Już przyszło lato!
Cele ogólne:
ü zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla każdej z pór roku, ze szczególnym uwzględnieniem lata;
ü doskonalenie mowy i myślenia w toku wypowiadania się spontanicznego i na tematy podane przez naucz.;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
25. 06.
poniedziałek
„Kolorowa tęcza”.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu.
¨ wypowiada się na temat oglądanego zjawiska – zastanawia się i wyciąga wnioski;
¨ wykonuje poprawnie polecenia n.;
¨ panuje nad swoim oddechem, potrafi go wstrzymać, dmuchać mocno i słabo;
¨ zna technikę malowania farbami;
- oglądanie tęczy – nazywanie jej kolorów – sposób powstawania tego zjawiska;
- przygotowanie płynu do puszczanie baniek – określanie jego składu i właściwości;
- wydmuchiwanie baniek – konkurs na największą bańkę;
- malowanie tęczy farbami na dużych arkuszach;
empiryczna
plastyczna
Układanie puzzli o różnej ilości elementów – doskonalenie percepcji wzrokowej.
26. 06.
wtorek
„Gdzie jest lato?”
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
¨ zna i wymienia w kolejności wszystkie pory roku – zna kilka nazw miesięcy;
¨ odpowiada na pytania dotyczące wiersza, przez co analizuje jego treść;
- rozmowy w oparciu o wiersz „Nadejście lata” – zwrócenie uwagi na zwierzęta występujące w wierszu i środki lokomocji;
- wymienianie kolejnych pór roku i określanie ich cech charakterystycznych;
językowa
Wyklejanie z papieru kolorowego na dowolny temat.
27. 06.
środa
„Za co lubię lato?”
¨ swobodnie wypowiada własne myśli, chętnie się dzieli wrażeniami;
¨ poprawnie wybrzmiewa podane grupy zgłosek;
¨ pracuje samodzielnie posługując się własna wyobraźnią twórczą;
- układanie krótkich opowiadań odpowiadających na pytanie tematu – ćwiczenia gramatyczne;
- „żywe lusterko” – ćwiczenia doskonalące narządy mowy;
- letni pejzaż – komponowanie pracy techniką collage;
Zabawy doskonalące orientację przestrzenną.
28. 06.
czwartek
„Piaskowa kraina”
Zabawa ruchowa z elementem oriet. – porz. „Pająk i muchy”
¨ potrafi współpracować w małym, samodzielnie dobranym zespole;
¨ zna i przestrzega zasad współżycia w grupie, zna i stosuje zwroty grzecznościowe;
- budowanie „piaskowej krainy” – praca w małych zespołach;
- szanowanie trudu kolegów przez uważne traktowanie wytworów ich pracy;
- przestrzeganie zasad kulturalnego współżycia w grupie, używanie zwrotów grzecznościowych;
konstrukcyjna
społeczna
Wypełnianie rysunków konturowych kolorami.
29. 06.
piątek
„Żegnamy przedszkole”
¨ rozpoznaje swoje rzeczy, segreguje i układa je;
¨ praktycznie tworzy zbiory klocków;
¨ potrafi się pożegnać i powiedzieć coś miłego koleżance lub koledze;
- porządkowanie półek indywidualnych, pakowanie swoich rzeczy;
- układanie zabawek i segregowanie klocków;
- zabawy dowolne w kącikach tematycznych;
Dowolna działalność tematyczna lub konstrukcyjna.
Hel53land