Analiza strategiczno - marketingowa Agencji.doc

(125 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

1.WSTĘP              2

2. CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA FIRMY.              3

2.1.Opis ogólny.              3

2.2. Opis działalności              3

2.3 Pracownicy firmy, podział zadań i obowiązków              3

2.4. Misja              3

3. ANALIZA SYTUACYJNA  OTOCZENIA              3

3.1.analiza makrootoczenia              3

3.2. Analiza mikrootoczenia              3

4.ANALIZA SWOT              3

4.1. Analiza szans i zagrożeń dla firmy    „ABCD              3

4.2.Analiza mocnych i słabych stron w firmie ‘ABCD              3

5. PROJEKTOWANIE STRATEGII              3

5.1. Szkic wariantów rozwojowych.              3

5.2. Cele strategiczne              3

6. WYZNACZENIE TAKTYKI DZIAŁANIA – ZASTOSOWANIE ELEMENTÓW MARKETINGU MIX              3

6.1.Produkt.              3

6.2.Cena              3

6.3.Promocja              3

6.4.Dystrybucja.              3

7.WDROŻENIE I KONTROLA              3

8.ZAKOŃCZENIE              3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.WSTĘP

 

     Celem pracy jest przedstawienie nowej firmy, pokazaniu, że reklama jest dziedziną sztuki, wskazać pewne zasady, prawa, pułapki czyhające na nieostrożnych i pewnych siebie, ale jako dziedzina sztuki jest ona nowatorska i kreatywna. Czasami działanie zgodne z prawami może przynieść kompletne rozczarowanie, zaś wykorzystanie ryzykownych, twórczych pomysłów często jest sukcesem.

     Aby osiągnąć sukces rynkowy nie wystarczy obecnie wyprodukowanie dobrego produktu po atrakcyjnej cenie i dostępnego dla potencjalnych nabywców, konieczna jest odpowiednia komunikacja między przedsiębiorstwem a potencjalnymi klientami.

  Nowa powstająca firma to Agencja Reklamowa „ABCD

      Ciągle rosnąca ilość agencji reklamowych i tzw. specjalistów ds. reklamy sprawia wrażenie, iż jest to dziedzina, na której wszyscy znają się bardzo dobrze.  W zasadzie moglibyśmy być z tego zadowoleni zarówno jako odbiorcy jak i potencjalni nadawcy reklamy gdyby nie jakość produktów większości działających agencji reklamowych. Ewidentne przykłady braku znajomości zasad tworzenia reklamy możemy aż nazbyt często oglądać w mediach i nie tylko. Nieskuteczność i niesolidność agencji reklamowych jest porównywalna z poziomem wyedukowania marketingowego pracowników działów marketingu wielu firm. W sytuacji, gdy osoby nie mające pojęcia o promocji zlecają wykonanie reklamy osobom o podobnym stanie wiedzy możemy tylko mówić o wyrzucaniu pieniędzy w błoto. Nierzetelne i nieuczciwe reklamy powodują zapewne również wzrost nieufności odbiorców wobec reklamy .

      Firma chce przekonać klientów do celowości korzystania z usług jednej firmy reklamowej. Rynek reklamowy jest rozdrobniony na szereg małych firm, z których większość to po prostu pośrednicy między firmami wykonującymi konkretne prace a firmami zlecającymi.

   Proponowane przez firmę reklamy muszą być  umieszczane w zrozumiałym dla grupy docelowej kontekście kulturowym i  nie budziły niepożądanych skojarzeń, a także by były skonstruowane w zgodzie z wiedzą, jaką daje psychologia.

Głównym celem firmy będzie maksymalizacja zysku poprzez pozyskiwanie nowych klientów i wykonywanie wysokiej klasy usług. Innym celem firmy to  wyrobienie sobie wysokiej pozycji na rynku. Stała gotowość do rozwiązywania problemów, elastyczne godziny pracy,  dotrzymywanie ustalonych terminów , szybkie reagowanie na uwagi i zastrzeżenia klientów , oraz szeroki asortyment oferowanych usług i towarów to podkreślenie  swojej inności w stosunku do  konkurencyjnych firm oraz recepta na sukces .

 

 

 

2. CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA FIRMY.

 

2.1.Opis ogólny.

 

    Agencja reklamowa „ABCD” została utworzona stosownie do art. 15 ust.2 z dnia 23 grudnia 1988 roku o działalności gospodarczej ( Dz. U. Nr 41 poz. 324 ). Została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 000000048789 jako S.C.

Nazwa przedsiębiorstwa:

 

              AGENCJA REKLAMOWA „ABCD

 

Adres:

                            ul.

                           

Kontakt:

                            tel.

                            tel/fax

                           

Regon:              

                             

NIP:

                           

 

2.2. Opis działalności

 

Rodzaj działalności (wg EKD)2

. projektowanie stoisk targowych,

. fotografię reklamową,

. produkcję reklam, standów,kasetonów

. kompleksową obsługę medialną,

. konsultacje w zakresie promocji i reklamy,

. pełne przygotowanie do druku,

. produkcję gadżetów reklamowych. .

-drukowanie

Księgowość będzie prowadzono na podstawie książki przychodów i rozchodów.

 

      Wg planów Agencja Reklamowa „ABCD” ma oferować pełen zakres usług związanych z promocją i reklamą. Tworzyć całościowe koncepcje kampanii reklamowych na podstawie charakterystyki psychologicznej i socjologicznej grup odbiorców. Projektowane będą różnego rodzaju reklamy, które mogą być wykorzystane we wszystkich dostępnych mediach. Firma zamierza  realizować także usługi dotyczące działań promocyjnych, jak np. udział w targach, sprzedaż bezpośrednia itp. Jest również w stanie na specjalne życzenie klienta zrealizować nieszablonowe działania promocyjne i reklamowe.

     W ramach usług proponowanych przez firmę będzie tworzenie całościowego systemu identyfikacji firmy, z uwzględnieniem specyfiki branży i image klienta.

Firmę  będzie oferowała następujące produkty:

     . plakaty, standy,

     . ulotki,. foldery,

     · teczki reklamowe,

     . billboardy, plansze reklamowe

 

2.3 Pracownicy firmy, podział zadań i obowiązków

      Proponowana ilość zatrudnionych  osób 15.  

    U pracowników tych niezastąpiona jest orientacja i doświadczenie. Pracownicy firmy muszą  wiedzieć jak najskuteczniej dotrzeć do określonego kręgu odbiorców.  Jak osiągnąć sukces już przy niewielkich nakładach. Muszą być  praktykami z dużym doświadczeniem.  Pracownicy firmy to  największym kapitał, dlatego też trzeba  dba się o ich zawodowy rozwój. Muszą oni podnosić swoją zdobytą wiedzę, uczestnicząc w różnego rodzaju kursach, szkoleniach oraz studiach podyplomowych.

    Firma chcąc zapewnić perfekcyjne wykonanie wszystkich proponowanych usług musi zatrudnić  specjalistów z różnych dziedzin takich jak:

    - specjalista  ds. marketingu, - który  ma  za zadanie służyć klientom  swą wiedzą

i doświadczeniem w zakresie planowania i realizacji działań promocyjnych

i kampanii reklamowych.

    - psycholog i socjolog - specjaliści od komunikacji interpersonalnej, musza dbać o jak najsilniejsze działanie na grupy docelowe oraz o to, aby proponowane przez firmę reklamy były umieszczane w zrozumiałym dla grupy docelowej kontekście kulturowym oraz nie budziły niepożądanych skojarzeń, by były skonstruowane w zgodzie z wiedzą, jaką daje psychologia .

-filolodzy polscy - mają za zadanie tworzenie takich haseł reklamowych, które będą zgodne z regułami języka oraz będą dobitnie niosły określone informacje do grup docelowych.

    - graficy i fotograficy - różni specjaliści w tej dziedzinie, począwszy od tradycyjnych technik, kończąc na grafice komputerowej. Nadają oni konkretny kształt pomysłom kreacyjnym. Przygotowują każdy projekt, niezależnie od tego, w jakiej technice ma być wykonany i przy pomocy jakiego medium przekazany odbiorcom.

       -specjaliści d/s mediów - dbają o optymalny dobór mediów do  realizacji konkretnych założeń. Zajmują się oni kompleksową obsługą medialną, przygotowują mediaplany, rezerwują czas i powierzchnię. Prowadzą monitorowanie mediów, wiedząc kto co czyta, ogląda i czego słucha.

  Osobą koordynują prace poszczególnych pracowników będzie  Kierownik Agencji, będący równocześnie właścicielem. Ze względu na niewielką ilość zatrudnionych osób najlepszą strukturą organizacyjną będzie struktura liniowa

 

2.4. Misja

 

„OPOWIEMY O WAS CAŁEMU ŚWIATU”.

Tak sformułowana misja jest zrozumiała zarówno dla pracowników jak i dla klientów. Może być mottem działania firmy.

 

 

 

 

 

3. ANALIZA SYTUACYJNA  OTOCZENIA

 

3.1.analiza makrootoczenia

.

       Otoczenie ekonomiczne naszej firmy jest wyznaczane przez kondycje gospodarki. Najważniejszymi jej  wskaźnikami to : stopa wzrostu i zwrotu kapitału, stopa spożycia, poziom bezrobocia i zadłużenie.

      Stopa wzrostu ekonomicznego ma bezpośredni wpływ na wielkość  szans i zagrożenia naszej firmy. Wzrost ekonomiczny w gospodarce niesie ze sobą wzrost wydatków konsumentów, co stwarza szansę na  większy rozwój agencji reklamowej oraz osłabia walkę konkurencyjną.

  Ważnym czynnikiem  ekonomicznym są podatki dochodowe. Podwyższanie stawek tego podatku oznacza bowiem stratę dla firmy a szczególnie dla właściciela ograniczając jego dochody oraz mniejsza możliwość inwestowania w  rozwój firmy.

Wahania wskaźnika stopy procentowej determinuje poziom popytu na produkty i usługi agencji reklamowej. Z punktu widzenia klientów naszej firmy korzystne byłoby utrzymywanie  wciąż rosnącej inflacji na niskim poziomie. Wysoka bowiem inflacja ogranicza dostęp do kredytów , utrudnia również rozliczania prac trwających np. kilka miesięcy. Poza tym częste zmiany cen i usług agencji reklamowej „odstraszają”  naszych klientów.

   Innym ważnym czynnikiem jest czynnik technologiczny. Wciąż rosnąca ilość nowych agencji reklamowych oraz  rozwój technik komputerowych, rozwój nowoczesnych sieci wymusza na naszej firmie zakup nowoczesnych maszyn tj. naświetlarek , skanerów  i  programów  komputerowych.

 

3.2. Analiza mikrootoczenia

 

Mikrootoczenie lub  bezpośrednie otoczenie marketingowe tworzą występujące w Mikrootoczenie podmioty w charakterze dostawców, pośredników, klientów, konkurentów, z którymi  nasza firma  wchodzi w bezpośrednie interakcje.

Nasi klienci są podmiotem mikrootoczenia o szczególnym znaczeniu, oczekującej kompleksowej obsługi reklamowej, ponieważ to oni są końcowymi odbiorcami usług i produktów a poziom wykształcenia klientów ma duży wpływ na podejmowane decyzje .Obecnie klienci częściej sięgają po porady doświadczonych pracowników, rzadziej sami  podejmuję decyzję .

Firma nasza powinna też gromadzić informacje o strategii konkurentów, ich celach, słabych i mocnych stronach oraz informacje dotyczące wzorców ich zachowań. Powinna  znać strategię konkurencji, po to, by zidentyfikować najbliższego z nich i podjąć odpowiednie kroki. Znajomość celów konkurentów jest niezbędna, aby agencja mogła przewidzieć ich posunięcia i reakcje. Postrzeganie silnych i słabych stron umożliwia wykorzystanie ograniczeń konkurentów, a jednocześnie uniknąć walki tam, gdzie są oni silni. Jednocześnie znajomość typowych dla konkurencji wzorców reakcji, pomoże  agencji  w odpowiedni sposób określić rodzaj i czas podejmowanych działań.

Poniżej przeprowadzono analizę wielkości sprzedaży, wzroście jej rynku oraz czy dane produkty przynoszą firmie konkurencyjnej zyski. Na podstawie tej analizy możemy odpowiedzieć sobie na pytania:

- Kim są konkurenci, jaka jest ich strategia?

- Jakie są udziały w rynku poszczególnych firm?

- Kto w branży jest bardzo silny? Kto jest podatny na ataki konkurentów?

- Jakie ceny stosują konkurenci?

Macierz BCG jest powszechnie stosowaną metodą zarządzania portfelem przedsiębiorstwa.

Kółka, które zostały umieszczone na matrycy pokazują rozmiary i usytuowanie oferowanych wyrobów przez firmę konkurencyjną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Analizując zakres świadczonych usług pod kątem tej metody dochodzi się do następujących wniosków:

Ulotki i foldery przeszły z pozycji gwiazd do pozycji dojnych krów, czyli mają stosunkowo duży udział w rynku. Firma „ABCD” powinna wprowadzić na rynek te wyroby , które w chwili obecnej konkurencji przynoszą największe zyski. Podobną pozycję zajmują kalendarze oraz plakaty. Jednak mają stosunkowo mniejsze tempo wzrostu niż kasetony. Sprzedaż tych asortymentów jest jednocześnie opłacalna i jest źródłem niezwiązanych wpływów pieniężnych. Firma „ABCD”  powinna także wprowadzić na rynek  te wyroby, ponieważ są one  typowymi  „dojnymi krowami”, a wybranym segmentem rynku są małe i średnie przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie województwa lubuskiego. Aby jednak utrzymać się na w rynku należy stale udoskonalać towar ze względu na coraz większą konkurencję i rosnące wymagania klientów.

Wizytówki przeszły obecnie do pozycji „gwiazd”, czyli posiadają stosunkowo duży udział na rynku. Nasza firma powinna zastanowić czy  szybki rozwój rynku może zmusić firmę do znacznych nakładów inwestycyjnych po to, by wyroby te mogły utrzymać swój dotychczasowy w nim udział, chociaż może on przynosić nieznaczne czy nawet ujemne zyski i wpływy finansowe. Zwiększenie zaś udziału w rynku w porównaniu z jednostką przewodzącą na nim może wymagać jeszcze większych nakładów inwestycyjnych. Jednakże szybki wzrost rynku stwarza atrakcyjne okazje, jeśli uda się ustalić właściwą strategię i znaleźć fundusze na jej wdrożenie.

Zarówno gadżety reklamowe jak i kasetony zajmują pozycję „znaków zapytania”, czyli produktów o niepewnej przyszłości. Ich dalszy los zależy od możliwości zasilania inwestycyjnego w celu utrzymania dużej dynamiki sprzedaży.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.ANALIZA SWOT

 

4.1. Analiza szans i zagrożeń dla firmy    „ABCD

Szanse

Zagrożenia

·  pozyskanie nowych rynków zbytu,

·  wzrastający popyt na reklamę,

·  oczekiwanie wysokiej jakości wyrobów przez masowego klienta, może wpłynąć na wzrost zainteresowania produktami firmy

·  komputeryzacja przedsiębiorstwa,

·  możliwość polepszenia pozycji konkurencyjnej ze względu na dobrą jakość oferowanych usług i produktów.

·  słubicko-kostrzyńska strefa ekonomiczna

 

 

 

·  polityka fiskalna państwa oddziałująca na wszystkich producentów może skutkować obniżeniem popytu na produkty, w przypadku podwyższenia podatku VAT,

·  zmiany kultury życia, wymagające stałego monitorowania i szybkiej reakcji zarówno poprzez wprowadzanie nowych wyrobów oraz opakowań jak i zmianę sposobu dystrybucji,

·  możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej przez silniejsze przedsiębiorstwa z branży, które posiadają większe możliwości pozyskania kapitału

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin