. NASZA POLSKA POCZTA 1.Nasza poczta - dzieci w oparciu o ilustrację poznają wygląd poczty, jej wyposażenie , urządzenia .Rozmawiają na temat pracy pań -kasjerek , zadają pytania nauczycielowi ,dzielą się swoimi spostrzeżeniami .2.Listopadowe listy - dzieci słuchają wiersza M.Majewskiego , rozmawiają na temat treści , udzielają odpowiedzi na pytania :jakie listy wpadały do torby ?kto jest listonoszem ?Jakie są listyw wierszu?, kształcą logiczne myślenie.3.Tata Tomka jest listonoszem - dzieci układają opowiadanie do historyjki obrazkowej ,rozumieją zależności między poszczególnymi ilustracjami .4.Listy i znaczki - teatrzyk sylwetowy wg H.Behlerowej ,dzieci rozmawiają na temat spektaklu ,dowiadują się jak wygląda prawidłowo zaadresowany list , rozwiązują rebusy fonetyczne, nazywają przedmioty na obrazkach. 5.Znaczki - dzieci poznają nazwy figur , klasyfikują zbiory ze względu na kształt , przeliczają elementy zbioru w zakresie 3 , układają z figur obrazek , rozwijają wyobraźnię .6.Chodzi listonosz - dzieci słuchają piosenki , rozmawiają na temat treści , rytmicznie powtarzają słowa piosenki ,ruchowo inscenizują piosenkę, kształcą słuch muzyczny. 7. List do kolegi - dzieci projektują kartkę dla kolegi z użyciem papieru kolorowego 8. Zestaw zabaw ruchowych "Listonosz" - zabawa ilustrowana do piosenki "Listonosz"- zabawa orient - porządkowa "do listonosz"- zabawa z elementem czworakowania "po listy" - zabawa bieżna "kto pierwszy dostanie list "- dzieci leżą i słuchają melodii relaksacyjnej8. Zabawa ruchowa :- z elementem naśladowczym "poczta"- z elementem biegu "jedzie listonosz"
Hel53land