1.doc

(28 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć opracowany wg metody Weroniki Sherbone:

Scenariusz zajęć opracowany wg metody Weroniki Sherbone:

 

Cel: rozwijanie kontaktów i porozumiewania się poprzez:

-          ćwiczenia ruchowe,

-          współdziałanie z partnerem,

-          kształtowanie orientacji przestrzennej,

-          rozwijanie wyobraźni i naśladownictwa.

ZADANIA

 

SPOSÓB REALIZACJI

 

UWAGI

 

Reagowanie na sygnały

 

Dzieci dowolnie biegają po sali w rytm melodii, na wyciszenie przybierają postawę zmarzniętego, skulonego wróbelka Marsz parami do przodu, na sygnał do tyłu

 

Zamiast muzyki można zastosować bębenek

 

Nawiązanie kontaktu emocjonalnego i koncentracji wzroku

 

Witamy się prawymi rękami, lewymi, łokciem prawym, lewym, stopą prawą, lewą kolanem prawym, lewym, biodrem prawym, lewym itd. Dzieci mają szarfy założone za szorty. Zabawa w dwójkach lub w całej grupie. Jedno dziecko stara s»ę zdobyć wszystkie szarfy lub w dwójkach jedno drugiemu.

Ćwiczenia parami

 

Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania

 

Partner - siad płaski. Dziecko w siadzie płaskim tyłem do współćwiczącego. Podsuwanie się parami do przodu w siadzie płaskim we wszystkich kierunkach. Dziecko biernie poddaje się ruchowi. P.w. jak wyżej - dziecko w siadzie skulonym tyłem do partnera poddaje się biernie ruchowi kołysania.

 

 

 

Nauka współdziałania i partnerstwa

 

Parami - siad skrzyżny  tyłem do siebie, dłonie podane, ręce w dół 1-2 wzniesienie rąk bokiem w pion, skłon głowy w tył, uwypuklenie klatki piersiowej 3-4 ręce bokiem w dół głowa na wprost Parami - siad płaski przodem do siebie wsunąć nogę między nogi partnera stopę do wysokości kolana, mocno wzajemnie ścisnąć i ręce wznieść do boku. Parami - siad rozkroczny przodem do siebie. Nogi lekko zgięte, chwyt dłoni haczykowaty. Dziecko - skłon w przód, partner -leżenie tyłem. Zmiana ról.

 

 

Rozwijanie siły i sprawności fizycznej

 

- Turlanie współćwiczącego po podłodze. Partner zwinięty w kłębuszek, dziecko usiłuje go rozwinąć. Leżenie na brzuchu - obracanie się dookoła własnej osi za pomocą rąk, raz w jedną, raz w drugą stronę.

 

 

Rozwijanie samodzielności ruchu w zabawie

 

Nauczyciel tworzy most - klęk podparty. Dziecko stara się pokonać wg własnego sposobu / wdrapuje się, zsuwa się z niego, pokonując w różny sposób/.

 

 

 

Rozwijanie wyobraźni i naśladownictwa

 

Rośliny w głębinach mórz Dzieci naśladują ruch roślin w głębinach morskich, unoszonych przez fale. Zwierzęta żyjące w morzu - Dzieci naśladują różne zwierzęta morskie: foki, żółwie, morsy itd.

 

 

 

Ćwiczenia uspokajające

 

Wszystkie dzieci siadają razem i na tle spokojnej melodii kołyszą się w różne kierunki aż do zupełnego rozluźnienia i wyciszenia melodii.

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin