Zwierzęta na wsi.doc

(38 KB) Pobierz

  TEMAT KOMPLEKSOWY : „Zwierzęta na wsi”

6.

 

11. 04.05

Językowa i literacka

Przyrodnicza

Ruchowa

1. B ,C: zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne przy stolikach;

-A: ćwiczenia w czytaniu. Wybór nowych dyżurnych, ocena pracy poprzednich. Ćwiczenia poranne – zestaw nr 28.

2. Zagadki o ptakach z wiejskiego podwórka.

- A: wprowadzenie litery „G, g”

- A: układania wyrazów z liter alfabetu ruchomego, sylab, czytanie wyrazów z literą „G”.

3. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 4 z części 4. (Przybory – obręcze).

4. Wyjście do ogrodu przedszkolnego – zabawy dowolne na urządzeniach.

1.Dz. są zdyscyplinowane i potrafią bezkonfliktowo się bawić; -A : potrafią czytać tekst pod ilustracją.

2. Dziecko rozwiązuje zagadki słowne, C: nazywa ptaki na ilustracjach.

- A: zna zapis graficzny litery „G, g”, samodzielnie dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, układa wyrazy z sylab i liter, czyta tekst z książki.

3. Dz. potrafi zwinnie, zręcznie i szybko wykonać zademonstrowane przez N. ćwiczenia.

4. Dziecko swobodnie bawi się na urządzeniach w ogrodzie, zachowując ostrożność podczas wspinania się, zeskoków z opon itp.

 

7.

12.09.04

Słowna

Muzyczna

Ruchowa

1. A: układanie z sylab wyrazów i ich odczytywanie.

- B,C: kolorowanie w książeczkach.

2. „Zwierzęta w gospodarstwie” – nauka I zwrotki piosenki

- wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów i wyrażeń

3. A,B: „Koguciki” – wykonanie formy przestrzennej, wykorzystanie w pracy kubków po jogurtach.

4. Rysowanie kreda na chodniku nt. „Wiejska zgroda”. Pobyt dzieci na świeżym powietrzu.

1.Dz. układa z sylab wyrazy i potrafi je odczytać,

-potrafi prawidłowo trzymać kredkę.

2. Dz. śpiewa I zwrotkę piosenki i refren razem z N.

3. A,B: Dz. potrafi wyciąć szablon głowy i ogona, zagiąć odpowiednio miejsca zaznaczone przerywaną linią, pokolorować,

- ozdobić kubek po jogurcie papierem kolorowym pociętym na paski,

- dolepić głowę i ogon.

4. Dz. odczuwają radość z możliwości rysowania kredą

 

8.

13.04.05

Słowna i literacka

muzyczna

Ruchowa

1. „Czyj to głos?"- zabawa. Odróżnianie, rozpoznawanie i nazywanie odgłosów zwierząt.

2. „Koziołeczek” – słuchanie recytacji wiersza przez N.

- rozpoznawanie i nazywanie ssaków hodowanych przez człowieka.

3. Spacer - obserwowanie przyrody

- zabawy bieżne na boisku sportowym

4. Pobyt w ogrodzie - zabawy z elementem wspinania się.

1. Dz. rozpoznają i naśladują głosy zwierząt

2. Dz. uważnie słucha, jest zainteresowane inscenizacją wiersza,

- rozpoznaje i nazywa ssaki hodowane przez człowieka,

- wie jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt

3. Dz. przestrzegają zasad bezpieczeństwa

- zauważają zmiany w przyrodzie

4. Dz. są oswojone z wysokością, opanowały prawidłowy chwyt podczas wspinania się na przyrządach i drabinkach.

 

9.

 

14.04.05

Muzyczna

Ruchowa

Słowna

1. C: Rozmowa połączona z obserwacją zwierząt domowych na obrazkach. A,B: dowolne zabawy przy stolikach.

2. Nazywanie domków zwierząt wiejskich.

-A: czytanie sylabami zdań z literą „G”

-A: dobieranie zdań do obrazków.

3. „Zwierzęta w gospodarstwie” – nauka II zwrotki piosenki

4. Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań, lub wyjście do ogrodu

1. C: Dz. nazywają różne zwierzęta domowe.

2. Dz. nazywa domki zwierząt wiejskich,

- czyta sylabami zdań z literą „G”

-A: dobiera zdania do obrazków.

3. Dz. zna słowa I i II zwrotki piosenki pt. „Zwierzęta w gospodarstwie”.

4. Dziecko swobodnie bawi się z piłką, potrafi współdziałać w zespole.

 

10.

 

15.04.05

Językowa i literacka

Matematyczna

Ruchowa

1. Zabawa ćwicząca szybkość reakcji – „Mysie ogonki”.

2. Praca z obrazkiem.

- A: wymyślanie krótkich rymowanek lub wierszyków do ilustracji,

- Czytanie zdań ze zrozumieniem.

3. Liczenie w zakresie 9,

-A: wprowadzenie liczby i cyfry 9

- kreślenie kształtu cyfry i pisanie po śladzie 9

4. Wyjście do ogrodu- zabawy w piaskownicy.

1.  Odpowiednie dziecko reaguje piskiem lub miałknięciem gdy N. wodząc patyczkiem po obwodzie kwadratu, przesunie się po którymś z ogonków.

2. Dz. wyszukuje elementy humorystyczne na ilustracji „Gospodarstwo Gosi”

-A: podejmuje próby ułożenie krótkich rymowanej do ilustracji.

- Czyta  zdania ze zrozumieniem

3. A,B: liczy w zakresie 9

4. Dz. przestrzegają umów obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym

-potrafią bezkonfliktowo bawić się w piaskownicy

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin