05.pdf

(93 KB) Pobierz
Microsoft Word - 05.doc
............................................... ..........................................
(pieczęć szkoły) (data)
WNIOSEK
ARKUSZ OBSERWACYJNY UCZNIA
KIEROWANEGO DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W GORLICACH
1. Dane o uczniu:
Imię i nazwisko ............................................................................................... telefon ...................................................
Data urodzenia ................................................................ Miejsce urodzenia ................................................................
Miejsce zamieszkania ....................................................................................................................................................
Imiona i nazwisko rodziców / opiekunów .......................................................................................................................
Szkoła .................................................................................................................... klasa .............................................
Który rok uczęszcza do szkoły ......................................................................................................................................
2. Powód skierowania:
- trudności dydaktyczne,
- trudności emocjonalne,
- trudności wychowawcze,
- inny ........................................................................................................................................................................
3. Stan zdrowia ucznia (niedowidzenie, niedosłuch, schorzenia przewlekłe) ...................................................................
.......................................................................................................................................................................................
4. Środowisko rodzinne ucznia:
Struktura rodziny: pełna, niepełna, rozbita, zrekonstruowana .......................................................................................
Rodzeństwo ...................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
Ewentualne problemy (alkoholizm, przemoc, konflikty, inne) ........................................................................................
........................................................................................................................................................................................
Sytuacja materialna ........................................................................................................................................................
5. Przebieg nauki ucznia:
Czy miał odroczony obowiązek szkolny: tak, nie (jeżeli tak, to z jakiego powodu) ...............................................
..............................................................................................................................................................................
Czy powtarzał klasę: tak, nie (jeżeli tak, to którą i z jakich powodów) ..................................................................
...............................................................................................................................................................................
Czego dotyczą trudności w nauce:
- j. polski ..........................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
- matematyka ..................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
- inne przedmioty .............................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
6. Wyniki (oceny) w nauce (z poprzedniej klasy lub z półrocza):
matematyka ................................................................ j. polski .....................................................................................
historia ........................................................................... przyroda/biologia ..........................................................................
geografia ........................................................................ fizyka ............................................................................................
muzyka ........................................................................ plastyka ............................................................................................
wych. fiz. ......................................................................... j. obcy ..........................................................................................
informatyka ………………………………………………. – verte-
300323920.001.png
7. Stosunek do obowiązków szkolnych:
- motywacja do nauki .................................................................................................................................................
- przygotowanie się do lekcji, odrabianie zadań ........................................................................................................
- samodzielność w nauce i odrabianiu zadań ............................................................................................................
- aktywność i zaangażowanie podczas lekcji .............................................................................................................
- koncentracja uwagi ..................................................................................................................................................
8. Zachowanie:
sfera emocjonalna:
- zahamowanie, nadpobudliwość, postawy lękowe, chwiejność emocjonalna, niepewność, nieśmiałość,
dobra lub słaba zdolność kontrolowania swoich reakcji, wesołość, pogoda, skłonność do wzruszeń,
przygnębienie, wybuchowość, inne ...............................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
- reakcje na niepowodzenia .............................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
sfera funkcjonowania społecznego:
- uległość, agresja, cechy przywódcze, chęć dominacji, skłonność do konfliktów, inne ...............................................
..........................................................................................................................................................................................
- umiejętność współdziałania w grupie ...............................................................................................................
- umiejętność nawiązywania kontaktów ..............................................................................................................
- pozycja ucznia w klasie ....................................................................................................................................
- stosunek kolegów do ucznia .............................................................................................................................
- inne problemy w funkcjonowaniu społecznym ..................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
9. Pozytywne cechy dziecka, sukcesy, zainteresowania (również pozaszkolne)
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
10. Jakie, zdaniem wychowawcy, mogą być przyczyny występujących trudności w nauce lub zachowaniu?
.........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
11. Formy pomocy udzielonej uczniowi (rodzaj, okres trwania, efekty):
- przez szkołę .............................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
- przez inne placówki (jakie) .......................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
12. Współpraca z rodziną ucznia .......................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
13. Dodatkowe uwagi, spostrzeżenia Nauczyciela
........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
14. Załączniki (kartkówki, sprawdziany, zeszyty, karty pracy)
1.
2.
................................................................
.....................................................
(data wypełnienia i podpis wychowawcy)
(podpis dyrektora szkoły)
Arkusz opracowany przez pracowników PPP w Gorlicach (dla potrzeb PPP) w roku szk. 2005/06
Szkoła wydaje rodzicowi na potrzeby PPP.
300323920.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin