ReadMe.txt

(78 KB) Pobierz
----------------------------------------------------------------
---------------------------------------------
---- Zmiany dla wersji 1.3 -------------------------------------
---------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

**********************************
******* Zbalansowanie rozgrywki *******
**********************************
* Zmiany dotyczケce wojska
    - Zuソycie stopniowo narasta procentowo powyソej limitu zapas.
    - Najsilniejsze puウki znajdujケ si・zawsze w 徨odku szyku bojowego.
    - Poprawiono pr鹽ko懈 rekrutowania - jest ona wolniejsza w prowincjach z kulturケ nieakceptowanケ i w prowincjach zamorskich.
    - Utrata tradycji funkcjonuje tak, jak poczケtkowo byウo to zamierzone (powinien by・zapewniony normalny poziom tradycji).
    - Obozy wojskowe dajケ premi・w formie zwi麑szonej o 25% siウy ludzkiej zamiast zwi麑szonego limitu zapas.
    - Fortece zwi麑szajケ limit zapas.
    - Jednostki stworzone w wyniku reorganizacji na obszarze neutralnym mogケ z niego poprawnie wyrusza・
    - Flotom nie moソna wydawa・rozkazu ruchu podczas wyウadunku.
    - Nie moソna juソ wycofywa・si・na teren ziemi nieznanej.
    - Dowcy jednostek rozwiケzanych na morzu ginケ.
* Zmiany zwiケzane z koloniami      
    - Nie istnieje juソ nacjonalizm w koloniach.
    - Kolonie nie mogケ zostawa・centrami handlu, jedynie w peウni rozwini黎e miasta kolonialne majケ takケ moソliwo懈.
    - Nie moソna juソ podburza・tubylc w kolonii bez rdzennej ludno彡i.
    - Odlegウo懈 dla kolonist funkcjonuje poprawnie dla wszystkich port.
    - Nie jest juソ moソliwe atakowanie tubylc na terytoriach b鹽ケcych wウasno彡iケ kogo・innego.
    - Nie moソna juソ atakowa・tubylc, kiedy armia jest w ruchu.
    - Je徑i kolonie sケ kontrolowane przez buntownik, mogケ oderwa・si・od patwa.
    - Je徑i kto・kradnie twoje kolonie, skutkuje to utratケ twojej reputacji.
* Zmiany dotyczケce ekonomii        
    - Dowolne bicie monety naleソy juソ do przeszウo彡i.
    - Centrum handlu z kulturケ nieakceptowanケ otrzymuje teraz kar・takケ, jak centrum handlowe w prowincji nienarodowej.
    - Poprawiono lokalizowanie centr handlu - sprawdzeniu podlega wielko懈 miasta z centrum handlu, a nie warto懈 towar w prowincji.
    - Konkurujケcy kupcy zajmujケ teraz wolne miejsce bezpo徨ednio.
    - Merkantylizm zwi麑sza szans・umieszczenia kupca, a wolny handel zwi麑sza szans・konkurowania kupc.
    - Pogardzani kupcy zmniejszajケ przych z handlu o 25% zamiast ogranicza・szans・konkurowania.
    - Rozdzielono trade_income_modifier na element globalny i lokalny.
    - Wysyウanie misjonarzy na tereny pogakie jest o wiele taze niソ umieszczanie ich na obszarach, gdzie panuje inna religia.
    - Konfucjanizm jest nieco mniej skuteczny w sprawach podatkowych.
    - Kar・wyprzedzenia epoki poprawiono w taki spos, aby nie byウa logarytmiczna.
* Zmiany dotyczケce szpieg        
    - Je徑i misja szpiega si・nie powiedzie, kara prestiソu jest nakウadana poprawnie.
    - Kardynaウowie zapewniajケ nieco bardziej skutecznych szpieg.
    - Prestiソ wpウywa na skuteczno懈 twoich szpieg.
    - Centralizacja i Zacofanie poprawiajケ obron・przeciwko szpiegom.
    - Potrzebujesz technologii rzケdowej 23, aby faウszowa・monet・ Technologia rzケdowa 6 jest wymagana, ソeby sia・niezadowolenie.
    - Sfabrykowanie roszczenia zawsze redukuje tw prestiソ o 10%.
* Zmiany dotyczケce dyplomacji        
    - Dopracowano wynik wojenny, aby odzwierciedlaウ przebieg wojny. Zaleソy on od procentowej ilo彡i teren okupowanych.
    - Moソesz uzyska・jedynie maksymalnie +25 lub -25 z bitew do wyniku wojny.
    - Koszt wasalizacji zaleソy od warto彡i prowincji danego patwa.
    - Koszt wymuszenia uwolnienia patwa jest taki sam jak wasalizacji.
    - Utrata stabilno彡i wyst麪uje tylko wtedy, gdy propozycja pokojowa jest mniejsza o 40% od wyniku wojny.
    - Przywcy unii automatycznie przejmujケ dowodzenie podczas wojny.
    - Dyplomaci wysウani do innego patwa poinformujケ  patwo docelowe, gdzie znajduje si・ich stolica.
    - Uzyskujesz staウy pow do wojny przeciwko patwu, kte osiケgn・o limit reputacji.
    - Nie moソesz juソ zawiera・ukウad z patwem, kte zaanektowaウe・
* Pozostaウe zmiany        
    - Nowe kraje utworzone jako wasale lub buntownicy muszケ zawsze mie・starケ stolic・
    - Piraci potrzebujケ okre徑onego poziomu minimalnego kolonii, aby mogli pojawi・si・w okolicy.
    - Pr straty kulturowej wynosi teraz 5% zamiast 20%.
    - Utrata prowincji narodowej z powodu braku zainteresowania nie powoduje powaソnej kary prestiソu.
    - Patwa zaanektowane tracケ wszystkie prowincje narodowe w terytoriach zamorskich i prowincje z innej grupy kulturowej.
    - Wymuszona zmiana wiary trwa aソ do 徇ierci panujケcego aktualnie monarchy.
    - Kalwini mogケ z powrotem sta・si・katolikami.
    - Patwa wyzwolone nie zmieniケ religii.
    - Wpウyw odlegウo彡i na misjonarzy zostaウ drastycznie zmniejszony.
    - Religia jest przywracana, kiedy prowincja zostaje zniszczona przez tubylc.
    - Prawdopodobietwo dziedziczenia przez uni・jest teraz wi麑sze.

***************************
******* Multiplayer *******
***************************
* Sztuczna inteligencja w grze wieloosobowej
    - Je徑i gracz opu彡i gr・lub nie zostanie wczytany przed jej rozpocz鹹iem, zostanie zastケpiony graczem komputerowym.
    - Je徑i w dowolnym momencie gracz opu彡i gr・wieloosobowケ, istnieje opcja zastケpienia go sztucznケ inteligencjケ.
* Interfejs gry wieloosobowej
    - Konfiguracja rozmowy powinna zosta・zapami黎ana po zamkni鹹iu okna
    - Liczba graczy w grze wieloosobowej jest wy忤ietlana w lobby.
    - Tekst rozmowy w lobby jest poprawnie zawijany.
    - Tekst rozmowy na metaserwerze jest poprawnie zawijany.
    - Niedost麪ne tarcze rozmowy sケ teraz przekre徑one (zamiast wy忤ietlania w kolorze szarym).
    - Dymek informacyjny dotyczケcy prowincji wskazuje osob・ kta wybraウa patwo.
    - Dodano komunikaty do wszystkich przycisk w trybie rozmowy.
* Pozostaウe poprawki
    - W grze wieloosobowej nie wyst麪uje juソ pogorszenie reputacji za wypowiedzenie wojny innemu graczowi (niekomputerowemu), kiedy istnieje casus belli.
    - Gra zapami黎uje ostatniego hosta, nawet je徑i poウケczenie nie moソe doj懈 do skutku.
    - Gra umoソliwia transfer wi麑szych obj黎o彡iowo zapisanych gier.

*****************************************
******* Ulepszenia interfejsu **********
*****************************************
* Ostrzeソenia
    - Modyfikator deficytu b鹽zie teraz widoczny, je徑i przed koem roku znajdziesz si・poniソej poziomu 0.
* Dymki
    - Modyfikatory szansy powodzenia misjonarzy sケ wy忤ietlane w formie dymku informacyjnego.
    - Limit zapas jest wy忤ietlany w dymku zuソycia.
    - Przewidywany czas przybycia jest teraz bardziej dokウadny.
    - Poprawiono dymek religii prowincji.
    - Poprawiono pozycj・dymk licznych obiekt tekstowych.
    - Dymek streszczajケcy wynik bitwy.
    - Poprawiono dymek pojawiajケcy si・w sytuacji ujemnego przyrostu post麪u technologii.
    - Poprawiono dymek pojawiajケcy si・w sytuacji, gdy nie moソna zmieni・wウadcy w dowc・ poniewaソ patwo jest partnerem podrz鹽nym w unii personalnej.
    - Najemnicy, ktzy nie sケ w puli ludzkiej, wymagajケ dymku informacyjnego.
    - Dodano ウamanie linii w dymku stabilno彡i.
    - Poprawiono dymek informujケcy o utracie prowincji narodowej.
    - Poprawiono dymki dotyczケce podatk.
    - Je徑i wyprzedzasz swojケ epok・technologicznie, pojawia si・dymek informacyjny.
    - Dodano ウamanie linii w dymku religii.
* Ekrany
    - Poprawiono list・skr nakウadajケcケ si・na okno patwa.
    - Wynik obl・enia jest ograniczany w oknie do 100%.
    - Ekran reorganizacji jest teraz przed widokiem obl・enia.
    - Widoczna jest siウa okr黎 podczas bitwy morskiej.
    - Poprawiono niezgodno彡i w wy忤ietlaniu statystyk a/d/w w wypadku wウasnych oraz pozostaウych monarch.
    - Poprawiono kilka problem zwiケzanych z wy忤ietlaniem modyfikator prowincji.
    - Poprawiono wy忤ietlanie suwak.
    - Wielokrotne poソyczki powinny by・widoczne w ksi鹽ze statystyk.
    - Teksty powinny by・pisane 'bez tytuウu' (nie ma juソ 'Stadtholdera Charlesa XII').
* Komunikaty
     - Przycisk Id・do w rozwijanym menu budynku przenosi gracza do ekranu budowy.
     - Komunikaty zwiケzane ze spウatケ poソyczki powinny by・poprawne.

*******************************
******* Ulepszenia sztucznej inteligencji *******
*******************************
* Sztuczna inteligencja (wojsko)
    - Gracz komputerowy nie powinien juソ utrzymywa・wszystkich okr黎 w oddzielnych flotach.
    - Gracz komputerowy nieco lepiej radzi sobie z powoウywaniem wi麑szych armii w sytuacji zagroソenia.
    - Gracz komputerowy juソ nie wysyウa korsarzy w pobliソe wウasnych wybrzeソy.
    - Gracz komputerowy lepiej potrafi wykorzystywa・flot・
    - Gracz komputerowy b鹽zie skupiaウ si・na blokowaniu zarno cie從in, jak i port.
    - Gracz komputerowy nie b鹽zie juソ ignorowaウ caウkowicie prowincji z duソym zuソyciem i wprowadzaウ tam wウasnych wojsk.
    - Poprawiono ocenianie przez gracza komputerowego wウasnych moソliwo彡i militarnych.
* Sztuczna inteligencja (dyplomacja)
    - Istnieje wi麑sze prawdopodobietwo wybuchu wojny mi鹽zy rywalizujケcymi pot麋ami.
    - Gracz komputerowy zachowuje si・rozsケdniej, podpisujケc pok po przegranej wojnie.
    - Komputer ostrzega teraz tylko te patwa, ktych istnienia jest 忤iadomy.
    - Gracz komputerowy wprowadza embargo handlowe wobec niektych swoich wrog, aby nie ogranicza・caウkowicie wウasnych dochod z handlu.
    - Pogaki gracz komputerowy nie b鹽zie juソ wysyウaウ szpieg do prowincji niepogakich.
    - Gracz komputerowy bardziej ogranicza koszty zwiケzane z akcjami szpiegowskimi.
    - Gracz komputerowy nie b鹽zie wykorzystywaウ idei zwiケzanych z misjonarzami, je徑i nawet z tego powodu b鹽zie na poziomie poniソej 0.
    - Gracz kom...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin