cw_jestem_eco_1_3.pdf
(
777 KB
)
Pobierz
Ćwiczenia
Jestem
“
eko” - jestem trendy
szkoła podstawowa, klasy
1-3
1
Krzyżówka: Co jemy?
Blok tematyczny:
Jestem “eko” - jestem trendy
Poziom:
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Pomoce:
Krzyżówka
Cel:
Poznawanie rodzajów owoców
Przebieg ćwiczenia:
Zadaniem dzieci jest rozwiązanie krzyżówki
1. Bardzo duży, okrągły owoc z zieloną skórką, czerwonym środkiem, słodki i soczysty, w środku
ma czarne pestki.
2. Duży owoc, pomarańczowy, używany przez dzieci w czasie Halloween.
3. Okrągły, słodki owoc. W Polsce dostępny jako świeży latem, suszony przez cały rok. Jest koloru
pomarańczowo-żółtego z meszkiem na skórce.
4. Okrągły, pomarańczowy owoc. Rośnie w ciepłych krajach. Do Polski na ogół sprowadzany. Ma
błyszcząca skórkę nierówną z niewielkimi zagłębieniami.
5. Czerwony owoc, niewielki w kształcie serca, pojawia się w Polsce w czerwcu.
6. Bardzo kwaśny, żółty owoc. Używany do herbaty.
1
A
R
B
U
Z
2
D
Y
N
I
A
3
M
O
R
E
L
A
P
O
M
A
R
A
Ń
C
Z
A
4
5
T
R
U
S
K
A
W
K
A
C
Y
T
R
Y
N
A
6
www.pgrozwija.pl
2
Krzyżówka: Co jemy?
Rozwiąż krzyżówkę:
1. Bardzo duży, okrągły owoc z zieloną skórką, czerwonym środkiem, słodki
i soczysty, w środku ma czarne pestki.
2. Duży owoc, pomarańczowy, używany przez dzieci w czasie Halloween.
3. Okrągły, słodki owoc. W Polsce dostępny jako świeży latem, suszony
przez cały rok. Jest koloru pomarańczowo-żółtego z meszkiem na skórce.
4. Okrągły, pomarańczowy owoc. Rośnie w ciepłych krajach. Do Polski na ogół
sprowadzany. Ma błyszcząca skórkę nierówną z niewielkimi zagłębieniami.
5. Czerwony owoc, niewielki w kształcie serca, pojawia się w Polsce
w czerwcu.
6. Bardzo kwaśny, żółty owoc. Używany do herbaty.
1
2
3
4
5
6
3
Transportowa wykreślanka
Blok tematyczny:
Jestem “eko” - jestem trendy
Poziom:
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Pomoce:
Wykreślanka
Cel:
Poznawanie różnych środków transportu
Przebieg ćwiczenia:
• Dzieci szukają różnych środków transportu. Wyrazów należy szukać w poziomie, w pionie,
wspak i ukośnie. Nazwy mogą na siebie wzajemnie zachodzić.
• Po odkryciu wszystkich wyrazów dzieci mówią, który wg nich środek transportu jest
ekologiczny i dlaczego.
A
K
W
Ó
R
A
Ż
Ę
I
C
A
M
O
T
O
R
I
Ł
E
M
U
S
A
M
O
C
H
Ó
D
K
T
R
A
M
W
A
J
D
D
E
O
O
G
E
Ó
K
Ł
K
C
T
B
W
T
T
Z
V
B
A
N
A
U
E
R
R
E
W
R
H
K
T
S
R
E
O
K
O
L
E
J
S
Rozwiązanie:
autobus, samochód, tramwaj, metro, wózek, rower, łódka, statek, ciężarówka, motor, kolej
www.pgrozwija.pl
4
Transportowa wykreślanka
Wykreślanka:
• Znajdź różne środki transportu. Wyrazów należy szukać w poziomie, w pionie, wspak i ukośnie.
Nazwy mogą na siebie wzajemnie zachodzić.
• Po odkryciu wszystkich wyrazów powiedz, który środek transportu jest ekologiczny i dlaczego.
A
K
W
Ó
R
A
Ż
Ę
I
C
A
M
O
T
O
R
I
Ł
E
M
U
S
A
M
O
C
H
Ó
D
K
T
R
A
M
W
A
J
D
D
E
O
O
G
E
Ó
K
Ł
K
C
T
B
W
T
T
Z
V
B
A
N
A
U
E
R
R
E
W
R
H
K
T
S
R
E
O
K
O
L
E
J
S
5
Plik z chomika:
psotka14
Inne pliki z tego folderu:
Przedszkolny marsz ekologiczny.doc
(58 KB)
Young Ikes Activity Book- Ages 9-11.pdf
(1781 KB)
Young Ikes Activity Book- Ages 5-8.pdf
(1708 KB)
olek_chroni_powietrze.pdf
(595 KB)
normal_photo_53512.jpg
(45 KB)
Inne foldery tego chomika:
Boże Narodzenie - Zabawy świąteczne
dobrze ..Zachowanie 2
Magiczny autobus
02(1)
04(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin