TEST KOMPETENCJI_zaczarowana zagroda.pdf

(47 KB) Pobierz
TEST KOMPETENCJI_zaczarowana zagroda
Przeczytaj uwa Ŝ nie tekst. Postaraj si ę go zrozumie ć .
Nast ę pnie odpowiedz na pytania zaznaczaj ą c wła ś ciw ą odpowied ź .
- Szykujecie si ę znów do podró Ŝ y? Odpływacie od nas? Dok ą d w ę drujecie? Do Australii, do Ameryki Południowej? A mo Ŝ e a Ŝ na afryka ń skie
wody? Z wianuszka otaczaj ą cych profesora ptaków, które stały pro ś ciutko, jeden wysun ą ł si ę naprzód. Podniósł łepek i słuchał uwa Ŝ nie, co mówi
to dziwne stworzenie, trzy razy od niego wi ę ksze, które tak jak on, pingwinek Adeli, chodzi na dwu nogach. Naraz profesor stukn ą ł palcem w czoło.
- Wiem! – krzykn ą ł. I roztr ą caj ą c zdumione pingwinki pobiegł szybko w stron ę zasypanego ś niegiem domku. - Andrzej, Janek! Wiem ju Ŝ , co
zrobimy! – wołał od progu. – Pozakładamy pingwinkom na łapki aluminiowe obr ą czki. - Po co, profesorze? – spytał z gł ę bi izby jaki ś głos. - Jak to
po co? Na ka Ŝ dej obr ą czce wyryjemy napis: „Stacja imienia profesora Dobrowolskiego na wschodnich brzegach Antarktydy”, potem dzisiejsz ą
dat ę i kolejny numer. Zawiadomimy przez radio wszystkich polarników, marynarzy i łowców wielorybów, pływaj ą cych na morzach Antarktydy.
Ktokolwiek z tych ludzi zobaczy pingwinki z obr ą czkami, zanotuje, gdzie i kiedy je widział, i da nam zna ć . A my tu b ę dziemy na mapie zaznacza ć ,
któr ę dy nasze ptaki w ę druj ą .
(Centkiewiczowie „Zaczarowana zagroda”)
1. O jakich ptakach jest mowa w tek ś cie?
A/ wróblach
B/ pingwinach
C/ goł ę biach
D/ strusiach
2. Gdzie toczy si ę akcja opowiadania?
A/ na Antarktydzie
B/ w Ameryce Południowej
C/ w Australii
D/ w Afryce
3. Na jaki pomysł wpadł profesor?
A/ b ę dzie karmił pingwiny
B/ b ę dzie tresował pingwiny
C/ b ę dzie obr ą czkował pingwiny
D/ b ę dzie fotografował pingwiny
4. W jakim celu polarnicy chc ą pozakłada ć ptakom aluminiowe obr ą czki?
A/ aby ładnie wygl ą dały
B/ aby nie mogły uciec
C/ aby je skrzywdzi ć
D/ aby zbada ć , któr ę dy ptaki w ę druj ą
5. Zdanie „Dok ą d w ę drujecie?” jest zdaniem:
A/ oznajmuj ą cym
B/ rozkazuj ą cym
C/ pytaj ą cym
6. W zdaniu „ Naraz profesor stukn ą ł palcem w czoło.” czasownikiem jest wyraz :
A/ profesor
B/ palcem
C/ stukn ą ł
D/ czoło
7. Wyraz „ zamy ś lony ” to:
A/ czasownik
B/ przymiotnik
C/ rzeczownik
D/ inny
8. W którym ci ą gu wyrazów znajduj ą si ę tylko rzeczowniki?
A/ czekajcie, chłopcy, lodowa
B/ ś nie Ŝ na, kulki, mro ź na
C/ pingwiny, wieloryb, zanotujemy
D/ Andrzej, ptak, krawat
9. Które z podanych grup wyrazów wyst ę puj ą w liczbie mnogiej?
A/ idziemy, ptaki, odpłyn ą
B/ mapa, ś piewaj ą , domek
C/ pobiegł, krzyczy, człowiek
D/ zrobimy, nos, profesor
10.Pingwiny to:
A/ ssaki
B/ ptaki
C/ gady
D/ ryby
11.Ciało pingwina pokryte jest:
A/ sier ś ci ą
B/ łuskami
C/ piórami
D/ pancerzem
12. W ilu stanach skupienia wyst ę puje woda?
A/ 3
B/ 4
C/ 2
D/ 5
13.Woda zamienia si ę w lód w temperaturze:
A/ 0° i w temperaturach ujemnych B/ 0° i w temperaturach dodatnich C/ tylko w temperaturze ujemnej D/ tylko w temperaturze dodatniej
14.Na trzech krach siedziało razem 27 pingwinów. Na ka Ŝ dej krze po tyle samo ptaków. Ile pingwinów siedziało na jednej krze?
A/ 4
B/ 7
C/ 8
D/ 9
15.Przyrodnicy obr ą czkowali pingwiny przez 1godz. 27 min. Ile to minut?
A/ 45
B/ 87
C/76
D/ 78
16.Przyrodnicy zacz ę li obr ą czkowa ć ptaki w poniedziałek. Obr ą czki zakładali przez trzy dni. W jaki dzie ń tygodnia sko ń czyli?
A/ wtorek
B/ ś roda
C/ czwartek
D/ pi ą tek
17.Nakładanie jednej obr ą czki trwa 5 minut. Profesor rozpocz ą ł prac ę o 10: 15, a zako ń czył o 10:45. Ile ptaków zaobr ą czkował?
A/ 6
B/7
C/ 10
D/ 5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin