My i technika-5l.doc

(43 KB) Pobierz

My i technika.

Cele ogólne:

ü      nabywanie pozytywnego stosunku do postępu cywilizacyjnego, z jednoczesnym dostrzeganiem jego pozytywnych i negatywnych cech;

ü      rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;

ü      przyjmowanie pewnych wzorców zachowań będących podstawą tworzącej się w przyszłości u dziecka kultury technicznej;

 

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

19. 02.

poniedziałek

„Kupujemy urządzenia techniczne”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       potrafi grzecznie zachować się w sklepie;

¨       zna podstawowe urządzenia techniczne, nazywa je, określa ich przeznaczenie, wie jak działają;

¨       zna zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi, wie których nie wolno mu używać i dlaczego;

-          wycieczka do pobliskiego sklepu z artykułami gospodarstwa domowego;

-          zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem podstawowych urządzeń technicznych, które są w każdym domu i ułatwiają człowiekowi pracę;

-          przestrzeganie zasad bezpiecznego posługiwania się nimi;

społeczna

 

techniczna

 

 

 

zdrowotna

Nauka wiersza Cz. Janczarskiego „Pożyteczne urządzenia”

20. 02.

wtorek

„Życie dawniej i dziś”

Zabawa ruchowa  z elementem naśladownictwa „Jak roboty”

¨       chętnie poznaje historię cywilizacji, dostrzega znaczenie postępu;

¨       zna kilka nazw dawnych urządzeń technicznych;

¨       poprawnie i bezpiecznie posługuje się nożyczkami;

¨       segreguje przedmioty wg  ich przeznaczenia;

-          przybliżenie dzieciom rozwoju historycznego pewnych urządzeń technicznych ułatwiających człowiekowi życie (oświetlenie, ogrzewanie, itp.);

-          wycinanie z  różnych folderów i reklam urządzeń i naklejanie ich na „półki” – „Sklep AGD”;

społeczna

 

 

 

plastyczno-matematyczna

„Pomagamy sprzątać” – ćwiczenia ortofoniczne. Naśladowanie odgłosów różnych urządzeń.

21. 02.

środa

„Urządzenia kuchenne”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       poprawnie wybrzmiewa grupy podanych głosek;

¨       uważnie słucha piosenki i potrafi o niej opowiedzieć własnymi słowami;

¨       zna nazwy urządzeń kuchennych, zasady ich działania i przydatność;

¨       wie co to jest energia elektryczna i do czego jest potrzebna;

-          zabawa ortofoniczna – ćw. przodu języka na zgłoskach: sss, zzz, wrrr, trach, der, brrr, itp.;

-          słuchanie piosenki „Rozśpiewany blok” – analiza treści;

-          omówienie przydatności, zasad działania i bezpiecznego używania urządzeń kuchennych;

-          zasadnicze elementy budowy, znaczenie energii elektrycznej;

językowa

 

muzyczna

 

techniczna

„Skąd się bierze cień?” – zabawa dydaktyczna.  Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania cienia i odbijanie promieni świetlnych.

22. 02.

czwartek

„Pomagamy mamie”

Zabawa ruchowa z elementem  obrotu „Mikser, pralka, wiertarka”

¨       zna ogólne zasady bezpiecznego posługiwania się niektórymi urządzeniami, wie których urządzeń nie wolno mu samemu obsługiwać i dlaczego;

¨       wyciąga poprawne wnioski z historyjki obrazkowej i opowiadania;

¨       myśli logicznie, rozwiązuje problemy;

¨       bezpiecznie posługuje się żelazkiem, prasując małą powierzchnię;

-          omówienie przydatności, zasad działania i bezpiecznego używania urządzeń ułatwiających pracę domową gospodyń;

-          historyjka obrazkowa „Przygoda Gutka”  i  opowiadanie „Piękne żelazko” S. Zawadzkiej - bezwarunkowe zasady bezpieczeństwa, skutki nie wyłączenia żelazka;

-          malowanie po tkaninie farbami do tkanin i utrwalanie pracy żelazkiem;

społeczna

 

 

techniczna

 

 

plastyczna

„Kto cię woła?” – zabawa dydaktyczna – rozpoznawanie kolegów po głosie.

23. 02.

piątek

Popatrz w prawo, popatrz w lewo…”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       rozpoznaje i nazywa kierunki;

¨       tworzy zbiory przedmiotów kierując się cechą przeznaczenia;

¨       dokonuje analizy i syntezy własnych wiadomości,  wyciąga wnioski;

¨       ma podstawy wiedzy technicznej;

-          rozpoznaw...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin