Przedszkolak bezpieczny na drodze.doc

(45 KB) Pobierz

Przedszkolak bezpieczny na drodze

 

 

Zajęcia w

Ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

·         „Samochody-zabawa rytmiczno- ruchowa .

 

·         „Ruch uliczny”- ćwiczenia ortofoniczne, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania grup spółgłosko-wych.

·         „Bezpieczne zabawy” –sytuacja edukacyjna na podstawie historyjki obrazkowej pt. „Przygoda z piłką”-wprowadzenie głoski i litery t, T w oparciu o metodę Z. Bogdanowicz i G. Domanna (wyrazy do globalnego czytania: tata, Tomek, ulica, znak, zebra,  auto, piłka).

 

 

·         „Na ulicy”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.( opracowanie własne).

zdrowotna

językowa

społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-wymienia miejsca, w których może się bawić bezpiecznie, dostrzega kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej, domyśla się dalszych wydarzeń, układa tytuły do poszczególnych obrazków historyjki, wypowiada się na temat swojego taty, wykonuje ćwiczenia słuchowo-wzrokowo-ruchowe, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

- doskonali własną sprawność fizyczną, ćwiczy wg pokazu nauczyciela

·        „Na ulicy”- spacer ulicami okolicy, obserwowanie przez dzieci pieszych i samochodów, praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa podczas przejścia po pasach.

·         „Książki o pojazdach”- wyszukiwanie w kąciku książki. 

  ( z zespołem dzieci)

·         „Sygnalizator świetlny”- praca z wykorzystaniem kolorowego papieru, kartonu..

 

-wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy, jak należy zachować się w czasie przechodzenia przez jezdnię, zna najbardziej popularne znaki drogowe

 

 

-interesuje się książką jako źródłem  wiedzy

 

-nazywa światła sygnalizatora, nalepia je na kartonie zgodnie z sytuacją

 

·         „Pojazdy i piesi”- zabawa ruchowa.

 

·         „Język na defiladzie” –ćwiczenie narządów mowy.

·         „Pan policjant mi podpowie, jak bezpiecznie poruszać się po drodze”  -wycieczka do KPP w Sosnowcu.

 

·         „Uliczne sygnały” –zabawy ruchowe w oparciu o piosenki związane tematycznie z ruchem drogowym.

zdrowotna

społeczna

językowa

 

 

 

 

muzyczna

ruchowa

-zna miejsce, w którym pracują policjanci, słucha wypowiedzi policjanta, zadaje pytana dotyczące bezpieczeństwa na drodze, przestrzega zasad bezpieczeństwa na drodze

-określa metrum słuchanych piosenek, reaguje zmianą tempa podczas zabaw ruchowych,

·         „Przechodzimy przez ulicę” – na podstawie wiersza W. Badalskiej utrwalenie prawej i lewej strony ciała.

·         Praca z książką s.50 doskonalenie analizy i syntezy słuchowo –wzrokowej , rozwiązywanie rebusów

 

-doskonali umiejętność rozróżniania i nazywania prawej i lewej strony swojego ciała

 

- wyróżnia głoski w słowach, tworzy słowa z głosek, rozwiązuje rebusy utrwalające wprowadzone litery

·         „Kolorowe znaki”- zabawa ruchowa.

·         „Czym jestem?” – zabawa z elementem naśladownictwa

 

 

 

 

 

·         Wprowadzenie liczby i cyfry 3 w oparciu o sytuację edukacyjną „Wyścigi samochodowe”. Praca z książką, s.53.

 

·         Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- „Moje  ciało w kontakcie z podłożem” ( wg W. Sherborne)

matematycz-na

 

 

 

 

 

zdrowotna

-przelicza i porównuje liczebność aut, przelicza elementy zbiorów wzrastających  malejących, zna cyfrę 3, pisze ją po śladzie

 

-wykonuje ćwiczenia pozwalające na kontakt z podłogą różnymi częściami ciała

·         „Garaże”- zabawa

dydaktyczna.       Kształcenie umiejętności segregowania pojazdów wg dwóch cech.

·         Praca z książką  s.54. na podstawie opowiadania „Zebra na ulicy” (Przewodnik metodyczny s.84)

 

-potrafi wyodrębnić zbiór spełniający  dany warunek

 

- mówi w kilku zdaniach o spacerze przedszkolaka z dziadkiem, rozumie różnicę między zebrą na ulicy i zebrą z ZOO, koloruje znaki drogowe

 

·         „Rowery” –zabawa ruchowa z elementem biegu.

·         „Dokończ słowo” –zabawa językowa.

·         „Uwaga, czerwone światło” – wprowadzenie piosenki. Określanie jej tempa i nastroju. Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.

·         „Tory” –ćwiczenia graficzne.(str. 58)

muzyczna

językowa

 

 

 

 

 

 

 

plastyczna

-określa charakter słuchanej piosenki, wie o czym ona mówi, śpiewa refren razem z nauczycielem, rozpoznaje instrumenty muzyczne

 

 

 

-wykonuje tory utrwalając linię prostą poziomą, ukośną

·         „Znaki drogowe”- segregowanie wg kształtu, wyszukiwanie różnic i podobieństw.

·         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym- „Wyścigi w rzędach”, „ Celowanie do drzewa”

wie do jakich figur geometrycznych podobne są znaki drogowe, porównuje ich kształty, określa cechy,

łączy znaki drogowe ze względu na kolor i kształt

-sprawnie biega omijając przeszkody, celuje woreczkiem do drzewa

·         „Karuzela” – zabawa ruchowa ze śpiewem.

·         „Liczymy zęby” – ćwiczenie narządów mowy.

·         Międzygrupowy quiz sprawdzający poziom opanowanej wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa na drodze (z grupą VI).

·         „Makieta mojego miasta” -praca z różnorodnego materiału. Zachęcenie dzieci do pomysłowości, poszukiwania własnych rozwiązań.

 

społeczna

zdrowotna

językowa

 

 

 

techniczna

-wykazuje się umiejętnościami i zdobytą wiedzą dotyczącą bezpieczeństwa na drodze, przestrzega zasad zgodnej rywalizacji

-potrafi wykonać według wzoru różnego rodzaju domy, dba o estetykę swojej pracy

·         „Odszukaj taki sam znak” - zabawa dydaktyczna.

 

·         „Dźwięki z ulicy”- słuchanie i  rozpoznawanie dźwięków z płyty nr1.

 

 

-rozróżnia i nazywa kolory, kształty znaków,

dokonuje właściwego ich doboru

-prawidłowo rozróżnia i nazywa

wysłuchane dźwięki

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin