Bezpiecznie przechodzimy przez ulice-3l.doc

(42 KB) Pobierz

– Bezpiecznie przechodzimy przez ulice

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

 

 

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

§     Słuchanie wiersza do nauki „Światełko” I.Salach.

 

 

§     Zabawa tematyczna pt. „Na ulicy”.

 

 

§     Zabawa ortofoniczna „Pojazdy”.

 

 

 

§     Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe kółka”.

 

§     Oglądanie książeczek obrazkowych        z „Ruchem drogowym”.

 

§     Zabawa matematyczna „Samochody”.

 

 

 

 

o                                          Poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizatora świetlnego, utrwalenie znajomości barw. Bezpieczne zachowanie się na ulicy.

o                                          Odzwierciedlenie w zabawie zdobytych wiadomości, swobodne wypowiadanie się.

o                                          Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „tur”, „ti”, „ter”, „dzyń” poprzez naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy.

o                                          Umiarkowane dmuchanie na papierowe kółka zawieszone na sznurku.

 

o                                          Uwrażliwienie na piękno języka ojczystego poprzez obcowanie z książką.

 

o                                          Zapoznanie ze słowami określającymi ciężar przedmiotów : „ciężki – lekki”, porównywanie ciężaru zabawek.

 

 

 

RUCHOWA

 

 

§ Zestaw zabaw ruchowych nr 3 (wł.) (powt.) „Bawimy się z panią”.

 

§ Zabawy ruchowe :

- orientacyjno – porządkowa : „Garaż”

- z elem. równowagi „Mostek”.

 

§     Spacer ulicą Lwowską – obserwacja ruchu ulicznego.

 

 

 

 

 

o       Ćwiczenie zmysłu orientacji, przyjmowanie właściwej postawy podczas zabaw.

 

o       Bieg po sali w różnym tempie.

o       Chód po zwężonym torze prostym. 

 

o       Próby przechodzenia przez ulicę             w wyznaczonym miejscu, chodzenie lewą stroną chodnika.

 

 

 

ESTETYCZNA

 

 

§  Słuchanie piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”. Zabawa z piosenką.

         

§     Opowieść ruchowa pt. „Na ulicy”.

 

 

§     Słuchanie zjawisk akustycznych „Na ulicy”.

 

 

§     Zabawa rytmiczna uwzględniająca różne tematy rytmiczne pt. „Auta do garażu”.

 

§     Zabawa wg Batii Strauss „Le Basque”.

 

 

 

 

 

o       Ćwiczenie poczucia stronności : strona prawa, strona lewa.

 

o       Ćwiczenie reakcji ruchowej na słowo lub akompaniament : marsz i bieg w rozsypce, rowerek leżąc, chód do tyłu.

o       Próby rozpoznawania odgłosów z  najbliższego otoczenia związanych z ruchem ulicznym :klakson, gwizdek policjanta, szum motoru, szum auta itp.

o       Próby poruszania się przy muzyce, chodzenie i bieganie w rozsypce przy akompaniamencie ćwierćnut i ósemek.

 

o       Aktywne słuchanie muzyki poważnej i dopasowywanie do niej układu ruchowo – muzycznego.

 

ESTETYCZNA

 

 

§        Budowanie z klocków drewnianych na dywanie na temat dowolny, zainspirowane oglądaniem obrazków

      o „Ruchu ulicznym”. 

§       Malowanie farbą klejową na temat „Samochód” – wysypywanie kółeczkami foliowymi.

 

 

§       Rysowanie kredkami woskowymi „Zebry – przejścia dla pieszych”.

                                                                                                        

 

 

 

 

o      Wykorzystywanie klocków do budowania garaży, ulic. Łączenie kilku elementów       w całość.

 

o      Różnicowanie koloru żółtego, zielonego    i czerwonego, umiarkowane nakładanie farby na pędzel, wypełnianie całego konturu kółeczkami.

 

o      Próby rysowania prostych linii po kropkach.                                                                                         

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin