Kodeks Grupy Krasnali.doc

(44 KB) Pobierz
Kodeks Grupy Krasnali

Hospitacja kontrolno-oceniająca

 

Temat zajęcia: Kodeks Grupy Krasnali – utrwalenie zasad

 

Data: 17.11.2010

 

Cele :

- prawidłowe dostrzeganie, różnicowanie i określanie wielkości przedmiotów (duży , mały) ,

- integrowanie się z grupą we wspólnej zabawie,

- utrwalenie poznanych zasad przedszkolaka

- nabywanie umiejętności współdziałania w grupie, przestrzegania wspólnie przyjętych zasad,

- słuchanie krótkich rymowanek i dopasowanie ich do prawa lub obowiązku

- wprowadzenie przyjaznej atmosfery.

- usprawnianie narządów mowy na zgłoskach „brrr, hop-hop,

 

Środki dydaktyczne:

Nagranie CD pios, Nasze zabawki –  M Staniek, koło hula-hop i małe koło, czarodziejska skrzynia, zabawki w dwóch wielkościach ( duże i małe ), kolorowanki dla chętnych dzieci, kredki

Metody:

czynne - metoda zadań stawianych dzieciom, kierowanie działalnością dziecka.

słowne: - rozmowa

Formy:  praca z całą grupą,

 

Przebieg  zajęcia

 

1. Zabawa „Kółko małe-kółko duże”

 

Kółko małe, kółko duże,

Plecy proste, ręce w górę

Ręce w gore, ręce w bok

Mały przysiad duzy skok   - powtórzenie wierszyka

 

2. „Czarodziejski skrzynia – doskonalenie umiejętności rozpoznawania kształtów niektórych przedmiotów – dzieci uczestniczą w zabawie, na podstawie dotyku odgadują co to jest, nazywają i sprawdzają oraz przyporządkowują wielkość zabawek do odpowiednich kół. (dzieci chętne do udziału w zabawie powinny podnieść palec w górę) – utrwalenie zasady przedszkolaka wierszyka B. Szelągowskiej

Kto chce pani coś powiedzieć; Zaśpiewać piosenkę

wie, że najpierw w górę trzeba unieść rękę.

 

3. Zabawa ruchowa „Koło małe  - koło duże”

4. Naśladujemy  zabawki – samochody (brrrr) , lale (ma-ma) , piłki (hop-hop)

Rymowanki

Lalki, auta, misie, piłki są dla chłopca i dziewczynki

Gdy masz gardło chore - spotkaj się z doktorem

Jeśli głośno krzyczysz znaczy, że z innymi się nie liczysz.

 

5. Odsłuchanie piosenki  Nasze zabawki –  M Staniek 

 

W naszym przedszkolu na półkach, mieszka zabawek wiele.

Powiem wam w tajemnicy, że są to nasi przyjaciele.

 

Ref. Dbamy o nie codziennie, by dobry humor miały.

Najpierw się z nimi bawimy, a potem je sprzątamy.

 

W naszym przedszkolu w skrzyniach, jest klocków też bez liku.

Możemy się nimi bawić, na dywanie lub przy stoliku.

 

6. Przypomnienie kolejnej zasady …poukładanie rozrzuconych zabawek na miejsce

Tak jak co dzień – po zabawie trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach: Misie, klocki, lale...

 

7. W trakcie podawania zabawek do rąk dzieciom przypominam o czarodziejskich slowach

Czarodziejskie słowa: „proszę, przepraszam, dziękuję”

mówmy jak najczęściej! To nic nie kosztuje.

8. Na zakończenie zajęć dzieci chętne otrzymują kolorowanki z zabawkami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT: „Bezpiecznie bawimy się na sali”

 

CELE OGÓLNE:

· Uświadomienie dzieciom konieczności sprzątania sali, oraz faktu, że bałagan na sali może być przyczyną wypadków

. Wprowadzenie Regulaminu Bezpiecznego Zachowania w 3 latkach

. Rozpoznawanie przez dzieci niektórych przedmiotów niebezpiecznych, których nie powinny dotykać

. Utrwalanie znaczenia czerwonego i zielonego światła w ruchu drogowym

· Uważne słuchanie i rozumienie słownych poleceń nauczycielki kierowanych do całej grupy

 

CELE OPERACYJNE:

· Sprząta salę, układa porozrzucane zabawki na miejsce

· Poznaje zasady zachowania warunkujące bezpieczeństwo dzieci na sali

· Rozpoznaje przedmioty, których nie powinno dotykać

· Reaguje ruchem na kolor zielony i czerwony

· Słucha poleceń nauczycielki

 

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Po skończonej zabawie dowolnej, bez sprzątania nauczycielka wyprowadza dzieci z sali. Pomoc w tym czasie demonstracyjnie zwiększa bałagan. Nauczycielka wchodzi na salę z dziećmi i proponuje im zabawę w samochody. Oczywiście nie dopuszcza do tej zabawy, wyjaśniając, że nie byłaby ona bezpieczna. Prosi dzieci o wypowiedzi, co mogłoby się wydarzyć.

2. Dzieci sprzątają salę, układają zabawki na swoich miejscach.

3. Zabawa bieżna „Samochody”. Nauczycielka rozdaje każdemu kółko od sersa (kierownica samochodu), sama trzyma dwa koła w kolorze zielonym i czerwonym. Dzieci – samochody reagują odpowiednio na kolory kół podnoszone przez n-lkę.

4. Po skończonej zabawie dzieci siadają, a nauczycielka demonstruje Regulamin Bezpiecznego Zachowania w 3 latkach, który zawiera piktogramy i hasła: nie wchodzę na krzesła i stoliki, nie biegam po sali i łazience, nie popycham innych, nie niszczę i nie rozrzucam zabawek, nie wychodzę z sali bez pozwolenia, nie dotykam ostrych przedmiotów, nie wkładam do ust, nosa ani ucha żadnych przedmiotów sobie i innym. Omawia je i wyjaśnia, dlaczego należy przestrzegać tych zakazów.

5. Karty pracy „Rozpoznajemy niebezpieczne przedmioty”. Każde dziecko otrzymuje kartę pracy z poleceniem, aby skreśliło obrazki przedmiotów, których nie powinny dotykać dzieci (gwóźdź, igła, nożyczki, szpilka, pinezka, nóż).

 

 

 

 

Przebieg zajęć

 

1.”ZABAWKI NA WYSTAWIE” – własne opowiadanie nauczycielki. Nauczycielka mówi o pracy ekspedientki w sklepie z zabawkami. Wyciąga z worka po 2 zabawki – dużą i małą. Są tam : misie, lalki, klocki, auta i piłki. Wspólnie z dziećmi omawia każdą zabawkę.

- Jakie są misie? ( lalki, klocki itp.)

- Jakiego misia masz w ręce? ( lalkę, klocka ).

Dzieci porównują :wielkość, kolor , kształt itp.

 

2.Zabawa ruchowa „LALKI”. Gdy gra bębenek dzieci biegają w rozsypce. Na hasło „Lalki na wystawę”, dzieci ustawiają się w rzędzie wzdłuż ściany.

 

3. Zabawa dydaktyczna „SZUKAMY LALKI”.

Dzieci stoją tyłem do prowadzącej , która w tym czasie chowa lalkę. Na pytanie: ”Gdzie jest lalka?” dzieci szukają zabawki. Gdy ją odnajdą odpowiadają na wcześniej zadane pytanie.

Np. „ Lalka była POD stołem”.

 

4.Zabawa ruchowa do piosenki „LALA MAŁGOSI” – ( Ta lala Małgosi robi kosi – kosi . Umie chodzić sama. Woła : -Tata, mama -.) W trakcie śpiewu dzieci pokazują wymieniane części ciała.

 

5. Zabawa dydaktyczna :”KĄPIEL LALKI”. Dzieci podchodzą do wanienki z przygotowaną wodą i przyborami toaletowymi. Prowadząca pokazuje dzieciom „ubrudzoną” lalkę. Wspólnie z panią kąpią lalkę , wycierają , ubierają piżamkę i układają do snu ( wcześniej przygotowane łóżeczko). Następnie śpiewają jej do snu kołysankę ( Aaa, kotki dwa…). Lalka śpi.

 

6. Praca plastyczna „UBIERZ LALĘ”- naklejanie wcześniej wyciętych elementów garderoby na narysowany na kartce kontur lalki. Prawidłowe nazywanie poszczególnych części ubioru.

 

7. Dalsze zabawy inspirowane wcześniejszymi zdarzeniami ( lalki, przybory toaletowe , ubranka itp.)

 

Scenariusz spotkania warsztatowego z rodzicami

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin