URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU-3l.doc

(29 KB) Pobierz

  URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU

Poniedziałek

ZACZAROWANE  URZĄDZENIA

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 13 wg K. Wlażnik;

>        zgaduj – zgadula  „Co to za urządzenia?” odgadywanie zagadek o urządzeniach zasilanych prądem; określanie ich wyglądu, przeznaczenia i pomocy w codziennym życiu; uświadomienie konieczności zachowania ostrożności w kontakcie z prądem; wysłuchanie wiersza J. Tuwima „Pstryk” – omówienie z dziećmi skąd płynie prąd;

>        wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa i dynamiki; sprawne poruszanie się i ustawianie na zbiórki; utrwalenie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego; utrwalenie śpiewu ostatnio poznanych piosenek – ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie piosenki po usłyszanym fragmencie melodii zagranej na pianinie lub zanuconej przez nauczyciela;

 

Wtorek

MARCOWA POGODA

>        wyjaśnienie dzieciom przysłowia „W marcu jak w garncu” – raz pada deszcz, raz śnieg, a za chwilę świeci słońce na podstawie wiersza W. Słobodnik z tomiku „Czary – mary”; uzupełnianie karty pracy; spacer w okolicach przedszkola – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. Zwrócenie uwagi  na piękno budzącej się do życia przyrody (śpiew ptaków); określenie stanu pogody;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych nr 6 wg H. Trawińskiej;

>        zabawy aktywizującej obie półkule mózgowe „Witaj ósemeczko” – ćwiczenia w rysowaniu palcem po śladzie „leniwej ósemki”

 

Środa

ROBIMY PORZĄDKI

>        na podstawie wiersza M. Szyszko „Odkurzacz”  poznanie funkcji odkurzacza; poznawanie rzeczy niezbędnych do wykonywania prac porządkowych w domu; zabawa dydaktyczna „Co mi jest potrzebne?” klasyfikowanie przedmiotów  według jednej cechy – przeznaczenia; doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie liczby 3; uzupełnianie karty pracy;

>        zabawa ruchowo – naśladowcza  „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;

>        zabawy z imionami „Zgadnij, kto tu siedzi?” oraz  „Ukryte imiona”.

 

Czwartek

DOMOWE SMOKI

>        ćwiczenia słuchowo-ruchowe – podczas marszu po obwodzie koła reagowanie klaskaniem w dłonie, tupaniem nogami, obrotami dokoła siebie oraz uderzaniem palcami o dywan na melodie poznanych piosenek w przedszkolu; wprowadzenie piosenki „Domowe smoki” – osłuchanie się z melodią i treścią piosenki; zabawa ruchowa z imionami dzieci „Karuzela”.

>        zabawa ortofoniczna  „Urządzenia” – ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach „szsz”, „wrrr”, „rzrz” podczas naśladowania urządzeń elektrycznych;

>        słuchanie opowiadań z czasopisma dla dzieci „Kubuś Puchatek”; uważne słuchanie opowiadania i dzielenie się wrażeniami.

 

Piątek

ZACZAROWANE  PLAMY

>        zabawa zabawkami na baterie; próba odpowiedzi na pytanie: dlaczego zabawki się poruszają? Pokaz baterii zasilającej zabawki i wyjaśnienie skąd płynie „mały prąd”; wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci;

>        malowanie farbami plakatowymi zainspirowane zabawą; mieszanie kolorów farb przez nakładanie ich na papier i zginanie kartki w połowie celem uzyskania kolorowych plam; domalowywanie szczegółów przy pomocy pędzla; nazywanie odciśniętych wzorów;

>        zabawa ruchowo – naśladowcza  „Pokaż do czego do służy?” oraz zabawa z elementami skłonu „Robimy porządki”;

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin