Montaż gum usztywniających sprężyny.docx

(210 KB) Pobierz

Montaż gum usztywniających sprężyny

Utwórz PDF

Drukuj

 

Autor: TonaTom   

20.06.2011.

Witam ponownie... Opiszę krótko jak zamontować gumy usztywniające do sprężyn. Opis odnosi się do wszystkich aut i wszystkich sprężyn...

Jedyne co potrzebujemy wiedzieć to, że jest kilka rodzajów gum różnią się one:
- wysokością,
- średnicą,
- grubością,

Gumy mają za zadanie:
- zapobiegać bujaniu się auta,
- zmniejszać ryzyko poślizgu,
- poprawić komfort jazdy,
- ograniczyć szybkie zużywanie się sprężyn i amortyzatorów,
- zapobiegać pochylaniu się auta na zakrętach,
- poślizgu podczas hamowania,
- uderzeniom przy wjeżdżaniu/zjeżdżaniu z krawężników progów i pagórków często spotykanych na osiedlach mieszkalnych,
- przenieść najbardziej narażony na zgniatanie fragment sprężyny w inne miejsce.

Z braku finansów na wymianę przednich amortyzatorów i sprężyn które kwalifikują się do wymiany, ale to już na przyszły rok... przeprowadziłem niżej opisaną modyfikację...

Do montażu potrzebne nam będą następujące rzeczy:
- oczywiście owe gumy (średnica 130mm, wysokość 45mm) na przednie sprężyny,
- lewarek (do podnoszenie auta),
- trochę płynu do mycia naczyń (przyda się do ułatwienia wsunięcia gumy między zwoje),

Montaż gum usztywniających sprężyny

Montaż gum usztywniających sprężyny

1. Podnosimy autko do góry za pomocą lewarka. Wcześniej zaciągając hamulec ręczny i ew. jeden z niższych biegów.
2. Przecieramy szmatką sprężynę w miejscu gdzie będzie się znajdować guma.
3. Smarujemy gumę z dwóch stron płynem do mycia naczyń w takim korytku w którym będzie przebiegał zwój sprężyny.
4. Wkładamy gumę miedzy zwoje tak aby dolne korytko przykryło zwój, u góry nie musi (na razie),

Montaż gum usztywniających sprężyny

Montaż gum usztywniających sprężyny

5. Po włożeniu gumy na miejsce przekręcamy ją w najniższe miejsce miedzy zwojami do oporu czyli po prostu w dolną część sprężyny. Bo to ta część sprężyny jest najbardziej narażona na zgniatanie występujące podczas jazdy, to ona pracuje najbardziej, dlatego w to miejsce wkładamy gumy usztywniające...

Montaż gum usztywniających sprężyny

6. Opuszczamy auto jednocześnie sprawdzając, czy górne korytko gumy trafia w zwój. Jeśli tak, to luzujemy całkowicie i zabieramy się za następne koło, lub drugą stronę,

Montaż gum usztywniających sprężyny

Ja postanowiłem założyć gumy tylko na przednie sprężyny ponieważ moje auto zachowywało się dość niestabilnie przed założeniem gum.
Autem bujał nawet wiatr, mocno przysiadało na zakrętach i podczas hamowania, a o progach zwalniających nawet nie chcę mówić...

Moje spostrzeżenia po założeniu gum na przednie sprężyny.
Autko zachowuje się na drodze pewniej, nie pochyla się przy zakrętach tak bardzo jak wcześniej, podczas hamowania auto przysiada minimalnie, a przedtem znacznie, hamowanie na prostej drodze jest gwałtowniejsze tzn. bardziej odczuwalne w tym sensie, że pewniej, szybciej. ABS nie załącza się już tak często jak miało to miejsce przed założeniem owych gum. Może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby samochód stal się bardziej sztywny, o co mi chodziło... Mówię, różnice odczuwalne są już po pierwszych kilkuset metrach... Szczerze mogę polecić tym którym fundusz nie pozwala na szybką wymianę sprężyn i amortyzatorów... Przejazd przez progi ograniczające - już mi nie będzie waliło przy zjeżdżaniu z nich...

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin