E-społeczność(1).pdf
(
1130 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"E-społeczność"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Wojciech Gustowski, rok 2008
Autor: Wojciech Gustowski
Tytuł: E-społeczność
Data: 24.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
..................................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE?
.
.......................................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI
............................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA
E-SPOŁECZNOŚCI
.
...............................................................................................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube
.
..............................................27
2 Przykład wykorzystania serwisu YouTube przez sztab wyborczy
.
...............31
3 Wykorzystanie serwisu GoldenLine przez bank internetowy mBank
.
.........35
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania
.
..........................................36
5 Serwis biblioNETka
.
......................................................................................38
6 Wykupienie reklamy na stronie społeczności internetowej
.
.........................39
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI
.................................41
1 Narzędzia komunikacyjne
...............................................................................41
1 Chat
.............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna
.........................................................................................42
3 Forum dyskusyjne
......................................................................................43
4 Elementy Web 2.0
......................................................................................47
5 Weblog
........................................................................................................48
6 Newsletter
...................................................................................................51
7 RSS
..............................................................................................................51
8 Intranet
.......................................................................................................52
9 Wirtualny świat
..........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające
.......................................................56
1 Konkurs
.......................................................................................................56
2 Kalendarium
...............................................................................................56
3 Elementy multimedialne
............................................................................57
4 Gry sieciowe
...............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW
............................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie
......................................................................58
7 Personalizacja
.............................................................................................59
V WEB 2.0. – PRAWDZIWA REWOLUCJA CZY MYDLANA BAŃKA?
...................60
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA NAJPOPULARNIEJSZYCH
SERWISÓW
........................................................................................................69
1 Serwisy zagraniczne
........................................................................................69
1 Linkedin
......................................................................................................69
2 YouTube
.....................................................................................................70
3 Del.icio.us
...................................................................................................72
4 Digg
.............................................................................................................73
5 Flickr
...........................................................................................................74
6 MySpace
......................................................................................................75
7 There
...........................................................................................................76
8 Second Life
.................................................................................................77
2 Serwisy polskie
...............................................................................................78
1 Linkologia
...................................................................................................78
2 Wykop
.........................................................................................................78
3 Gwar
............................................................................................................79
4 Podaj
...........................................................................................................80
5 Grono
..........................................................................................................80
6 Ogniwo.net
..................................................................................................81
7 iThink
.........................................................................................................82
8 GoldenLine
.................................................................................................83
9 Fotka
...........................................................................................................84
10 BiblioNETka
.............................................................................................84
11 Blogfrog
.....................................................................................................85
12 Filmweb
....................................................................................................86
13 Wikipedia
..................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo
............................................................................87
ZAKOŃCZENIE
....................................................................................................89
BIBLIOGRAFIA
....................................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI
................................................................................................94
E-SPOŁECZNOŚĆ
-
darmowy fragment -
Złote Myśli
Wojciech Gustowski
● str.
5
Wstęp
Od momentu pojawienia się Internetu, medium to nieustannie
wkracza coraz głębiej w sferę życia codziennego większości z nas.
Stopniowo dla wielu ludzi Internet stał się podstawowym źródłem
informacji i narzędziem komunikacji z innymi. Tendencję tę od razu
wychwycili wytrawni marketerzy. Zaczęli tworzyć i wykorzystywać
narzędzia e-marketingowe, które w wielu wypadkach były
czynnikiem decydującym o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Obecnie w dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, czy public
relations nie można nie uwzględnić dynamicznie rozwijającego się
kanału komunikacyjnego, jakim jest Internet.
Niestety fachowych, polskich publikacji na temat marketingu
internetowego i e-PR jest bardzo mało. Na dodatek są to pozycje,
które temat podejmują w ujęciu całościowym, tym samym
poszczególne narzędzia e-marketingowe są opisywane pobieżnie
i głównie od strony teoretycznej. Niniejsza publikacja jest
odpowiedzią na taki stan rzeczy. Opisuje dwa nowoczesne narzędzia
marketingowe – budowanie i wykorzystywanie społeczności
internetowych – w ujęciu monograficznym, co jest przedsięwzięciem
bez precedensu.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi
zawiera charakterystykę społeczności internetowych, trzeci pokazuje
możliwości ich wykorzystania do celów marketingowo – PR-
owskich. Rozdział czwarty zawiera opis głównych narzędzi, którymi
można się posłużyć budując e-społeczność. Piąty rozdział przynosi
rozważania na temat bardzo modnego w ostatnim czasie standardu
Copyright by Złote Myśli
& Wojciech Gustowski
Plik z chomika:
Bohdanna
Inne pliki z tego folderu:
Podstawy pisania przekonujących tekstów(4).pdf
(460 KB)
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera(4).pdf
(751 KB)
Scientific Advertising(4).pdf
(683 KB)
Błyskawiczny e-mail marketing(1).pdf
(616 KB)
Zostań SuperPartnerem!(1).pdf
(583 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 16.11.2022
Pliki dostępne do 27.02.2021
1 Księga
1 Księga(1)
Angielski
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin