02.doc

(56 KB) Pobierz

...............................................                                                               Data ........................................

           (pieczątka szkoły)

 

 

Informacje o uczniu z trudnościami w pisaniu i/lub czytaniu

(dla uczniów z klas I – III szkoły podstawowej)

 

Imię i nazwisko ucznia ..................................................... Imiona rodziców ..............................................

Data urodzenia ................................................... Miejsce urodzenia .........................................................

Adres zamieszkania ........................................................................................ tel. .....................................

Nazwa i adres szkoły ...................................................................................... klasa ...................................

 

I. Analiza pisma*

1.      Charakterystyka błędów:

§      nieadekwatne różnicowanie liter i cyfr zbliżonych obrazem graficznym, np:

              a-d, a-c, m-n, t-ł, C-G, H-K,1-7, 9-8-3, wymienić inne .......................................................................

§      statyczne odwracanie liter i cyfr o podobnym kształcie a odmiennym kierunku, np:

b-d, g-p, n-u, m-n, 6-9, wymienić inne ..............................................................................................

§      pomijanie w pisaniu drobnych elementów graficznych (przecinków, kropek, kresek, ogonków)

w literach np: ę-e, ą-a, ó-o, ć-c, ś-s, wymienić inne ..........................................................................

§      opuszczanie liter, sylab, wyrazów .....................................................................................................

§      zamiana wyrazu na inny: sensowny, bezsensowny ..........................................................................

§      zamiana głosek o podobnym brzmieniu, np: p-b, g-k, d-t, w-f .........................................................

§      mylenie głosek syczących i szumiących, np: s-sz, c-cz, z-ż, dz-dż ......................................................

§      nieprawidłowe różnicowanie i-j ........................................................................................................

§      trudności w różnicowaniu głosek nosowych ą-ę od zespołów dźwiękowych om, on, em, en ……….

§      nieprawidłowe łączenie i rozdzielanie wyrazów ...............................................................................

§      niewyodrębnianie zdań w tekście .....................................................................................................

§      błędy ortograficzne ó-u, rz-ż, ch-h, ...................................................................................................

 

 

Uwaga* - podkreślić błędy o wysokiej frekwencji

3.      Technika pisania:

§         strona graficzna pisma: chwiejne, o różnym kącie nachylenia, wykraczające lub

                            niedociągające do linii, brak połączeń liter ze sobą, litery różnej wielkości, pismo

                            nieczytelne .................................................................................................................................

§         tempo pisania: szybkie, wolne, bardzo wolne .............................................................................

 

4.      Obserwacja zachowania się dziecka w czasie pisania:

§      pisze ręką: …………………….................................................................................................................

§      współruchy: głową, końcem języka, ramionami ..........................................................................

§      nadmierne napięcie mięśniowe w obrębie dłoni i palców ............................................................

§      nieprawidłowy układ ręki w czasie pisania ..................................................................................

 

II. Analiza sposobu czytania

1.        Technika czytania: literowanie, sylabizowanie, czytanie wyrazami, sekwencjami zdania, techniką mieszaną: literowo-sylabową, sylabowo-wyrazową lub inną ............................................................

............................................................................................................................................................

2.        Charakterystyka błędów w czytaniu: przekręcanie, powtarzanie, dodawanie lub

opuszczanie wyrazów, opuszczanie linijek w tekście, samodzielne poprawki, inne

...........................................................................................................................................................

3.              Tempo czytania: bardzo wolne, wolne, nierównomierne, przeciętne, szybkie, bardzo szybkie ...........................................................................................................................................................

4.              Rozumienie przeczytanego tekstu: nie rozumie tekstu, zapamiętuje tylko szczegóły, zapamiętuje tylko niektóre istotne elementy, zapamiętuje istotny sens wraz ze szczegółami ...........................................................................................................................................................

5.              Stan emocjonalny towarzyszący czynności czytania: głos drżący, blednięcie, czerwienienie się, zacinanie się, inne ..............................................................................................................................

 

III. Umiejętność konstruowania wypowiedzi ustnych

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

IV. Informacje dotyczące przebiegu nauki

1.      Kiedy zauważono po raz pierwszy trudności w:

-          pisaniu .......................................................................................................................................

-          czytaniu .....................................................................................................................................

2.      Czy uczeń był badany w poradni (kiedy, nr karty) ..........................................................................

3.      Czy uczeń był/jest objęty pomocą: w ramach zespołu korekcyjno – kompensacyjnego,

              dydaktyczno – wyrównawczego, inną – kiedy? ............................................................................

              ......................................................................................................................................................

4.      Jaką ocenę uzyskał z edukacji polonistycznej w poprzedniej klasie?   ............................................

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5.      Czy trudności w nauce dotyczą innych treści programowychjakich? .........................................................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6.      Jaki jest poziom prac graficznych oraz plastycznych? .....................................................................

7.      Czy powtarzał klasę -  którą? ..........................................................................................................

8.      Jaka jest możliwość uczenia się pamięciowego u ucznia? ..............................................................

9.      Jaka jest zdolność koncentracji uwagi? ..........................................................................................

 

V.   Pozytywne cechy ucznia, sukcesy, uzdolnienia, zainteresowania (również pozaszkolne)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

VI.     Ogólny stan emocjonalny ucznia

(niepewny, nieśmiały, zahamowany, nadpobudliwy, gwałtowny, agresywny)

..............................................................................................................................................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

VII.   Stosunek ucznia do obowiązków szkolnych

(chętny, zaangażowany, zainteresowany, ambitny, zdyscyplinowany, niechętny, niezaangażowany, niezainteresowany, lekceważący, obojętny) ........................................................................................

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

VIII. Sytuacja rodzinna

(prawidłowa, nieprawidłowa – w jakim zakresie?) ……………………………………………………………………….

……………..............................................................................................................................................

 

IX. Stosunek rodziców do trudności dziecka: ………………………………………………………………………………….

              ...........................................................................................................................................................

X.   Informacje dotyczące stanu zdrowia ucznia

Czy dziecko jest lub było objęte specjalistyczną opieką lekarską:

-          okulisty,

-          laryngologa,

-          neurologa,

-          inne ..................................................................................................................................

 

XI. Dodatkowe uwagi, spostrzeżenia Nauczyciela

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….………..

 

 

 

.........................................................

                                                                                                                                            podpis nauczyciela

 

 

 

 

Druk do użytku wewnętrznego zmodyfikowany przez pracowników PPP w Gorlicach w roku szk. 2008/09.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin