URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
Plan wynikowy
Działania dziecka pod kierunkiem nauczyciela. Oferty proponowane wychowankom, metody, formy.
Monitoring bieżący, uwagi o realizacji
Glottodydaktyka.
s.56/13,14,15,16
s.8/p.III/5-jest świadome zagrożeń ..
s.32/1,2,3,4,5,6,7,8,
s.66/pIII
s.48/1,2,3,,4,5
s.55/1,2,5,7
s.12/1,2,3,4,5,6,7,9,8
reaguje na wezwania-s.20/7
pamięta o poleceniach s.20/9
s.6/8,7
AKTYWNOŚĆ UMYSŁOWA
1.Skąd się bierze prąd- słuchanie opowiadania Ucz się i baw z Iskierką. Powstawanie prądu, wynalazki, zastosowanie, bezpieczne obchodzenie się prądem.
2Słuchanie wiersza J. Tuwima Pstryk- utrwalanie zasad bezpieczeństwa dotyczących posługiwania się prądem, uzmysłowienie dzieciom konieczności oszczędzania energii elektrycznej.
3.Wycieczka do sklepu z urządzeniami elektrycznymi. Oglądanie urządzeń elektrycznych w sklepie, nazywanie, zastosowanie. Rozmowa na temat wycieczki. Przypomnienie zasad zachowania się w miejscach publicznych.
· Karta pracy-, łączenie urządzeń elektrycznych z przedmiotami.
4.Jak rozmawiać przez telefon- wykorzystanie telefonu jako środka komunikacji, używanie zwrotów grzecznościowych. Karta pracy- kolorowanie telefonów.
5Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Myszki. Omówienie treści wiersza. Wykonanie telewizora dla myszek.
6.Opowiadanie B. Lewandowskiej pt. Żelazko z wyobraźnią.
7. Gdzie wykorzystywane jest prąd- opowiadanie dzieci, opowiadanie nauczycielki?
MATEMATYKA
Klasyfikowanie obrazków ze względu na ich przynależność, dobieranie w pary
MUZYCZNE
1.Udzial w koncercie muzycznym przygotowanym przez dzieci ze szkoły muzycznej.
2.Nauka kolęd i piosenek o tematyce świątecznej na przedszkolne jasełka.
PLASTYCZNE
1.Wykonanie telefonów pudełeczek po jogurtach- łączenie za pomocą sznureczka- zabawa telefony.
2.Składanie obrazków z części przedstawiających postacie z bajek telewizyjnych.
3. Wypełnianie konturu lampy kawałkami kolorowego papieru.
AKTYWNOŚĆ ZDROWOTNA
1. Zestaw ćwiczeń porannych nr 14.
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową pomoce
3.Zestwa zabaw z elementami wspinania się
4.Kreslenie leniwych ósemek.
5.Zabawy naśladowcze: Prasujemy, Odkurzamy. Robimy pranie, itp. –połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Zabawy na świeżym powietrzu-wkłada odzież w zależności od temperatury
ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE
Zgodna cicha zabawa. Mówi o własnych trudnościach- praca indywidual
1.Cwiczenia syntezy i analizy wzrokowej- układanie pociętych obrazków z napisami przedstawiających urządzenia elektryczne.
2Ćwiczenia analizy i syntezy fonemowo logotomowej-, jaki to przedmiot, nazywanie i wskazywanie przedmiotów domowego użytku.
3. Pisanie po śladzie.
s.25,6/1,2,3,4
s.27,28/1,2,3,6,
Hel53land