ PUCHATEK I JEGO PRZYJACIELE-3l.doc

(29 KB) Pobierz

KUBUŚ PUCHATEK I JEGO PRZYJACIELE

Poniedziałek

PRZYJACIELE KUBUSIA PUCHATKA

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 9 wg K. Wlaźnik;

>        na podstawie czasopisma dla dzieci „Kubuś Puchatek” oraz fragmentów filmu video wprowadzenie dzieci w świat bajki – przygód Puchatka; omówienie i nazywanie postaci występujących w bajce; określanie charakteru wybranej postaci; naśladowanie ruchem jej zachowania; omówienie znaczenia słowa „przyjaciel”; reagowanie na polecenia słowne. Wypełnianie kolorem rysunków z Kubusiem Puchatkiem;

>        zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina – prawidłowa reakcja ruchem na zmianę rytmu; ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie piosenek o tematyce zimowej; śpiew zbiorowy i indywidualny; wprowadzenie piosenki do nauki „Przyjaciele”; dowolna interpretacja ruchowa podczas śpiewu piosenki;

 

Wtorek

DLACZEGO MISIE LUBIĄ MIÓD?

>        zapoznanie dzieci z ulubionym przysmakiem misiów – miodem; próba odpowiedzi na pytanie problemowe: skąd bierze się miód? dlaczego misie jedzą miód? Zapoznanie z pszczołą i sposobem wytwarzania miodu przez pszczoły; wykorzystanie fragmentów książki A.A. Milne oraz ilustracji; degustacja różnego gatunku miodu i określanie jego smaku;

>        zabawa ortofoniczna „Pszczoły i bąki”; ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „bzz”, „szsz”;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych wg R. Labana – opowieść ruchowa „Przygody misiów w lesie”

 

Środa

PRZYJACIELE PUCHATKA

>        uważne słuchanie fragmentu spotkania Puchatka z przyjaciółmi: Królikiem, Prosiaczkiem, Tygryskiem, Kłapouchym; utrwalenie znaczenia słowa „przyjaciel”; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania – postacie z bajki; utrwalenie określeń długi – krótki na paskach papieru; różnicowanie długości pasków do wyrazów; układanie pasków od najdłuższego do najkrótszego i przyklejanie ich na kartkę papieru;

>        zabawy ruchowe z elementami podskoku „Zawody misiów” oraz rzutu i chwytania „Złap piłeczkę”.

>        przed snem czytanie dzieciom wybranych przygód  z książki A.A. Milne  „Kubuś Puchatek”;

 

Czwartek

MÓJ  PRZYJACIEL

>        zabawa słownikowa; czy jestem dobrym przyjacielem i czy mam przyjaciół w przedszkolu? swobodne wypowiedzi dzieci; rozwijanie mowy dziecka; oglądanie książeczek z „Kubusiowej półeczki”

>        utrwalenie piosenki „Przyjaciele”; zapamiętanie tekstu i melodii piosenki; próba określenia tempa piosenki – szybko, wolno oraz zaznaczenie pierwszej miary taktu; dzieci próbują również zaznaczyć „raz” klaśnięciem w ręce, o podłogę, kolana i tupnięciem o podłogę; samodzielne tworzenie piosenki o Kubusiu Puchatku;

>        zabawa z zakresu „Kinezjologii edukacyjnej” – „Wchodzimy na drabinę”, „Łapiemy pszczołę”.

 

Piątek

W  STUMILOWYM  LESIE

>        oglądanie na kasecie video bajki „Kubuś Puchatek i jego przyjaciele” – omówienie z dziećmi gdzie mieszka Puchatek; wprowadzenie nazwy „stumilowy las”; zabawa w wcielanie się w postać z bajki i naśladowanie jej zgodnie z charakterem;

>        malowanie farbami plakatowymi stumilowego lasu oraz postaci z bajki o Puchatku; zainspirowane dzieci obejrzaną bajką; wypełnianie konturów narysowanych na dużych arkuszach papieru; dobieranie odpowiednich kolorów dla roślin i zwierząt; zwrócenie uwagi na ład i porządek w czasie pracy; budzenie radości z efektów własnej pracy; wystawa w holu przedszkola;

>       zabawy ruchowe z elementem podskoku „Zawody misiów” oraz rzutu i chwytania „Złap piłeczkę”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin