5.doc

(43 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH NR 4

SCENARIUSZ ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH NR 5

 

PRZYBORY: krążki

CZĘŚĆ TOKU

RODZAJ ĆWICZENIA

POZYCJA WYJŚCIOWA

OPIS ĆWICZENIA

UWAGI

      I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawy organizacyjne

 

 

Zadanie pracy domowej

 

Zabawa ożywiająca.

 

 

Marsz.

 

 

 

Ćw. mięśni obręczy barkowej.

 

 

Ćw. mięśni karku.

 

 

 

 

 

Ćw. oddechowe.

 

 

 

Ćw. stóp.

 

 

 

Ćw. mięśni obręczy biodrowej.

 

Ćw. oddechowe

 

 

 

Ćw. stóp.

 

 

 

Ćw. mięśni grzbietu.

 

 

Ćw. oddechowe

 

 

 

Ćw. stóp.

 

 

 

 

 

 



Ćw. mięśni brzucha















 

Ćw. oddechowe.

 

 

Ćw. stóp.

 

Zabawa ożywiająca.

 

 

 

Ćw. stóp.

 

 

Ćw. antygrawitacyjne.

 

 

Zabawa korygująca.

 

 

 

 

Przypomnienie zadania domowego

 

Siad skrzyżny ze skrzydełkami.

 

 

 



















Stanie

 

 

 

 

 

 

 

 

Siad skrzyży.

 

















Siad klęczny na krążku, podparty przodem.

 

 

 

 

 

 

Stanie w rozkroku.

 







 

 

 

Leżenie przodem.

 

 

Stanie.

 

 

 















Siad prosty ugięty, podparty z tyłu.

 

 

Leżenie przodem.

 

 

































Leżenie – „zwinięcie się w kłębek”.

 

 

Siad w parach prosty, ugięty podparty z tyłu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Siad skrzyżny.

 

 

Stanie.

 

Stanie.

 

 

 

Siad skrzyżny na obwodzie koła.

 

Stanie.

 

 

Stanie, z krążkiem chwyconym od dołu na łopatkach

Sprawy organizacyjne.

 

 

 

 

„Psotki i gospodarz”. „Psotki” – rozrabiają, biegają. Na hasło – „Gospodarz idzie” – układają się do „snu” – leżenie z postawą korygującą.

 

Pobranie krążków.

 

 

 

W siadzie skrzyżnym  ręce na kolanach trzymają  krążkiem. Ruch -   unoszenie ramion w górę w skos z krążkiem.

 

 

Ruch – skłon głowy w przód z patrzeniem możliwie, jak najwyżej na klatkę piersiową.

 

 

 

 

Rozkrok, ręce na  biodrach. Ruch skłon w bok, wciągnięcie powietrza, wyprost – wycisnąć powietrze z harmonijki.

 

 

Marsz dookoła bokiem po krawędzi krążka – przyciskanie palcami stóp – wciskanie w podłogę.

 

 

Głowa na rękach na krążku – jedna noga na drugiej. Ruch – noga znajdująca się pod spodem unosi drugą nogę.

 

„Słonko”. Mówimy – „słonko wschodzi coraz wyżej” – wdech z unoszeniem rąk do góry, wspięcie na palce. „A zachodzi coraz niżej” – mówimy na wydechu do przysiadu.

 

„Obracanie naleśników” – dzieci stopami obracają krążek na drugą stronę.

 

 

 

Ręce wyciągnięte z krążkiem. Oderwanie łokci od podłogi – „przeglądamy się w lusterku”.

 

„Wiosna i misie”. „Misie” śpią – głośne chrapanie. „Wiosna” chodzi i dotyka misie. „Misie” budzą się, przeciągają i mruczą „mru, mru”, chodzą na czworakach. Później zasypiają.

 

Między stopami leży krążek . Dzieci starają się każde do siebie przyciągnąć palcami stóp krążek

 

 

 

 

 

Leżenie tyłem. Ruch - unoszenie tułowia do 45` ze skrętem w prawo i w lewo.

 

 

„Echo”.Dzieci odpowiadają nauczycielce z głośniejszego do coraz cichszego: a, e, o, u, i, y.

 

„Chód równoważny” z krążkiem na głowie we wspięciu.

 

„Parasole". Na zapowiedź – „słonko świeci” – dzieci biegają, skaczą. Na zapowiedź – „deszcz pada” – krążki nad głową- „parasole”- dzieci chodzą z mówieniem „kap, kap, kap”.

 

Dzieci podają sobie krążek- z nóg do nóg.

 

 

Krążek leży na głowie – „krążek jest bardzo ciężki” – dzieci starają się odpychać, wyciągają szyję.

 

Marsz. Krążek cały czas przylega do łopatek, wypchnięcie klatki piersiowej do przodu.

 

 

 

 

 

 

 

 

krążek

 

 

 

krążek

 

 

 

krążek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krążek

 

 

 

Krążek

 

 

 

 

 

 

Krążek

 

 

 

Krążek

 

 

 

 

 

 

Krążek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krążek

 

Krążek

 

 

 

Krążek

 

 

Krążek

 

 

Krążek

 

 

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin