– Bezpiecznie przechodzimy przez ulice
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
§ Słuchanie wiersza do nauki „Światełko” I.Salach.
§ Zabawa tematyczna pt. „Na ulicy”.
§ Zabawa ortofoniczna „Pojazdy”.
§ Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe kółka”.
§ Oglądanie książeczek obrazkowych z „Ruchem drogowym”.
§ Zabawa matematyczna „Samochody”.
o Poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizatora świetlnego, utrwalenie znajomości barw. Bezpieczne zachowanie się na ulicy.
o Odzwierciedlenie w zabawie zdobytych wiadomości, swobodne wypowiadanie się.
o Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „tur”, „ti”, „ter”, „dzyń” poprzez naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy.
o Umiarkowane dmuchanie na papierowe kółka zawieszone na sznurku.
o Uwrażliwienie na piękno języka ojczystego poprzez obcowanie z książką.
o Zapoznanie ze słowami określającymi ciężar przedmiotów : „ciężki – lekki”, porównywanie ciężaru zabawek.
RUCHOWA
§ Zestaw zabaw ruchowych nr 3 (wł.) (powt.) „Bawimy się z panią”.
§ Zabawy ruchowe :
- orientacyjno – porządkowa : „Garaż”
- z elem. równowagi „Mostek”.
§ Spacer ulicą Lwowską – obserwacja ruchu ulicznego.
o Ćwiczenie zmysłu orientacji, przyjmowanie właściwej postawy podczas zabaw.
o Bieg po sali w różnym tempie.
o Chód po zwężonym torze prostym.
o Próby przechodzenia przez ulicę w wyznaczonym miejscu, chodzenie lewą stroną chodnika.
ESTETYCZNA
§ Słuchanie piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”. Zabawa z piosenką.
§ Opowieść ruchowa pt. „Na ulicy”.
§ Słuchanie zjawisk akustycznych „Na ulicy”.
§ Zabawa rytmiczna uwzględniająca różne tematy rytmiczne pt. „Auta do garażu”.
§ Zabawa wg Batii Strauss „Le Basque”.
o Ćwiczenie poczucia stronności : strona prawa, strona lewa.
o Ćwiczenie reakcji ruchowej na słowo lub akompaniament : marsz i bieg w rozsypce, rowerek leżąc, chód do tyłu.
o Próby rozpoznawania odgłosów z najbliższego otoczenia związanych z ruchem ulicznym :klakson, gwizdek policjanta, szum motoru, szum auta itp.
o Próby poruszania się przy muzyce, chodzenie i bieganie w rozsypce przy akompaniamencie ćwierćnut i ósemek.
o Aktywne słuchanie muzyki poważnej i dopasowywanie do niej układu ruchowo – muzycznego.
§ Budowanie z klocków drewnianych na dywanie na temat dowolny, zainspirowane oglądaniem obrazków
o „Ruchu ulicznym”.
§ Malowanie farbą klejową na temat „Samochód” – wysypywanie kółeczkami foliowymi.
§ Rysowanie kredkami woskowymi „Zebry – przejścia dla pieszych”.
o Wykorzystywanie klocków do budowania garaży, ulic. Łączenie kilku elementów w całość.
o Różnicowanie koloru żółtego, zielonego i czerwonego, umiarkowane nakładanie farby na pędzel, wypełnianie całego konturu kółeczkami.
o Próby rysowania prostych linii po kropkach.
Hel53land