ZACZAROWANY ŚWIAT KSIĄŻEK-4l.doc

(39 KB) Pobierz

ZACZAROWANY ŚWIAT KSIĄŻEK

 

Zdrowotno-ruchowej

Intelektualnej

Estetycznej

Mowa i myślenie

Matematyka

Plastyczno-technicznej

Muzycznej

I Ćwiczenia poranne / 3min/ doskonalenie szybkości reagowania na ulubione sygnały dźwiękowe

 

II. Zestaw zabaw rucho-wych o charakterze gimna-stycznym z wykorzystaniem toru przeszkód (tunel, po-przeczki); umiejętne poko-nywanie przeszkód z zacho-waniem bezpieczeństwa, zdrowa rywalizacja dzieci / zbiór własny /.

 

III. Zabawy ruchowe:

1. „Bohaterowie baśni”- wielozadaniowa

2. „Wężyk Hop” - skoczna

3. „Pociąg”- ćw. dużych grup mięśniowych

4. „Ścieżka”- zabawa z elementem równowagi

1.„ Jak powstaje książka?”- praca z historyjką obrazkową – poznawanie etapów  powstawania książki – próby układanie zdań na temat pracy ludzi związanych z wytwarzaniem książek;

 

2.„Kup mi mamo książeczkę” –zabawa edukacyjna z elementem wczesnej nauki czytania dr I. Majchrzak - rozwijanie zainteresowania pismem, wdrażanie do właściwego posługiwania się książką - odszukiwanie poszczególnych liter z tytułów książek, w alfabecie

 

3. Zabawa dydaktyczna z elementem dramy Pt. „Czy znasz tę bajkę?”- rozpoznawanie utworów na podstawie treści i ilustracji – próby odzwierciedlania uczuć i emocji głównych bohaterów

 

4. Wyjście do Biblioteki im H. Łopacińskiego, filia nr 2 w celu poznania oferty książek dla dzieci; zwrócenie uwagi na wygląd książek, twarde i miękkie oprawy, sposób przeglądania książek, odkładania na miejsce; wybór i wypożyczenie książek do przedszkola.

 

 

Zabawa dydaktyczna „Półki z książkami

cz I - rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami - zakresie czterech i więcej (w zależności od umiejętności dzieci);

 

Zabawa dydaktyczna „Półki z książkami

cz II - utrwalenie określeń związanych  z wielkością przedmiotów ( duże, małe )  układanie książek na półce według wielkości; następnie układanie według wielkości - od najmniejszej do największej i odwrotnie (zadanie do wykonania w małych zespołach).

„ Zakładka do książki”- praca z brystolu i papieru kolorowego, z wykorzysta-niem nożyczek, inspirowana wierszem W. Badalskiej Pt:  „Nad książką”

- poznanie kolejnych etapów pracy- rozwijanie umiejętno-ści cięcia pasków z papieru

 

Rysunkowy żart- rysowanie śmiesznych obrazków, złożenie w książeczkę

-rozwijanie fantazji i wyobraźni – ćwiczenia manualne

Nauka prostego kro-ku „Kujawiaka” i kilku figur tane-cznych, rozwijanie wrażliwości słucho-wej, ćwiczenie estetyki i płynności ruchów

 

 

"Wiosna"- słuchanie muzyki A.Viva-ldiego z cyklu "Cztery pory roku"- doskonalenie słuchu muzycznego,

- próby określania tempa, rytmu, charakteru i nastroju.

 

 

Zdrowotno-ruchowej

Intelektualnej

Estetycznej

Mowa i myślenie

Matematyka

Plastyczno-technicznej

Muzycznej

 IV. Ćwiczenia oddechowe „Kartka” - odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania - rozwijanie pojemności płuc;

 

V. „Relaks w bałaganie”- zabawy edukacyjno – relaksująca przy muzyce

-dbanie o estetykę otoczenia

- dbanie  o własne bezpieczeństwo, / projekt proekologiczny/

 

VI. Zabawy ortofoniczne: odgadywanie, jakie odgłosy wydają pokazane na ilustracji zwierzęta, naśladowanie tych odgłosów- usprawnienie mięśni narządów mowy, wzmocnienie ich.

 

VII. Nieskończona różnorodność przyrody wokół przedszkola- spacer edukacyjny - rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew i krzewów występu-jących w najbliższej okolicy.

 5. Wizyta pracowników Biblioteki w przedszkolu w celu czytania dzieciom bajek, pisarzy szwedzkich lub piszących po szwedzku / Pipi Pończoszanka, seria o Muminkach / zgodnie z harmonogramem /.

 

6. „Moja opowieść-moja książka”- zachęcenie do stworzenia własnej książki z wymyślonym przez siebie tekstem i ilustracjami, inspirowane wierszem B. S. Kossuth „Wielki skarb”;

-przybliżenie dzieciom znaczenia książek w życiu każdego człowieka – rozwijanie inwencji twórczej i dziecięcej twórczości literackiej.

 

7.Czytanie i opowiadanie fragmentów ulubionych bajek i baśni z książek przyniesionych przez dzieci.- wprowadzanie dziecka w ciekawy świat przeżyć, wiedzy i rozrywki poprzez częsty kontakt z książką;

 

8. „ Książeczki z przedszkolnej półeczki” – mo-dernizacja kącika książki w sali z uwzględnie-niem pomysłów dzieci - dzielenie się wrażeniami z kolegami, wymiana książek z innymi, rozbu-dzanie zainteresowań czytelniczych i chęci poznawania świata, prawidłowe korzystanie książek i ich szanowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin