Do czego potrzeby jest prąd-4,5l.doc

(25 KB) Pobierz

Do czego potrzeby jest prąd?

ZADANIA EDUKACYJNE:
- Obserwacja działania wybranych urządzeń elektrycznych i ich efektów.
- Zapoznanie z niektórymi, najczęściej spotykanymi przez dzieci urządzeniami elektrycznymi: żelazko, mikser, lampka, toster.
- Wyjaśnienie zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z urządzeń podłączonych do prądu.
- Wyodrębnianie dwóch jednakowych przedmiotów spośród kilku.
- Kształtowanie umiejętności liczenia poprzez prawidłowe posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie sześciu.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się, prawidłowe formułowanie zdań.
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
- Rozwijanie sprawności manualnych poprzez rysowanie linii pionowych z góry na dół, wężyków.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez poranną gimnastykę i ćwiczenia ruchowe.

TEMATY TYGODNIA:
PONIEDZIAŁEK: Urządzenia techniczne.
WTOREK: Latarnie, latarki.
ŚRODA: Pstryczek- elektryczek.
CZWARTEK: Źródła prądu.
PIĄTEK: Urządzenia elektryczne znajdujące się w naszym domu.

WYKORZYSTANE ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- Ilustracje przedstawiające różne urządzenia elektryczne.
- Suszarka do włosów, żelazko, odkurzacz.
- Tekst wiersza CZ. Janczarskiego rMieszkanie Hanir1;.
- Ilustracje przedstawiające różnego rodzaju lampy, latarnie.
- Tekst wiersza D. Gellner r1;Latarnier1; .
- Lampka elektryczna, kartka papieru, szkło, plastik, metal.
- Książka ABC 4 latka oraz ABC 5 latka.
- Płyty CD z nagraniami piosenek.
- Bajki do czytania i słuchania.
- Zabawki w sali.
- Instrumenty perkusyjne.
- Kredki ołówkowe i świecowe, kartony, farby, plastelina, klej, papier kolorowy.

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI:
- Zna niektóre urządzenia elektryczne, potrafi je rozpoznać i powiedzieć do czego służą.
- Rozumie jakie zagrożenia wynikają z niewłaściwego korzystania z urządzeń podłączonych do prądu.
- Dobiera w pary takie same przedmioty.
- Wyodrębnia dwa jednakowe przedmioty.
- Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Potrafi wypowiedzieć się na określony temat w sposób prawidłowy pod względem gramatycznym.
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin