Przedszkolak bezpieczny na drodze
Zajęcia w
Ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
· „Samochody-zabawa rytmiczno- ruchowa .
· „Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłosko-wych.
· „Bezpieczne zabawy” –sytuacja edukacyjna na podstawie historyjki obrazkowej pt. „Przygoda z piłką”-wprowadzenie głoski i litery t, T w oparciu o metodę Z. Bogdanowicz i G. Domanna (wyrazy do globalnego czytania: tata, Tomek, ulica, znak, zebra, auto, piłka).
· „Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.( opracowanie własne).
zdrowotna
językowa
społeczna
Dziecko:
-wymienia miejsca, w których może się bawić bezpiecznie, dostrzega kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej, domyśla się dalszych wydarzeń, układa tytuły do poszczególnych obrazków historyjki, wypowiada się na temat swojego taty, wykonuje ćwiczenia słuchowo-wzrokowo-ruchowe, układa nową literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy
- doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela
· „Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach.
· „Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki.
( z zespołem dzieci)
· „Sygnalizator świetlny”- praca z wykorzystaniem kolorowego papieru, kartonu..
-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna najbardziej popularne znaki drogowe
-interesuje się książką jako źródłem wiedzy
-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je na kartonie zgodnie z sytuacją
· „Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa.
· „Język na defiladzie” –ćwiczenie narządów mowy.
· „Pan policjant mi podpowie, jak bezpiecznie poruszać się po drodze” -wycieczka do KPP w Sosnowcu.
· „Uliczne sygnały” –zabawy ruchowe w oparciu o piosenki związane tematycznie z ruchem drogowym.
muzyczna
ruchowa
-zna miejsce, w którym pracują policjanci, słucha wypowiedzi policjanta, zadaje pytana dotyczące bezpieczeństwa na drodze, przestrzega zasad bezpieczeństwa na drodze
-określa metrum słuchanych piosenek, reaguje zmianą tempa podczas zabaw ruchowych,
· „Przechodzimy przez ulicę” – na podstawie wiersza W. Badalskiej utrwalenie prawej i lewej strony ciała.
· Praca z książką s.50 doskonalenie analizy i syntezy słuchowo –wzrokowej , rozwiązywanie rebusów
-doskonali umiejętność rozróżniania i nazywania prawej i lewej strony swojego ciała
- wyróżnia głoski w słowach, tworzy słowa z głosek, rozwiązuje rebusy utrwalające wprowadzone litery
· „Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.
· „Czym jestem?” – zabawa z elementem naśladownictwa
· Wprowadzenie liczby i cyfry 3 w oparciu o sytuację edukacyjną „Wyścigi samochodowe”. Praca z książką, s.53.
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)
matematycz-na
-przelicza i porównuje liczebność aut, przelicza elementy zbiorów wzrastających malejących, zna cyfrę 3, pisze ją po śladzie
-wykonuje ćwiczenia pozwalające na kontakt z podłogą różnymi częściami ciała
· „Garaże”- zabawa
dydaktyczna. Kształcenie umiejętności segregowania pojazdów wg dwóch cech.
· Praca z książką s.54. na podstawie opowiadania „Zebra na ulicy” (Przewodnik metodyczny s.84)
-potrafi wyodrębnić zbiór spełniający dany warunek
- mówi w kilku zdaniach o spacerze przedszkolaka z dziadkiem, rozumie różnicę między zebrą na ulicy i zebrą z ZOO, koloruje znaki drogowe
· „Rowery” –zabawa ruchowa z elementem biegu.
· „Dokończ słowo” –zabawa językowa.
· „Uwaga, czerwone światło” – wprowadzenie piosenki. Określanie jej tempa i nastroju. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
· „Tory” –ćwiczenia graficzne.(str. 58)
plastyczna
-określa charakter słuchanej piosenki, wie o czym ona mówi, śpiewa refren razem z nauczycielem, rozpoznaje instrumenty muzyczne
-wykonuje tory utrwalając linię prostą poziomą, ukośną
· „Znaki drogowe”- segregowanie wg kształtu, wyszukiwanie różnic i podobieństw.
· Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa”
wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,
łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt
-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa
· „Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
· „Liczymy zęby” – ćwiczenie narządów mowy.
· Międzygrupowy quiz sprawdzający poziom opanowanej wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa na drodze (z grupą VI).
· „Makieta mojego miasta” -praca z różnorodnego materiału. Zachęcenie dzieci do pomysłowości, poszukiwania własnych rozwiązań.
techniczna
-wykazuje się umiejętnościami i zdobytą wiedzą dotyczącą bezpieczeństwa na drodze, przestrzega zasad zgodnej rywalizacji
-potrafi wykonać według wzoru różnego rodzaju domy, dba o estetykę swojej pracy
· „Odszukaj taki sam znak” - zabawa dydaktyczna.
· „Dźwięki z ulicy”- słuchanie i rozpoznawanie dźwięków z płyty nr1.
-rozróżnia i nazywa kolory, kształty znaków,
dokonuje właściwego ich doboru
-prawidłowo rozróżnia i nazywa
wysłuchane dźwięki
Hel53land