MÓJ PRZYJACIEL PIES.doc

(35 KB) Pobierz

Treści programowe

Temat kompleksowy

Metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej

Środki dydaktyczne, literatura

1)     Poszerzenie wiadomości dotyczących wyglądu psa, jego zwyczajów oraz jego roli w życiu człowieka.

2)     Rozwijanie wrażliwości na krzywdę innych.

 

 

 

Zabawy poranne:

„Pieski służą”

„Pieski w domu – pieski na spacer”

Zestaw zabaw ruchowych:

„Zabawy piesków”

MÓJ PRZYJACIEL PIES

1)     Słuchanie wiersza M. Przewoźniaka „Futrzana sierotka” - _ dzieci poznają znaczenie słowa zamieć; ćwiczenia pantomimiczne – dzieci naśladują ruchy drżącego małego pieska; ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – dzieci składają w całość pocięty na części obrazek psa.

Wiersz M. Przeźniaka – bibliografia, obrazki psa pocięte na części

2)     „Papierowy dalmatyńczyk” – dzieci słuchają krótkiego opowiadania nauczycielki na podstawie bajki W. Disneya „101 dalmatyńczyków”; wiedzą, po czym można odróżnić dalmatyńczyka od innych psów; naklejają czarne łatki na sylwety psów oraz dorysowują im oczy.

Dla każdego dziecka wycięty pies oraz łatki

3)     Osłuchanie z piosenką „Popatrzcie na jamniczka” – dzieci poznają wygląd jamnika; potrafią wskazać różnice między dalmatyńczykiem i jamnikiem; śpiewają wspólnie z nauczycielką piosenkę; rozumieją znaczenie słowa wyturlał.

Kaseta z nagraniem, obrazek jamnika i dalmatyńczyka

4)     Ćwiczenia klasyfikacyjne na podstawie sylwet zwierząt oraz wiersza I. Szajkowskiej, „Kto jest duży” - dzieci nazywają zwierzęta z wiersza oraz wskazują odpowiednie sylwety; układają zwierzęta wg wielkości wzrastająco i malejąco; naśladują głosy zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne.

Wiersz I. Szajkowska – bibliografia, sylwety kota, konia, psów różnej wielkości oraz kości dużej i małej

5)     Opowiadanie nauczycielki na podstawie utworu M. Kownackiej „Cukierek w obroży” oraz na podstawie ilustracji - dzieci zapoznają się z rolą, jaką pełnią psy (przyjaciele, ratownicy przewodnicy, stróże); cierpliwie oczekują na soją kolejkę podczas wypowiedzi.

M. Kownacka „Wesołe przedszkole s. 19., ilustracje

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin