POZNAJEMY ŚRODKI LOKOMOCJI 4l.doc

(29 KB) Pobierz

POZNAJEMY ŚRODKI LOKOMOCJI

Poniedziałek

WSZYSTKO O POJAZDACH LĄDOWYCH

Ø       na podstawie zabawy „Jakie to pojazdy?” rozpoznawanie różnych pojazdów lądowych; wzbogacanie czynnego słownictwa dotyczącego pojazdów - osobowy, ciężarowy, bagażowy, motor; rozwijanie słuchu poprzez koncentrację uwagi na dźwiękach - rozróżnianie dźwięków różnych pojazdów i kojarzenie z obrazkiem; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania - nazwy pojazdów; karta pracy - doskonalenie percepcji wzrokowej - składanie obrazka w całość (wg umiejętności dzieci);

Ø       zabawy rytmiczne doskonalące ogólną sprawność ruchową; zagadki muzyczne polegające na dopasowaniu ruchu do słyszanej muzyki „Jaka to postać” (wolna muzyka w basie - niedźwiedź, podskoki - pajac, melodia cicha - krasnal); utrwalenie piosenki „Eskimosek"; słuchanie piosenki „Auto na sznurku”.

 

Wtorek

WSZYSTKO O POJAZDACH WODNYCH

Ø       zapoznanie dzieci z różnymi pojazdami wodnymi - statek pasażerski, łódź, kajak, żaglówka; przedstawienie prawdziwych modeli na ilustracjach wraz z wyrazami do globalnego czytania;; porównanie pojazdów wodnych z lądowymi; doskonalenie umiejętności posługiwania się słowami określającymi wielkość: duży, mały, mniejszy od, większy od;

Ø       karta pracy - doskonalenie sprawności ręki (przygotowanie do nauki pisania) - samodzielne rysowanie linii falistych (fale) dla płynącej żaglówki po wykropkowanym śladzie;

Ø       zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową.

 

Środa

SPACER ZDROWIA I URODY DODA

Ø       zajęcia w kąciku przyrody - dokonanie obserwacji „zielonego ogródka”, omówienie przez dzieci wzrostu swojej rośliny po dwutygodniowej pielęgnacji, nazwanie tego co każdemu wyrosło z posadzonych nowalijek oraz wysianych nasion;

Ø       wyjście z dziećmi na spacer w celu zaobserwowania zmian zachodzących lub nie zachodzących w naszym najbliższym otoczeniu; dokładna obserwacja terenu; pod koniec spaceru zatrzymanie się na chodniku  - rozmowa połączona z obserwacją poruszających się pojazdów ; nazywanie pojazdu, poznanie wyglądu i przeznaczenia;

Ø       zabawy ruchowe z elementem biegu „Pojazdy” oraz równowagi „Wycieczka rowerowa”.

 

Czwartek

WSZYSTKO O POJAZDACH POWIETRZNYCH

Ø       zapoznanie dzieci z różnymi pojazdami poruszającymi się w powietrzu - samolot pasażerski, helikopter, balon na podstawie ilustracji oraz zabawek; zorganizowanie wspólnie z dziećmi wystawy różnych pojazdów, do wykorzystania w zabawach ruchowych, naśladowczych;

Ø       zabawy rytmiczne z różnymi zadaniami ruchowymi - ćwiczenia reakcji na sygnał muzyczny, rzucanie woreczka, ciche położenie, potrząsanie lub trzymanie bez wydawania dźwięków; rozpoznawanie słuchanych melodii w rytmie walca, krakowiaka i poleczki oraz reagowanie na nie odpowiednim ruchem np. kołysanie się z nogi na nogę, podskoki w parach, cwał boczny; utrwalenie piosenki „Auto na sznurku” - zabawa naśladowcza z wykorzystaniem kółek od sersa „Samochody”.

 

Piątek.

MAŁY SAMOCHODZIK

Ø       zorganizowanie „zgaduj - zgaduli” o pojazdach; zabawa w małych czteroosobowych zespołach - wykonywanie różnych zadań np. rozwiązywanie zagadek umysłowych o pojazdach, ułożenie wybranego pojazdu z mozaiki geometrycznej, rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez pojazdy z płyty CD, symetryczne rysowanie itp.;

Ø       wykonanie z pudełek od zapałek małego samochodu; oklejenie okleiną w różnych kolorach; przyklejenie świateł i kół; doskonalenie sprawności manualnej rąk oraz precyzji w trakcie wykonywania pojazdu;  ustawienie na swoją półkę z pracami;

Ø       zabawy ruchowe z elementem biegu „Pojazdy” oraz równowagi „Wycieczka rowerowa”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin