Astra F - wymiana przednich lamp.pdf

(4658 KB) Pobierz
Microsoft Word - Astra F - wymiana przednich lamp.docx
Astra F - wymiana przednich lamp
Autor: Adam91
Kolejny manual mojego autorstwa dotyczy zmiany przednich lamp w Astrze F. Pomysł zrodził się po zmianie
lamp w mojej Astrze z Sonarów z powrotem na serię.
Ponieważ nie mam innych lamp poza moimi Valeo, a moja lewa lampa jest oporna w profilowaniu do grilla,
manual będzie się opierał na procedurze "zdejmij lampę i włóż ją z powrotem" i na lampie prawej. Nie ma
to jednak znaczenia, gdyż analogicznie postępujemy zarówno z jedną jak i z drugą lampą, a nowe lampy
podpinamy również podobnie.
A więc co nam będzie potrzebne:
- nowe lampy (to chyba jasne)
- mały, płaski śrubokręt
- klucz nasadowy 8 mm na mały bolec i przedłużka do niego
- opcjonalnie śrubokręt krzyżakowy
- około 30 minut do godzinki czasu
Na samym początku przygotowujemy lampy do montażu - czyli w wypadku używanych myjemy klosze,
odkurzamy, a w wypadku nowych... nie robimy nic, w końcu to nówki.
Podnosimy maskę. Zanim dobierzemy się do lamp, musimy zdjąć grill. W tym celu bierzemy płaski
śrubokręt i naciskamy od góry zaczepy grilla (miejsca zaznaczone czerwonymi kółkami), aby zwolnić jego
górną część. Najlepiej wcisnąć pierwszy zaczep od lampy pasażera, a reszta powinna puścić sama. Jeśli nie,
zwalniamy kolejne zaczepy.
452395825.002.png
Góra zwolniona. Teraz zajmiemy się dołem grilla. Nasz płaski śrubokręt wsuwamy pod zatrzaski przy
lampach (zaznaczone na czerwono) i lekko popychamy, aby odciągnąć grill. Zatrzaski powinny wyskoczyć
bez problemu. Jeśli jednak drżymy o powłokę lakierniczą, alternatywą (kolor niebieski) jest odhaczenie ich
od góry. Zapewniam jednak, że jeśli będziemy ostrożni, nasz lakier nie ucierpi przy odpinaniu zaczepów od
boku.
452395825.003.png
Już prawie zdjęliśmy naszego grilla. Teraz musimy tylko odhaczyć dwa dolne zaczepy. W tym celu
popychamy lekko grill w miejscach zaznaczonych na czerwono i ciągniemy w górę. Jeśli nie da się
popchnąć, pociągamy go do siebie. Zaczepy powinny bez problemu puścić.
452395825.004.png
Grill mamy zdjęty. Ale ale, jak tu zdjąć lampę? Przecież kierunek będzie przeszkadzał. No właśnie. Najpierw
musimy odkręcić kierunkowskaz. Trzyma go tylko jedna śrubka 8 mm, która w dodatku ma wycięcia na
krzyżaka. W łapkę bierzemy klucz nasadowy 8 mm z przedłużką lub śrubokręt krzyżakowy i odkręcamy
nieco śrubkę trzymającą kierunkowskaz - nie ma potrzeby całkowitego jej wykręcania. Osobiście polecam
do tej operacji klucz nasadowy, bowiem wygoda kręcenia jest o wiele większa.
452395825.005.png
Gdy odkręcimy śrubkę, ciągniemy lekko kierunek do siebie, aby go wyciągnąć. Oczom naszym ukaże się
widok mniej więcej taki jak na zdjęciu poniżej. Teraz zależnie od tego, jakie mamy lampy, przekręcamy cały
plastik z osadzoną w nim żarówką w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i wyciągamy go razem z
żarówką (czerwony kolor) lub wypinamy samą wtyczkę poprzez podniesienie zaczepu i jego ściągnięcie
(kolor niebieski).
Gdy kierunek mamy ściągnięty, możemy przystąpić do właściwego wykręcania lamp. Kluczem nasadowym
8 mm odkręcamy zaznaczone na zdjęciu śrubki. Gdy je odkręcimy, ściągamy lampę poprzez pociągnięcie jej
do siebie. UWAGA: Czasami w zdjęciu lampy może przeszkodzić jej dolny "zaczep" (zdjęcie drugie), wtedy
stopniowo podważamy go małym, płaskim śrubokrętem (zdjęcie trzecie, łagodniejszy sposób) lub prosimy
kogoś, by wlazł na zderzak - ten się ugnie i lampa wyjdzie bez oporu (sposób bardziej drastyczny).
Analogicznie postępujemy z drugą lampą.
452395825.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin