Letnie zabawy !
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
§ Opowiadanie nauczycielki przy tablicy tematycznej pt. „W co się bawić?” wg tekstu I. Salach.
§ Słuchanie wiersza I. Salach pt. „Wakacje”.
§ Rozmowy indywidualne podczas oglądania kolorowych książek obrazkowych.
§ Teatrzyk kukiełkowy pt. „Wyjazd Ani i Krzysia”.
§ Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg upodobań.
§ Porządkowanie zbiorów wg liczebności – porównywanie liczebności zbiorów.
· Poznaje sposoby bezpiecznego spędzania wolnego czasu (zabawy tylko w dozwolonych miejscach).
· Odczuwanie nastania nowej pory roku – lata i czekające na dzieci atrakcje podczas letniego wypoczynku.
· Mówienie umiarkowanym tonem głosu, opowiadanie o wspólnych zabawach w domu, na podwórku z rówieśnikami.
· Ukazuje możliwości wakacyjnego odpoczynku – wyjazd nad morze, w góry. Zachwyca się pięknem ojczystego kraju.
· Przyzwyczajanie się do odkładania zabawek na wyznaczonym miejscu i brania ich tylko za zgodą nauczycielki.
· Przelicza elementy zbiorów liczebnikami porządkowymi od 1 – 10 (dzieci chętne). Porównuje liczebności zbiorów za pomocą łączenia w pary, przypomina sobie określenia : równo, mniej, więcej.
RUCHOWA
§ Zestaw zabaw ruchowych nr 23 (wł.) „Jak to latem bywa”.
§ Zabawy ruchowe :
Ø „Spacer” – orientacyjno – porządkowa
Ø „W wodzie” – z elem. czworakowania.
Ø „Czy zimna woda” – z elem. równowagi.
§ Zajęcia na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym .
· Sprężyste podskoki obunóż w miejscu i przysiad podparty. Rzuty prawą i lewą ręką.
· Swobodny, lekki bieg w różnych kierunkach.
· Prawidłowe układanie rąk i nóg podczas czworakowania.
· Uderzanie palcami stopy przed sobą i szybkie dostawienie nogi do postawy.
· Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych przedmiotów. Niewyrządzanie szkody sobie i innym.
ESTETYCZNA
§ Osłuchanie z III zwrotką piosenki pt. „Pamiętaj o tacie”.
§ Słuchanie piosenki „Skacze piłka”.
§ Opowieść ruchowa pt. „Nasze wesołe zabawy”.
§ Zabawa ilustracyjna do piosenki „Skacze piłka”.
§ Słuchanie zjawisk akustycznych z najbliższego otoczenia.
· Prawidłowe regulowanie oddechu podczas śpiewania.
· Określanie charakteru piosenki, ćwiczenie skoków obunóż z elastycznym uginaniem kolan.
· Próby odzwierciedlania ruchem opowiadania. Dostosowanie sposobu poruszania się do słyszanego akompaniamentu – bieg, marsz, podskoki, bezruch.
· Odzwierciedlenie ruchem rytmu piosenki np. podskoki, przysiady, uderzanie dłońmi o podłogę.
· Rozpoznawanie i nazywanie słyszanych odgłosów (pstrykanie palcami, uderzanie piłką o stół), umiejętność maszerowania w kole.
§ Malowanie farbami specjalnie przygotowanymi do techniki „dziesięciu palców”.
§ Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny.
§ „Morska olimpiada” – ćwiczenie plastyczne na stabilizację lateralną.
§ Zabawy z wykorzystaniem piasku i materiału przyrodniczego.
· Pełne wypowiadanie się za pomocą mazów i plam, wyzwalanie ekspresji twórczej
· Operowanie różnymi formami linii, wykorzystanie całej powierzchni kartki. Układanie kredek w pojemniku, branie tylko po jednej kredce podczas rysowania.
· Praca dzieci przy różnych stanowiskach – wymienianie się pracami. Kreślenie swobodnych ukośnych kresek na stojąco.
· Wykorzystywanie możliwości łączenia piasku z materiałem przyrodniczym.
Hel53land