CZYSTOSC_TO_ZDROWIE.doc

(30 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z ZAKRESU MOWY I MYŚLENIA

SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 4-5 LETNICH

 

Prowadząca: mgr Anna Zacheja, nauczycielka Przedszkola Samorządowego w Małkini

Data: 03. 04. 2006 r.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: CZYSTOŚĆ TO ZDROWIE

 

TEMAT ZAJĘCIA: DBAJ O ZDROWIE – na podstawie historyjki obrazkowej.

 

CEL GŁÓWNY: Poznanie podstawowych zasad dbania o swoje zdrowie, (gimnastyka, higiena osobista, odżywianie, właściwy ubiór).

CELE OPERACYJNE:

DZIECKO: – rozpoznaje i nazywa przybory toaletowe,

  - układa i opowiada historyjkę obrazkową zgodnie

     z kolejnością zdarzeń,

                    -  klasyfikuje zbiory według przeznaczenia,

                      - zna zasady o dbania o własne zdrowie,

- samodzielnie wykonuje zabiegi higieniczne tj. mycie zębów,               rąk, uszu, czesanie włosów.

 

POMOCE: ilustracje, napisy, zagadki, kartki, flamastry, kasety z piosenkami.

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

 

1.     Krasnal Hałabała wita się z dziećmi, i zaprasza na zajęcie – zabawa integracyjna „Uścisk przyjaźni”.

 

2.     Czyścioszek” – słuchanie piosenki,

-         o czym jest piosenka?

-         do czego służy woda?

-         co powinno się znajdować w łazience?

-         jak należy się ubierać?

-         co robimy zawsze rano i wieczorem?

 

3.     Poranna toaleta - omówienie wspólnie z dziećmi historyjki obrazkowej (gimnastyka, codzienna toaleta, wietrzenie pomieszczeń, prawidłowy ubiór, odpowiednie odżywianie).

 

4.     Zabawa inscenizowana – do piosenki „Czyścioszek”.

 

 

5.     Rozwiązywanie zagadek – ręcznik, mydło, wanna,  prysznic, grzebień, gąbka, umieszczenie obrazków na tablicy, dziecko, które odgadnie zagadkę, odnajduje odpowiedni napis do obrazka, (podział tych wyrazów na sylaby – wyklaskiwanie,  tupanie, pstrykanie palcami).

 

6.     Praca przy stolikach – dla każdego dziecka przygotowany jest karton, oraz kredki. Zadaniem dziecka jest wyłonienie ukrytego przedmiotu toaletowego (pasta, kubek, szczoteczka),. Po wykonaniu tej pracy, dziecko nazywa przedmiot, wyszukuje napis i przyczepia do tablicy.

 

7.Znajdź swoją parę – zabawa ruchowa- dzieci dostają znaczki przedstawiające  przybory do utrzymania czystości osobistej, (szczoteczka do zębów, pasta, mydło, ręcznik) i spacerują w rytm muzyki, gdy muzyka się zmienia, dzieci szukają pary, poruszają się w kółeczkach.

 

 

8. Dokończ zdanie:

a.      W moje łazience.......

b.     Każde mydło.......

c.      Należy pamiętać......

d.     Warzywa i owoce.......

e.      Moje ubrania.......

f.       Kto się gimnastykuje........

g.     Częste mycie rąk.......

h.     Ręcznik służy.......

 

9. Podsumowanie zajęcia – podkreślanie znaczenia częstego mycia rąk, higieny całego ciała, gimnastyki.

              Pochwalenie dzieci za czynny udział w zajęciu.

 

10. Zabawa naśladowcza przy piosence „Mydło lubi zabawę”.

 

11. Ewaluacja – na tablicy znajdują się dwie „buzie”, czysta i brudna, zadaniem dzieci jest przyczepić kartonik z narysowanym cukierkiem, jeżeli zajęcie się podobało, pod czystą „buzią”, jeżeli zajęcie się nie podobało, pod brudną „buzią”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin