Nikon D4 Broszura reklamowa.pdf

(1168 KB) Pobierz
Dane techniczne cyfrowej lustrzanki jednoobiektywowej Nikon D 4
Rodzaj aparatu Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa
Mocowanie obiektywu Mocowanie F irmy Nikon (połączenie autofokusa za pośrednictwem bagnetu i styków AF)
Efektywne piksele 16,2 mln
Matryca Matryca CMOS, 36,0 x 23,9 mm (format FX irmy Nikon)
Całkowita liczba pikseli 16,6 mln
System usuwania kurzu Czyszczenie matrycy, wzorzec do usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu
Capture NX 2)
Wielkość zdjęcia • Format FX (36×24): 4928 × 3280 (L), 3696 × 2456 (M), 2464 × 1640 (S)
(w pikselach) • 1,2× (30×20): 4096 × 2720 (L), 3072 × 2040 (M), 2048 × 1360 (S)
• Format DX (24×16): 3200 × 2128 (L), 2400 × 1592 (M), 1600 × 1064 (S)
• 5:4 (30×24): 4096 × 3280 (L), 3072 × 2456 (M), 2048 × 1640 (S)
• Zdjęcia w formacie FX wykonane w widoku podglądu ilmu na żywo (16:9): 4928 × 2768 (L),
3696 × 2072 (M), 2464 × 1384 (S)
• Zdjęcia w formacie DX wykonane w widoku podglądu ilmu na żywo (16:9): 3200 × 1792 (L),
2400 × 1344 (M), 1600 × 896 (S)
• Zdjęcia w formacie FX wykonane w widoku podglądu ilmu na żywo (3:2): 4928 × 3280 (L),
3696 × 2456 (M), 2464 × 1640 (S)
• Zdjęcia w formacie DX wykonane w widoku podglądu ilmu na żywo (3:2): 3200 × 2128 (L),
2400 × 1592 (M), 1600 × 1064 (S)
Format DX jest stosowany w wypadku zdjęć wykonanych za pomocą obszaru fotografowania DX 1,5x (24x16), format FX jest używany w
wypadku wszystkich innych zdjęć.
Format plików • NEF (RAW): 12- lub 14-bitowy z kompresją bezstratną lub stratną albo bez kompresji • TIFF (RGB) • JPEG:
zgodność z podstawowym formatem JPEG, ustawienia kompresji: Fine (około 1:4), Normal (około 1:8)
i Basic (około 1:16); dostępna opcja kompresji optymalna jakość • NEF (RAW)+JPEG: pojedyncze zdjęcia
zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG
System Picture Control Dostępne opcje: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Program portretowy i Krajobraz; możli-
wość zmiany wybranych ustawień Picture Control, przechowywanie osobistych ustawień Picture Control
Nośnik danych Karty pamięci CompactFlash typu I i XQD (zgodne ze standardem UDMA)
Dwa gniazda kart pamięci Każda karta może zostać użyta na potrzeby zapisu podstawowego lub zapasowego albo osobnego zapisu
danych w formacie NEF (RAW) i JPEG; można kopiować zdjęcia między kartami
System plików DCF (Design Rule for Camera File System) 2.0, DPOF (Digital Print Order Format), Exif (Exchangeable
image ile format for digital still cameras) 2.3, PictBridge
Wizjer Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
Pokrycie kadru • FX (36×24): Ok. 100-procentowe w poziomie i 100-procentowe w pionie • 1,2× (30×20): Ok. 97-procen-
towe w poziomie i 97-procentowe w pionie • DX (24×16): Ok. 97-procentowe w poziomie i 97-procentowe
w pionie • 5:4 (30×24): Ok. 97-procentowe w poziomie i 100-procentowe w pionie
Powiększenie Ok. 0,7× (obiektyw 50 mm f/1,4 ustawiony na nieskończoność, korekcja dioptrażu ustawiona na -1,0 dpt.)
Dystans widzenia całej matówki 18 mm (-1,0 m -1 ; od centralnego punktu soczewki okularu wizjera)
Korekcja dioptrażu
Ustawianie ostrości
• Autofokus (AF): Pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); wyprzedzające śledzenie ostrości włącza-
ne automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu • Manualny (M): można korzystać ze wskaź-
nika ustawienia ostrości
Pole AF
Możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
Tryby pola AF
Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, wskaźnik automa-
tycznego wyboru pola AF
Blokada ostrości
Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF)
lub naciskając środkową część wybieraka dodatkowego.
Sterowanie błyskiem
TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika pomiaru ekspozycji RGB 91K (91 000 pikseli) jest
dostępne w wypadku lamp SB-910, SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 i SB-400; zrównoważony błysk wy-
pełniający i-TTL dla lustrzanek cyfrowych jest używany w przypadku pomiaru matrycowego oraz centralnie
ważonego; standardowy błysk i-TTL dla cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych z punktowym pomia-
rem ekspozycji.
Tryby lampy błyskowej
Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja
na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy syn-
chronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę mi-
gawki, obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
Kompensacja błysku
Od -3 do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Braketing mocy błysku
Od 2 do 9 klatek w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
Wskaźnik gotowości lampy
Świeci po pełnym naładowaniu opcjonalnej lampy błyskowej, miga po wyzwoleniu błysku z pełną mocą
Sanki mocujące
Standardowe gniazdo gorącej stopki ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą
Kreatywny system
Zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany przez lampę SB-910, SB-900, SB-800
oświetlenia irmy Nikon
lub SB-700 jako główną lampę błyskową, lampę SB-600 lub SB-R200 jako zdalne lampy bądź wyzwalacz
(CLS)
SU-800 jako sterownik błysku; automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki oraz oświetlenie
modelujące obsługiwane w przypadku wszystkich lamp zgodnych z systemem CLS oprócz SB-400; informo-
wanie o temperaturze barwowej błysku i blokada mocy błysku obsługiwane w przypadku wszystkich lamp
zgodnych z systemem CLS
Gniazdo synchronizacji
Gniazdo synchronizacji ISO 519 z gwintem blokującym
Balans bieli
Automatyczny (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa
błyskowa, Pochmurno, Cień, ustawienia manualne (można zapisać maks. 4 wartości) i wybór temperatury
barwowej (od 2500 do 10 000 K) — precyzyjna korekta dostępna przy każdym z ustawieniu.
Braketing balansu bieli
Od 2 do 9 klatek w krokach co 1, 2 lub 3
Tryby podglądu na żywo
Fotografowanie w trybie podglądu na żywo (ciche lub bezgłośne); podgląd na żywo ilmów
Ustawianie ostrości w trybie
• Autofokus (AF): Pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), • ręczne ustawianie
podglądu na żywo
ostrości (M)
Tryby pola AF
AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF śledzenia obiektów w ruchu
Autofokus
AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera pole AF po włączeniu opcji
AF z priorytetem twarzy lub opcji śledzenia obiektów w ruchu AF)
Od -3 do +1 m -1
Pomiar ekspozycji dla ilmu
Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy
Matówka
Typu B BriteView z matówką Clear Matte Mark VIII, ramkami pól AF i liniami kadrowania
Rozmiar klatki (w pikselach
• 1920 × 1080; 30 kl./s (progresywnie), 25 kl./s, 24 kl./s • Kadr 1920 × 1080; 30 kl./s, 25 kl./s, 24 kl./s
Lustro
Szybkopowrotne
oraz liczba klatek na sekundę)
• 1280 × 720; 60 kl./s, 50 kl./s, 30 kl./s, 25 kl./s • 640 × 424; 30 kl./s, 25 kl./s Rzeczywista liczba klatek na
sekundę dla szybkości 60 kl./s, 50 kl./s, 30 kl./s, 25 kl./s i 24 kl./s to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i
23,976 kl./s; w każdym wypadku obsługiwana jest zarówno wysoka, jak i normalna jakość zdjęć
Podgląd głębi ostrości
Po naciśnięciu przycisku podglądu przysłona obiektywu jest przymykana do wartości wybranej przez
użytkownika (w trybach A i M) lub przez aparat (w trybach P i S).
Przysłona obiektywu
Sterowana elektronicznie, samopowrotna
Format plików
MOV
Współpracujące obiektywy
Współpraca z obiektywami AF NIKKOR, również typu G i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów
PC-NIKKOR), obiektywami DX (pozwalającymi uzyskać zdjęcia w formacie DX, 24×16), obiektywami AI-P
NIKKOR oraz obiektywami AI bez procesora (tylko w trybach ekspozycji A i M); nie można używać obiekty-
wów IX-NIKKOR, obiektywów do aparatu F3AF oraz obiektywów non-AI.
Kompresja wideo
H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding)
Formaty zapisu dźwięku
Liniowy PCM
Zapis dźwięku
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub zewnętrzny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości
Czułość ISO
Ustawiana automatycznie w zakresie ISO od 200 do 12 800 oraz od ISO 200 do Hi 4
Wskaźnika ustawienia ostrości można używać przy maksymalnym otworze przysłony f/5,6 lub większym
(wskaźnik ustawienia ostrości współpracuje z 11 polami AF w wypadku używania obiektywów o otworze
względnym f/8 lub większym).
Maksymalny czas ujęcia
Ok. 29 min 59 s
Inne opcje ilmów
Oznaczanie indeksów, ilm poklatkowy
Typ migawki
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie obrazu
Monitor
Wyświetlacz LCD o przekątnej 8 cm (3,2 cala), matryca TFT o rozdzielczości ok. 921 tys. punktów (VGA) z
kątem oglądania 170°, ok. 100-procentowym pokryciem kadru i funkcją automatycznego sterowania jasnością
monitora za pomocą czujnika jasności otoczenia
Czas otwarcia migawki
Od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, czas B (bulb), X250
Czas synchronizacji błysku
X=1/250 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/250 s lub dłuższego
Odtwarzanie
Widok pełnoklatkowy i widok miniatur (liczba zdjęć: 4, 9 lub 72) z powiększeniem w trybie odtwarzania,
odtwarzanie ilmów, pokazy slajdów zdjęć i/lub ilmów, wyświetlanie histogramu, miganie obszarów prze-
świetlonych, informacje o zdjęciu, wyświetlanie danych GPS, automatyczny obrót zdjęć, wprowadzanie i
odtwarzanie notatek głosowych oraz osadzanie i wyświetlanie informacji IPTC
Tryby wyzwalania migawki
S (pojedyncze zdjęcia), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (cicha migawka),
(samowyzwalacz),
MUP (podnoszenie lustra)
Szybkość rejestrowania zdjęć Maks. 10 kl./s (CL) lub 10–11 kl./s (CH)
Samowyzwalacz
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
USB
Hi-Speed USB
Pomiar ekspozycji
Pomiar ekspozycji TTL korzystający z czujnika RGB 91K
Wyjście HDMI
Złącze mini HDMI typu C; może być używane równolegle z wyświetlaczem aparatu
Metoda pomiaru ekspozycji
• Matrycowy: Matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G i D), matrycowy pomiar
ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix jest
dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane. • Pomiar centralny:
przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na
8, 15 lub 20 mm) lub uśrednienie na podstawie całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używa-
ne jest koło o średnicy 12 mm lub średnia z całego kadru) • Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm
(około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany
obiektyw bez procesora)
Wejście audio
Stereofoniczne typu mini-jack (średnica 3,5 mm, obsługa zasilania po podłączeniu)
Wyjście audio
Stereofoniczne typu mini-jack (średnica 3,5 mm)
10-stykowe gniazdo
Umożliwia podłączenie opcjonalnego zdalnego sterowania, modułu GPS GP-1 lub odbiornika GPS zgodnego
zdalnego sterowania
ze standardem NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01 (wymaga opcjonalnego przewodu adaptera GPS MC-35 i
kabla z 9-stykowym złączem typu D-sub).
Ethernet
Złącze RJ-45
Złącze do podłączania
Do przekaźnika
Zakres pomiaru ekspozycji
• Pomiar matrycowy lub centralnie ważony: od -1 do 20 EV
urządzeń peryferyjnych
bezprzewodowego WT-5A/B/C/D
(ISO 100, obiektyw f/1,4, 20°C)
• Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV
Obsługiwane języki
angielski, arabski, chiński (uproszczony i tradycyjny), czeski, duński, iński, francuski, hiszpański, holenderski,
indonezyjski, japoński, koreański, niemiecki, norweski, polski, portugalski, rosyjski, rumuński, szwedzki,
tajski, turecki, ukraiński, włoski
Sprzężenie światłomierza
Zarówno przez procesor, jak i metodą AI
Tryby ekspozycji
Automatyka programowa z leksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją
przysłony (A); manualny (M)
Akumulator
Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL18
Kompensacja ekspozycji
Od -5 do +5 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Zasilacz sieciowy
Zasilacz sieciowy EH-6b (wymaga dostępnego osobno złącza zasilania EP-6)
Gniazdo mocowania statywu
1/4 cala (ISO 1222)
Braketing ekspozycji
Od 2 do 9 klatek w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
Wymiary (szer. × wys. × gł.)
Ok. 160 × 156,5 × 90,5 mm
Blokada ekspozycji
Blokada zmierzonej wartości jasności za pomocą środkowej części wybieraka dodatkowego
Masa
Ok. 1340 g z akumulatorem/baterią i kartą pamięci XQD, ale bez pokrywki bagnetu korpusu i pokrywki sanek
mocujących; ok. 1180 g (sam korpus aparatu)
Czułość ISO
Od ISO 100 do ISO 12 800 w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV; czułość można też zmniejszać o około 0,3, 0,5, 0,7
lub 1 EV (odpowiednik ISO 50) poniżej wartości ISO 100 oraz zwiększać o około 0,3, 0,5, 0,7, 1, 2, 3 lub 4 EV
(odpowiednik ISO 204 800) powyżej wartości ISO 12 800, dostępne automatyczne ustawianie czułości ISO
Środowisko pracy
Temperatura: Od 0 do 40°C; wilgotność: poniżej 85% (bez kondensacji)
Aktywna funkcja D-Lighting
Do wyboru są następujące ustawienia: Automatyczna, Bardzo wysoka +2/+1, Zwiększona, Normalna,
Umiarkowana i Wyłączona
Dostarczone akcesoria
Akumulator jonowo-litowy EN-EL18, ładowarka MH-26, kabel USB UC-E15, zatrzask kabla USB, pasek
(mogą się zmieniać w zależności
aparatu AN-DC7, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, pokrywka sanek mocujących BS-2, dysk CD-ROM z
od kraju lub regionu)
oprogramowaniem ViewNX 2
Braketing ADL
2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego kadru lub 3–5 zdjęć przy użyciu zmierzonych wartości
dla wszystkich zdjęć
• XQD jest zastrzeżonym znakiem towarowym irmy Sony Corporation. • PictBridge jest znakiem towarowym. • CompactFlash jest zastrzeżo-
nym znakiem towarowym irmy SanDisk Corporation. • HDMI, logo HDMI i High-Deinition Multimedia Interface są znakami towarowymi lub
zastrzeżonymi znakami towarowymi irmy HDMI Licensing, LLC. • Nazwy produktów i marek są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znaka-
mi towarowymi odpowiednich irm. • Obrazy w wizjerach, na wyświetlaczach i monitorach LCD pokazane w niniejszej broszurze to symulacje.
Autofokus
Zaawansowany moduł autofokusa Nikon Multi-CAM 3500FX z detekcją fazową TTL; dokładna regulacja i 51
pól AF (w tym 15 czujników krzyżowych dostępnych przy wartości otworu przysłony f/8 wspomaganych
przez 11 czujników)
Zakres czułości autofokusa
od -2 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
Stycze 2012
2012
Weid na stron : www.nikon.pl
Łopusza ska 38b, 02-232 Warszawa, Polska
pl
Wydrukowano w Holandii No. 6CO10030 (1201/A)K
759477349.254.png 759477349.258.png 759477349.269.png 759477349.276.png 759477349.001.png 759477349.003.png 759477349.005.png 759477349.006.png 759477349.016.png 759477349.027.png 759477349.038.png 759477349.049.png 759477349.060.png 759477349.071.png 759477349.082.png 759477349.093.png 759477349.104.png 759477349.115.png 759477349.126.png 759477349.137.png 759477349.148.png 759477349.159.png 759477349.170.png 759477349.181.png 759477349.192.png 759477349.203.png 759477349.213.png 759477349.224.png 759477349.229.png 759477349.240.png 759477349.244.png 759477349.245.png 759477349.246.png 759477349.247.png 759477349.248.png 759477349.249.png 759477349.250.png 759477349.251.png 759477349.252.png
 
 
 
 
759477349.253.png
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
759477349.255.png 759477349.256.png 759477349.257.png 759477349.259.png 759477349.260.png 759477349.261.png 759477349.262.png 759477349.263.png 759477349.264.png 759477349.265.png 759477349.266.png 759477349.267.png 759477349.268.png 759477349.270.png 759477349.271.png 759477349.272.png 759477349.273.png 759477349.274.png 759477349.275.png
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
759477349.002.png
 
 
 
 
 
 
 
 
759477349.004.png
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
759477349.007.png 759477349.008.png
 
759477349.009.png 759477349.010.png 759477349.011.png 759477349.012.png 759477349.013.png 759477349.014.png 759477349.015.png 759477349.017.png 759477349.018.png 759477349.019.png 759477349.020.png 759477349.021.png 759477349.022.png 759477349.023.png 759477349.024.png 759477349.025.png 759477349.026.png 759477349.028.png 759477349.029.png 759477349.030.png 759477349.031.png 759477349.032.png 759477349.033.png 759477349.034.png 759477349.035.png 759477349.036.png 759477349.037.png 759477349.039.png 759477349.040.png 759477349.041.png 759477349.042.png 759477349.043.png 759477349.044.png 759477349.045.png 759477349.046.png 759477349.047.png 759477349.048.png 759477349.050.png 759477349.051.png 759477349.052.png 759477349.053.png 759477349.054.png 759477349.055.png 759477349.056.png 759477349.057.png 759477349.058.png 759477349.059.png 759477349.061.png 759477349.062.png 759477349.063.png 759477349.064.png 759477349.065.png 759477349.066.png 759477349.067.png 759477349.068.png 759477349.069.png 759477349.070.png 759477349.072.png 759477349.073.png 759477349.074.png 759477349.075.png 759477349.076.png 759477349.077.png 759477349.078.png 759477349.079.png 759477349.080.png 759477349.081.png 759477349.083.png 759477349.084.png 759477349.085.png 759477349.086.png 759477349.087.png 759477349.088.png 759477349.089.png 759477349.090.png 759477349.091.png 759477349.092.png 759477349.094.png 759477349.095.png 759477349.096.png 759477349.097.png 759477349.098.png 759477349.099.png 759477349.100.png 759477349.101.png 759477349.102.png 759477349.103.png 759477349.105.png 759477349.106.png 759477349.107.png 759477349.108.png 759477349.109.png 759477349.110.png 759477349.111.png 759477349.112.png 759477349.113.png 759477349.114.png 759477349.116.png 759477349.117.png 759477349.118.png 759477349.119.png 759477349.120.png 759477349.121.png 759477349.122.png 759477349.123.png 759477349.124.png 759477349.125.png 759477349.127.png 759477349.128.png 759477349.129.png 759477349.130.png 759477349.131.png 759477349.132.png 759477349.133.png 759477349.134.png 759477349.135.png 759477349.136.png 759477349.138.png 759477349.139.png 759477349.140.png 759477349.141.png 759477349.142.png 759477349.143.png 759477349.144.png 759477349.145.png 759477349.146.png 759477349.147.png 759477349.149.png 759477349.150.png 759477349.151.png 759477349.152.png 759477349.153.png 759477349.154.png 759477349.155.png 759477349.156.png 759477349.157.png 759477349.158.png 759477349.160.png 759477349.161.png 759477349.162.png 759477349.163.png 759477349.164.png 759477349.165.png 759477349.166.png 759477349.167.png 759477349.168.png 759477349.169.png 759477349.171.png 759477349.172.png 759477349.173.png 759477349.174.png 759477349.175.png 759477349.176.png 759477349.177.png 759477349.178.png 759477349.179.png 759477349.180.png 759477349.182.png 759477349.183.png 759477349.184.png 759477349.185.png 759477349.186.png 759477349.187.png 759477349.188.png 759477349.189.png 759477349.190.png 759477349.191.png 759477349.193.png 759477349.194.png 759477349.195.png 759477349.196.png 759477349.197.png 759477349.198.png 759477349.199.png 759477349.200.png 759477349.201.png 759477349.202.png 759477349.204.png 759477349.205.png 759477349.206.png 759477349.207.png 759477349.208.png 759477349.209.png
 
• Obiektyw: AF-S NIKKOR
400 mm f/2,8 G ED VR
• Ekspozycja: tryb [M],
1/1000 s, f/5,6
• Balans bieli: automatyczny 1
• Czułość: ISO 12800
Picture Control: Standardowe
©Bill Frakes
759477349.210.png
• Obiektyw: AF-S NIKKOR
70-200 mm f/2,8 G ED VR II
• Ekspozycja: tryb [M],
1/1250 s, f/4
• Balans bieli: Temperatura
barwowa (5000 K)
• Czułość: ISO 6400
Picture Control: Standardowe
©Matthias Hangst
759477349.211.png
• Obiektyw: AF-S NIKKOR
14-24 mm f/2,8 G ED
• Ekspozycja: tryb [M],
1/60 s, f/4,5
• Balans bieli: automatyczny 1
• Czułość: ISO 100
Picture Control: Standardowe
©Joe McNally
759477349.212.png
Niezrównana jakość obrazu oraz szybkość działania
Wysoka czułość 12 800 ISO w standardzie
Aparat D4 zapewnia niski poziom szumów przy ustawieniu czułości ISO 12800 i — w
porównaniu z aparatem D3S — rozszerza zakres o jeden krok EV, czyniąc wartość ISO
100 standardem. To bardzo przydatne podczas fotografowania w jasnym świetle
słonecznym z długimi czasami otwarcia migawki. W trudniejszych warunkach można
korzystać z odpowiednika ISO 50 i ISO 204 800. Aparat D4 umożliwia wykonywanie
zdjęć i kręcenie ilmów* charakteryzujących się wysoką jakością i ostrością niemal w
każdych warunkach oświetleniowych. Doskonałe ustawienia czułości ISO aparatu
umożliwiają fotografom pracę w każdych warunkach: w ostrym świetle słonecznym,
o zmierzchu, w kameralnie oświetlonym wnętrzu, a nawet w lesie oświetlonym
blaskiem księżyca.
*Standardowa czułość ISO ilmów D-Movie od ISO 200 do ISO 12 800, wyższe ustawienia czułości do Hi 4.
Wysoka jakość zdjęć wykonywanych w bardzo zróżnicowanych warunkach
Nowo opracowana matryca formatu FX o
rozdzielczości 16,2 mln pikseli
Aparat D4 został stworzony, by ułatwiać
wykonywanie zdjęć o najwyższej możliwej jakości
nawet w najbardziej zróżnicowanych i trudnych
warunkach oświetleniowych. Jest to możliwe
dzięki udanemu kompromisowi między rozmiarem
matrycy formatu FX (36,0 x 23,9 mm) a
rozdzielczością 16,2 mln pikseli. Niezrównana
szybkość odczytu danych pozwala fotografować
z szybkością 11 kl./s w formacie FX – szybciej niż
w jakimkolwiek innym aparacie irmy Nikon.
16,2 mln pikseli zapewnia nie tylko zachwycającą
głębię i odwzorowanie szczegółów, ale również
większą elastyczność podczas przycinania na
etapie obróbki materiałów przeznaczonych do
druku w wysokiej rozdzielczości lub do
publikowania w Internecie. Jakość obrazu, która
zapewnia taką wszechstronność, jest efektem podejścia irmy Nikon do projektowania
matryc. Każdy piksel ma wymiar 7,3 µm. Dzięki precyzyjnej konstrukcji wszystkie
piksele rejestrują maksymalną ilość światła oraz zapewniają najlepszą możliwą jakość
obrazu zarówno w dobrym, jak i słabym oświetleniu. Zoptymalizowana redukcja
szumów oraz 14-bitowa konwersja analogowo-cyfrowa w matrycy pozwalają
uzyskiwać niesamowicie czyste obrazy z płynnymi przejściami tonalnymi nawet przy
wysokich wartościach czułości ISO. Aparat D4 daje ogromną swobodę dzięki
możliwości fotografowania w czterech różnych obszarach kadru: format FX (36,0 x
23,9 mm), tryb kadrowania 5:4 (29,9 x 23,9 mm), tryb kadrowania 1,2x (29,9 x 19,9
mm) i format DX (23,4 x 15,5 mm). Aparat udostępnia również trzy opcje obszaru
obrazu dla ilmów wideo w formacie Full HD, trzykrotnie zwiększając tym samym
potencjał kręcenia ilmów.
Uwiecznianie ważnych chwil z ponadprzeciętną szybkością i precyzją
Szybsze wykonywanie doskonałych zdjęć — możliwość wykonania w formacie
FX nawet 200 zdjęć seryjnych z szybkością 10–11 kl./s
Aparat D4 reaguje błyskawicznie, ale szybkość nie jest jego jedyną zaletą. Dzięki
niezrównanej precyzji wyboru czasów otwarcia migawki, wartości przysłony,
wykrywania twarzy i śledzenia ostrości, automatycznej ekspozycji, automatycznego
balansu bieli oraz innych ustawień D4 jeszcze bardziej ułatwia fotografom uwiecznianie
ważnych chwil. AF i AE zachowują pełną wydajność podczas wyzwalania migawki z
szybkością 10 kl./s w formacie FX. W formacie FX dostępna jest opcja zwiększenia
liczby klatek na sekundę do 11 kl./s *1 . Duży bufor pamięci aparatu umożliwia
wykonanie do 100 *2 zdjęć w formacie RAW i do 200 zdjęć *3 w formacie JPEG (z
zastosowaniem karty pamięci Sony XQD o pojemności 32 GB) bez konieczności
czekania — jak kiedyś — na opróżnienie bufora pamięci. To niezrównana zaleta, której
nie da się zmierzyć tylko liczbą klatek na sekundę.
*1 Zależnie od obiektu może nie nastąpić włączenie AE/AF
*2 Jakość zdjęcia: 12-bitowe skompresowane pliki RAW
*3 Jakość zdjęcia: JPEG (FINE/Medium)
FX Format
5:4
DX Format
1.2x crop
NAJWYŻSZA JAKOŚĆ BEZ KOMPROMISÓW
Superwydajny mechanizm przetwarzania
zdjęć EXPEED 3
Dzięki doświadczeniu inżynierów irmy Nikon
oraz dbałości o szczegóły mechanizm EXPEED 3
wykonuje wiele zadań z zapierającą dech w
piersiach szybkością. Ten zoptymalizowany pod
kątem jednoobiektywowych lustrzanek cyfrowych
mechanizm przetwarzania obrazu umożliwia
uzyskiwanie wiernych barw o prawidłowym
nasyceniu, naturalnej głębi oraz szerokim zakresie
dynamicznym. Dzięki temu odcienie — od głębokiej
czerni do czystej bieli — są subtelne i pełne niuansów. Nawet w wypadku
fotografowania przy słabym oświetleniu z wysokimi wartościami czułości ISO
inteligentny system redukcji szumów aparatu minimalizuje szumy bez szkody dla
ostrości obrazu. Zaawansowane, błyskawicznie działające 16-bitowe przetwarzanie
obrazu pozwala uzyskiwać płynne, niezwykle szczegółowe przejścia tonalne. Dzięki
temu zdjęcia charakteryzują się najwyższą jakością odpowiednią się do różnych
zastosowań. Fotograie w formacie JPEG są gotowe do publikowania w magazynach,
gazetach oraz Internecie bezpośrednio po przesłaniu z aparatu. Dzięki
zoptymalizowanemu pod kątem kręcenia ilmów mechanizmowi EXPEED 3 możliwe
jest ograniczenie efektu mory, fałszywego odwzorowania kolorów oraz poruszeń.
Szybsza praca na każdym etapie
Szybkość aparatu D4 jest odczuwalna na każdym etapie pracy. Zdjęcia można
zacząć wykonywać po ok. 0,12 s * od włączenia, a opóźnienie migawki zostało
zminimalizowane do zaledwie ok. 0,042 s * . Precyzyjny sekwencyjny mechanizm lustra
został przeprojektowany tak, aby umożliwiać fotografowanie z szybkością 10–11 kl./s.
D4 pozwala wykonywać bez opóźnienia doskonałe zdjęcia, które zachwycą
wydawców oraz szerokie grono odbiorców. Zaawansowany system sterowania i
przesyłania danych ułatwia przewodowe oraz bezprzewodowe przesyłanie plików i
skraca jego czas.
* Zgodnie z wytycznymi stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association.
759477349.214.png 759477349.215.png 759477349.216.png 759477349.217.png 759477349.218.png 759477349.219.png 759477349.220.png 759477349.221.png 759477349.222.png 759477349.223.png 759477349.225.png 759477349.226.png
 
 
 
 
 
759477349.227.png
 
759477349.228.png 759477349.230.png 759477349.231.png 759477349.232.png 759477349.233.png 759477349.234.png 759477349.235.png 759477349.236.png 759477349.237.png 759477349.238.png 759477349.239.png 759477349.241.png 759477349.242.png 759477349.243.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin