W zagrodzie.doc

(47 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: W zagrodzie

TEMAT TYGODNIA: W zagrodzie

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Dowolne konstruowanie z użyciem klocków (stoliki, dywan). Swobodna rozmowa z dziećmi na tematy przez nie narzucone. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [008].

- rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
- zaspokajanie naturalnej potrzeby wypowiadania się

- dziecko tworzy samodzielne konstrukcje
- dziecko wie, że zostanie przez dorosłego spokojnie wysłuchane

Oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta hodowane na wsi. Omówienie ich wyglądu i zwyczajów. Przedstawianie przez dzieci scenek na podstawie ilustracji z książki Boba Bamptona: Perełka i Kruczek bawią się w chowanego. Zabawa ruchowa Ścieżka zdrowia - zabawa doskonaląca aparat ruchowy. Ćwiczenie logorytmiczne na głoskach: mu, hau, be, kwa. Oglądanie książek przy stolikach, wyszukiwanie ilustracji zwierząt - przeliczanie w zakresie pięciu.

- reagowanie na hasła
- rozwijanie aparatu mowy

- dziecko prawidłowo wykonuje ćwiczenia
- dziecko stara się poprawnie wypowiadać głoski

Wyjście w okolice przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w okresie wiosny. Zwrócenie uwagi na śpiew ptaków, odcienie zieleni.

- wyrabianie zainteresowań otaczającym światem

- dziecko dostrzega występujące zmiany w przyrodzie

WTOREK

Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek poznanych w bieżącym roku. Rozpoznawanie głosów wydawanych przez zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie (można wykorzystać nagrania z kasety magnetofonowej). Zabawy ruchowe według K. Wlaźnik Koniki, Szczur.

- ćwiczenie słuchu
- reagowanie na ustalony sygnał

- dziecko rozpoznaje głosy zwierząt
- dziecko naśladuje głosy charakterystyczne dla zwierząt domowych

Piosenka Czarna krowa - słowa W. Chotomska, muzyka A. Markiewicz. Rozmowa na temat treści i melodii piosenki. Oglądanie zdjęć i ilustracji krów. Zabawa ruchowa Pociąg. Wypełnianie ścinkami tkanin konturów krów, narysowanych na dużych arkuszach.

- rozwijanie wrażliwości muzycznej
- doskonalenie sprawności manualnych
- wzbogacanie wiedzy na temat krowy

-dziecko zna pierwszą zwrotkę piosenki
- dziecko starannie wypełnia kontury krów

Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- zachęcanie do zabawy wszystkich dzieci

- dziecko zgodnie współdziała z rówieśnikami

ŚRODA

Zabawa ruchowa ze śpiewem Ojciec Wirgiliusz. Śpiew indywidualny i zbiorowy piosenek poznanych od początku roku.

- wyrabianie umiejętności odtwarzania ruchów kolegi
- rozwijanie pamięci muzycznej

- dziecko wiernie odtwarza ruchy rówieśników
- dziecko zna w całości przynajmniej jedną zwrotkę piosenki

Zabawy matematyczne - tworzenie zbiorów, przeliczanie. Łączenie zwierząt tego samego gatunku. Praca plastyczna - wykonanie obrazka krowy metodą origami.

- porównywanie liczebności zbiorów
- przeliczanie w zakresie pięć
- poznanie nowej techniki - origami

- dziecko prawidłowo przelicza w zakresie pięć
- dziecko starannie wykonuje pracę

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie.

- zachęcanie do zgodnej zabawy

- dziecko przestrzega ustalonych zasad
- dziecko chętnie bawi się z rówieśnikami

CZWARTEK

Zabawy ze śpiewem Pingwin, Mało nas, Ojciec Wirgiliusz. Manipulowanie plasteliną, nadawanie jej dowolnych kształtów.

- utrwalanie poznanych zabaw z piosenką
- ćwiczenie sprawności palców

- dziecko łączy elementy ruchu ze śpiewem
- dziecko nadaje kształt plastelinie

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [013]. Pastwisko - malowanie farbą plakatową w różnych odcieniach zieleni. W następnym dniu dzieci przyklejają na nim szablony zwierząt i ptactwa domowego.

- rozwijanie sprawności manualnych palców i dłoni

- dziecko wykonuje zamaszyste ruchy pędzlem
- stosuje różne odcienie zieleni

Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Zwrócenie uwagi na konieczność zgłaszania uszkodzonej zabawki.

- kształcenie umiejętności dbałości o wspólną własność

- dziecko wie, że o uszkodzonej zabawce należy powiadomić nauczycielkę

PIĄTEK

Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych. Porządki w kąciku przyrody - porządkowanie i uzupełnianie materiału przyrodniczego wspólnie z nauczycielką.

- zachęcanie do współdziałania w grupie
- stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi

- dziecko chętnie pomaga nauczycielce
- dziecko dzieli się wiadomościami dotyczącymi wiosny

Rozmowa na temat: Jakie korzyści daje nam hodowla zwierząt na wsi. Wyszukiwanie w folderach reklamowych produktów otrzymanych dzięki hodowli wybranych gatunków zwierząt i ptaków. Wiosenne kanapki - przygotowanie kanapek z wykorzystaniem produktów nabiałowych.

- oglądanie produktów które powstały z mleka
- rozpoznawanie ich nazw przy pomocy ich zapachu i smaku

- dziecko zjada wykonane przez siebie kanapki
- dziecko chętnie uczestniczy w działaniach

Zabawy dowolne, oglądanie książek z obrazkami, rozmowa na ich temat. Układanie dowolnych kompozycji, na dywanie, z klocków o kształtach figur geometrycznych.

- samodzielne oglšdanie ksišżek, odkładanie ich w wyznaczone miejsce

- dziecko opowiada co widzi na wybranym obrazku

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin