---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------- ---- Zmiany dla wersji 1.3 ------------------------------------- --------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------- ********************************** ******* Zbalansowanie rozgrywki ******* ********************************** * Zmiany dotyczケce wojska - Zuソycie stopniowo narasta procentowo powyソej limitu zapas. - Najsilniejsze puウki znajdujケ si・zawsze w 徨odku szyku bojowego. - Poprawiono pr鹽ko懈 rekrutowania - jest ona wolniejsza w prowincjach z kulturケ nieakceptowanケ i w prowincjach zamorskich. - Utrata tradycji funkcjonuje tak, jak poczケtkowo byウo to zamierzone (powinien by・zapewniony normalny poziom tradycji). - Obozy wojskowe dajケ premi・w formie zwi麑szonej o 25% siウy ludzkiej zamiast zwi麑szonego limitu zapas. - Fortece zwi麑szajケ limit zapas. - Jednostki stworzone w wyniku reorganizacji na obszarze neutralnym mogケ z niego poprawnie wyrusza・ - Flotom nie moソna wydawa・rozkazu ruchu podczas wyウadunku. - Nie moソna juソ wycofywa・si・na teren ziemi nieznanej. - Dowcy jednostek rozwiケzanych na morzu ginケ. * Zmiany zwiケzane z koloniami - Nie istnieje juソ nacjonalizm w koloniach. - Kolonie nie mogケ zostawa・centrami handlu, jedynie w peウni rozwini黎e miasta kolonialne majケ takケ moソliwo懈. - Nie moソna juソ podburza・tubylc w kolonii bez rdzennej ludno彡i. - Odlegウo懈 dla kolonist funkcjonuje poprawnie dla wszystkich port. - Nie jest juソ moソliwe atakowanie tubylc na terytoriach b鹽ケcych wウasno彡iケ kogo・innego. - Nie moソna juソ atakowa・tubylc, kiedy armia jest w ruchu. - Je徑i kolonie sケ kontrolowane przez buntownik, mogケ oderwa・si・od patwa. - Je徑i kto・kradnie twoje kolonie, skutkuje to utratケ twojej reputacji. * Zmiany dotyczケce ekonomii - Dowolne bicie monety naleソy juソ do przeszウo彡i. - Centrum handlu z kulturケ nieakceptowanケ otrzymuje teraz kar・takケ, jak centrum handlowe w prowincji nienarodowej. - Poprawiono lokalizowanie centr handlu - sprawdzeniu podlega wielko懈 miasta z centrum handlu, a nie warto懈 towar w prowincji. - Konkurujケcy kupcy zajmujケ teraz wolne miejsce bezpo徨ednio. - Merkantylizm zwi麑sza szans・umieszczenia kupca, a wolny handel zwi麑sza szans・konkurowania kupc. - Pogardzani kupcy zmniejszajケ przych z handlu o 25% zamiast ogranicza・szans・konkurowania. - Rozdzielono trade_income_modifier na element globalny i lokalny. - Wysyウanie misjonarzy na tereny pogakie jest o wiele taze niソ umieszczanie ich na obszarach, gdzie panuje inna religia. - Konfucjanizm jest nieco mniej skuteczny w sprawach podatkowych. - Kar・wyprzedzenia epoki poprawiono w taki spos, aby nie byウa logarytmiczna. * Zmiany dotyczケce szpieg - Je徑i misja szpiega si・nie powiedzie, kara prestiソu jest nakウadana poprawnie. - Kardynaウowie zapewniajケ nieco bardziej skutecznych szpieg. - Prestiソ wpウywa na skuteczno懈 twoich szpieg. - Centralizacja i Zacofanie poprawiajケ obron・przeciwko szpiegom. - Potrzebujesz technologii rzケdowej 23, aby faウszowa・monet・ Technologia rzケdowa 6 jest wymagana, ソeby sia・niezadowolenie. - Sfabrykowanie roszczenia zawsze redukuje tw prestiソ o 10%. * Zmiany dotyczケce dyplomacji - Dopracowano wynik wojenny, aby odzwierciedlaウ przebieg wojny. Zaleソy on od procentowej ilo彡i teren okupowanych. - Moソesz uzyska・jedynie maksymalnie +25 lub -25 z bitew do wyniku wojny. - Koszt wasalizacji zaleソy od warto彡i prowincji danego patwa. - Koszt wymuszenia uwolnienia patwa jest taki sam jak wasalizacji. - Utrata stabilno彡i wyst麪uje tylko wtedy, gdy propozycja pokojowa jest mniejsza o 40% od wyniku wojny. - Przywcy unii automatycznie przejmujケ dowodzenie podczas wojny. - Dyplomaci wysウani do innego patwa poinformujケ patwo docelowe, gdzie znajduje si・ich stolica. - Uzyskujesz staウy pow do wojny przeciwko patwu, kte osiケgn・o limit reputacji. - Nie moソesz juソ zawiera・ukウad z patwem, kte zaanektowaウe・ * Pozostaウe zmiany - Nowe kraje utworzone jako wasale lub buntownicy muszケ zawsze mie・starケ stolic・ - Piraci potrzebujケ okre徑onego poziomu minimalnego kolonii, aby mogli pojawi・si・w okolicy. - Pr straty kulturowej wynosi teraz 5% zamiast 20%. - Utrata prowincji narodowej z powodu braku zainteresowania nie powoduje powaソnej kary prestiソu. - Patwa zaanektowane tracケ wszystkie prowincje narodowe w terytoriach zamorskich i prowincje z innej grupy kulturowej. - Wymuszona zmiana wiary trwa aソ do 徇ierci panujケcego aktualnie monarchy. - Kalwini mogケ z powrotem sta・si・katolikami. - Patwa wyzwolone nie zmieniケ religii. - Wpウyw odlegウo彡i na misjonarzy zostaウ drastycznie zmniejszony. - Religia jest przywracana, kiedy prowincja zostaje zniszczona przez tubylc. - Prawdopodobietwo dziedziczenia przez uni・jest teraz wi麑sze. *************************** ******* Multiplayer ******* *************************** * Sztuczna inteligencja w grze wieloosobowej - Je徑i gracz opu彡i gr・lub nie zostanie wczytany przed jej rozpocz鹹iem, zostanie zastケpiony graczem komputerowym. - Je徑i w dowolnym momencie gracz opu彡i gr・wieloosobowケ, istnieje opcja zastケpienia go sztucznケ inteligencjケ. * Interfejs gry wieloosobowej - Konfiguracja rozmowy powinna zosta・zapami黎ana po zamkni鹹iu okna - Liczba graczy w grze wieloosobowej jest wy忤ietlana w lobby. - Tekst rozmowy w lobby jest poprawnie zawijany. - Tekst rozmowy na metaserwerze jest poprawnie zawijany. - Niedost麪ne tarcze rozmowy sケ teraz przekre徑one (zamiast wy忤ietlania w kolorze szarym). - Dymek informacyjny dotyczケcy prowincji wskazuje osob・ kta wybraウa patwo. - Dodano komunikaty do wszystkich przycisk w trybie rozmowy. * Pozostaウe poprawki - W grze wieloosobowej nie wyst麪uje juソ pogorszenie reputacji za wypowiedzenie wojny innemu graczowi (niekomputerowemu), kiedy istnieje casus belli. - Gra zapami黎uje ostatniego hosta, nawet je徑i poウケczenie nie moソe doj懈 do skutku. - Gra umoソliwia transfer wi麑szych obj黎o彡iowo zapisanych gier. ***************************************** ******* Ulepszenia interfejsu ********** ***************************************** * Ostrzeソenia - Modyfikator deficytu b鹽zie teraz widoczny, je徑i przed koem roku znajdziesz si・poniソej poziomu 0. * Dymki - Modyfikatory szansy powodzenia misjonarzy sケ wy忤ietlane w formie dymku informacyjnego. - Limit zapas jest wy忤ietlany w dymku zuソycia. - Przewidywany czas przybycia jest teraz bardziej dokウadny. - Poprawiono dymek religii prowincji. - Poprawiono pozycj・dymk licznych obiekt tekstowych. - Dymek streszczajケcy wynik bitwy. - Poprawiono dymek pojawiajケcy si・w sytuacji ujemnego przyrostu post麪u technologii. - Poprawiono dymek pojawiajケcy si・w sytuacji, gdy nie moソna zmieni・wウadcy w dowc・ poniewaソ patwo jest partnerem podrz鹽nym w unii personalnej. - Najemnicy, ktzy nie sケ w puli ludzkiej, wymagajケ dymku informacyjnego. - Dodano ウamanie linii w dymku stabilno彡i. - Poprawiono dymek informujケcy o utracie prowincji narodowej. - Poprawiono dymki dotyczケce podatk. - Je徑i wyprzedzasz swojケ epok・technologicznie, pojawia si・dymek informacyjny. - Dodano ウamanie linii w dymku religii. * Ekrany - Poprawiono list・skr nakウadajケcケ si・na okno patwa. - Wynik obl・enia jest ograniczany w oknie do 100%. - Ekran reorganizacji jest teraz przed widokiem obl・enia. - Widoczna jest siウa okr黎 podczas bitwy morskiej. - Poprawiono niezgodno彡i w wy忤ietlaniu statystyk a/d/w w wypadku wウasnych oraz pozostaウych monarch. - Poprawiono kilka problem zwiケzanych z wy忤ietlaniem modyfikator prowincji. - Poprawiono wy忤ietlanie suwak. - Wielokrotne poソyczki powinny by・widoczne w ksi鹽ze statystyk. - Teksty powinny by・pisane 'bez tytuウu' (nie ma juソ 'Stadtholdera Charlesa XII'). * Komunikaty - Przycisk Id・do w rozwijanym menu budynku przenosi gracza do ekranu budowy. - Komunikaty zwiケzane ze spウatケ poソyczki powinny by・poprawne. ******************************* ******* Ulepszenia sztucznej inteligencji ******* ******************************* * Sztuczna inteligencja (wojsko) - Gracz komputerowy nie powinien juソ utrzymywa・wszystkich okr黎 w oddzielnych flotach. - Gracz komputerowy nieco lepiej radzi sobie z powoウywaniem wi麑szych armii w sytuacji zagroソenia. - Gracz komputerowy juソ nie wysyウa korsarzy w pobliソe wウasnych wybrzeソy. - Gracz komputerowy lepiej potrafi wykorzystywa・flot・ - Gracz komputerowy b鹽zie skupiaウ si・na blokowaniu zarno cie從in, jak i port. - Gracz komputerowy nie b鹽zie juソ ignorowaウ caウkowicie prowincji z duソym zuソyciem i wprowadzaウ tam wウasnych wojsk. - Poprawiono ocenianie przez gracza komputerowego wウasnych moソliwo彡i militarnych. * Sztuczna inteligencja (dyplomacja) - Istnieje wi麑sze prawdopodobietwo wybuchu wojny mi鹽zy rywalizujケcymi pot麋ami. - Gracz komputerowy zachowuje si・rozsケdniej, podpisujケc pok po przegranej wojnie. - Komputer ostrzega teraz tylko te patwa, ktych istnienia jest 忤iadomy. - Gracz komputerowy wprowadza embargo handlowe wobec niektych swoich wrog, aby nie ogranicza・caウkowicie wウasnych dochod z handlu. - Pogaki gracz komputerowy nie b鹽zie juソ wysyウaウ szpieg do prowincji niepogakich. - Gracz komputerowy bardziej ogranicza koszty zwiケzane z akcjami szpiegowskimi. - Gracz komputerowy nie b鹽zie wykorzystywaウ idei zwiケzanych z misjonarzami, je徑i nawet z tego powodu b鹽zie na poziomie poniソej 0. - Gracz kom...
zxc1991