Konspekt lekcji
wychowania fizycznego
Prowadzący:
Data: 27.04.2001.
Klasa: V A (dz.)
Czas trwania: 45 ‘
Miejsce ćwiczeń: Siłownia – sala korekcyjna.
Sprzęt: atlas siłowy, deeping, ławka siłowa, ławka szwedzka, 3 materace, hantle, laska gimnastyczna
Ilość ćwiczących: 10
Temat lekcji: Kształtowanie siły – ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Wskazówki organizacyjno - metodyczne
I. Część wstępna.
1. Czynności organizacyjne.
2. Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do realizacji zadań lekcji.
Zbiórka w szeregu. Powitanie. Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć. Przedstawienie tematu lekcji.
ü Skipy A
ü Skipy C
ü W podskokach obunóż obustronne krążenia RR w przód i w tył
ü Podskoki pajacowe
ü W lekkim rozkroku skrętoskłony TT
ü Z uniku podpartego zmiana NN w podskokach
ü W siadzie płotkarskim skłon do nogi lewej i prawej
ü W parach przodem do siebie, RR na barkach partnera, skłon z pogłębieniem
ü W parach, ćwiczący z leżenia przodem chwytają się za staw skokowy, partnerzy delikatnie unoszą ćwiczących za pięty
ü W zwisie przodem, przejście z lewej na prawą stronę drabinek
3’
6’
Ustawienie – w szeregu przed prowadzącym. Sprawdzenie strojów sportowych i obuwia zmiennego.
U Ustawiają się na obwodzie koła. P demonstruje i objaśnia ćwiczenia.
U przechodzą do siadu.
Ust. – jak wyżej.
U dobierają się parami.
II. Część główna.
1. obwód stacyjny.
Stanowisko 4
Stanowisko 5
Stanowisko 6
Stanowisko 7
Stanowisko 8
ü z leżenia tyłem, przenoszenie hantla z wyprostowanymi RR za głowę i powrót do pozycji wyjściowej.
ü Przysiady wykroczne z laską gimnastyczną za głową. Laska gimnastyczna trzymana oburącz na końcach (3x10)
ü W leżeniu tyłem skłony TT w przód. NN ugięte w stawach kolanowych pod kątem prostym (3x30)
ü W leżeniu przodem skłony TT w tył (3x30)
ü W siadzie wyciskanie sztangi sprzed klatki piersiowej (3x10)
ü Wspięcia na palcach (3x30)
ü Z leżenia przodem ugięcia NN w stawach kolanowych z obciążeniem
ü W leżeniu przodem przeciąganie RR po ławeczce szwedzkiej
30’
U rozkładają sprzęt.
P objaśnia poszczególne stanowiska i dzieli U na poszczególne ćwiczenia.
U ćwiczą na każdym stanowisku po 4’.
Podczas zmian P objaśnia sposób przechodzenia na kolejne stanowisko.
P poprawia błędy oraz pomaga uczniom w realizacji zadania.
P objaśnia cel ćwiczeń.
Po zakończeniu obwodu uczniowie porządkują sprzęt.
III. Część końcowa.
1. Ćwiczenia uspokajające.
2. Czynności organizacyjne.
ü Marsz na palcach
ü Marsz na zewn. części stopy
ü Marsz na piętach
ü Marsz z wyprostowanymi plecami
ü Podsumowanie zajęć, pożegnanie.
Ust. – na obwodzie koła.
P objaśnia ćw. oraz poprawia postawę ciała uczniów.
Ust. – w szeregu. Najaktywniejsi uczniowie otrzymują oceny bdb.
kinus89