Logistyka - projekt.doc

(401 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

 

          

 

 

 

 

 

PROJEKT

 

 

     

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYBÓR SUROWCA

 

Firma ‘AGROPEX’ jest przedsiębiorstwem przetwórstwa owocowo-warzywnego, w związku z tym, kluczowym surowcem w jej produkcji są oczywiście owoce. Dlatego też, spośród listy surowców zawartej w projekcie pierwszym, wybieram właśnie tę pozycję, a konkretnie -pomarańcze.

 

DOSTAWCY

 

1. ‘DARPOL’                                                                      D1

2. ‘FORTECH’                                                                    D2

3. ‘VACUMBER’                                                                D3

4. ‘XYMOFRUT’                                                                D4

5. ‘ZIBI’                                                                              D5

 

KLASYFIKACJA KRYTERIÓW OCENY DOSTAWCÓW

 

1. cena                                                                                   S1

2. jakość surowca                                                                  S2

3. terminowość dostaw                                                          S3

4. warunki płatności                                                               S4

5. upusty cenowe                                                                   S5

6. warunki reklamacji i zwrotów                                            S6

7. podejście do wymagań klienta                                            S7

8. transport                                                                            S8

9. opakowanie                                                                       S9

 

 

UZASADNIENIE PRZYJĘTEJ KLASYFIKACJI KRYTERIÓW

 

Firma ‘AGROPEX’ chcąc utrzymać mocną pozycję na rynku przetwórczym oraz dążąc do rozwoju, wzbogacenia swego asortymentu i pozyskiwania nowych rynków zbytu, jest zobligowana do przestrzegania twardych zasad rynkowych, stosowania przemyślanych strategii oraz procesów logistycznych.

Dlatego też, skupia ona ogromną uwagę na kryterium cenowym, jako że jest to jej główna ‘karta przetargowa’ w dążeniu do konkurencyjności, a co za tym idzie, osiągnięciu zamierzonych celów. Oczywiście zależy jej na tym, aby cena surowca była możliwie jak najniższa, co wynika z tego iż, jest ona głównym czynnikiem kosztotwórczym wytwarzanych produktów. Podobną wagą cechuje się kryterium jakościowe, które również ma ogromny wpływ na atrakcyjność towarów i gwarantuje jego zbywalność. Należy zaznaczyć, że ‘AGROPEX’ wytwarza produkty jedynie z surowców najwyższej jakości, które za każdym razem są badane w laboratoriach ‘AGROPEX-u’. ‘AGROPEX’ jest zarządzany zgodnie z nowoczesnymi zasadami tej dziedziny tzn. wg opcji Just In Time. Dlatego, bardzo istotna dla firmy jest terminowość dostaw. Wyżej wymienione kryteria odgrywają w przedsiębiorstwie rolę przewodnią i stanowią rdzeń działań logistyczno-zarządczych. Duże znaczenie przypisuje się warunkom reklamacji i zwrotów oraz podejściu do wymagań klienta, itp. Nie mają one jednak, tak kluczowego znaczenia. Transport i opakowanie zostały sklasyfikowane jako ostatnie, ze względu na fakt, że przedsiębiorstwo to posiada własne środki transportu, natomiast samo opakowanie nie odgrywa zbyt istotnej roli w dostawie owoców dla przedsiębiorstwa.  

 

ZAKRES DOPUSZCZALNYCH ZNACZEŃ (WYNIKÓW) KRYTERIÓW OCENY ORAZ ZASADY PRZYPORZĄDKOWANIA TYM ZNACZENIOM PUNKTÓW

 

1.CENA

 

Poziom cen mierzony będzie w skali porównawczej. Skala ta określa ranking dostawców w zależności od wysokości ceny na dany towar.

 

 

Poziom

 

 

I

 

II

 

III

 

IV

 

V

 

Liczba punktów

 

 

10

 

7

 

5

 

2

 

1

 

 

 

2.JAKOŚĆ SUROWCA

 

Jakość surowca mierzona będzie procentem braków przypadających na 1 tonę owoców.

 

 

Procent braków

 

 

0%-2%

 

3%-5%

 

6%-10%

 

Liczba punktów

 

 

10

 

8

 

4

 

 

 

3.TERMINOWOŚĆ DOSTAW

 

Dotrzymywanie terminów mierzone będzie miesięczną liczbą dni opóźnienia w realizacji jednego zamówienia.

 

 

Ilość dni

 

 

0-2

 

3-4

 

5-7

 

8-10

 

Liczba punktów

 

 

10

 

8

 

5

 

1

 

W przypadku dłuższych terminów niedotrzymania zobowiązania, umowa z dostawcą zostaje zerwana.

 

 

 

 

 

4.WARUNKI PŁATNOŚCI

 

Kryterium to rozpatrywane będzie ze względu na dwa elementy:

·      kredytowanie dostaw

·      opcja rozrachunku bezgotówkowego

 

 

Element

 

TAK

 

 

NIE

 

 

Kredytowanie dostaw

 

 

5 pkt.

 

0 pkt.

 

Bezgotówkowe rozliczenia

 

 

5 pkt.

 

0 pkt.

 

 

 

5.UPUSTY CENOWE

 

Mierzone będą procentem rabatu uzyskiwanego u dostawcy przy zamówieniu

na kwotę 10 000 PLN.

 

 

Procent

 

 

0%-1%

 

2%-3%

 

4%-5%

 

6%-7%

 

8%-10%

 

Liczba punktów

 

 

0

 

2

 

4

 

6

 

8

Zgłoś jeśli naruszono regulamin