#include<iostream> #include<conio.h> #include<string> #include<windows.h> using namespace std; class Jednostka { public: int HP; int Sil; int Agil; //zrecznosc string Nazwa; int Rest_HP; // pozostale hp Jednostka (string tNazwa, int tHP, int tSil, int tAgil, int tRest_HP) {this -> HP = tHP, this->Sil = tSil, this->Nazwa = tNazwa, this->Agil = tAgil, this->Rest_HP = tRest_HP;} int PozostaleHP; }; class Weapon { public: string Nazwa; int Atak; Weapon (string tNazwa, int tAtak) { this->Nazwa = tNazwa; this->Atak = tAtak;} int OstatnieObrazenia; GenerujObrazenia() { srand(GetTickCount()); this-> OstatnieObrazenia = rand() % this->Atak +1; return this->OstatnieObrazenia; } }; main() { Weapon Sztylet("Sztylet",40); Weapon Maczuga("Maczuga",30); Jednostka Gracz("Gracz",100,10,8,100); Jednostka Troll("Troll",80,8,4,100); //----------------GRA----------------// cout<<"Wybierz bron,ktora bys uzywal w walce.\n\r"; cout<<"1.Sztylet\n\r"; cout<<"2.Maczuga\n\n\r"; bool wybrany_sztylet = false; bool wybrany_maczuga = false; int x; cin>>x; switch(x) { case 1: cout<<"\n\rWybrales Sztylet...\n\r"; wybrany_sztylet = true; Sleep(2000); clrscr(); if (wybrany_sztylet = true) { Sztylet.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga sztyletem i zadajesz mu "<<Sztylet.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.HP - Sztylet.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog zatakuje cie maczuga i zadaje ci " <<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); // 2 tura while (Troll.PozostaleHP > 0 && Gracz.PozostaleHP > 0) { if (Gracz.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Zginoles !!! :( \n\r"; } else { Sztylet.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga sztyletem i zadajesz mu "<<Sztylet.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.PozostaleHP - Sztylet.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; if (Troll.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Troll zginol z twoich rak. \n\r"; cout<<"Gratuluje :)"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; } break; } case 2: cout<<"\n\rWybrales Maczuge...\n\r"; wybrany_maczuga = true; Sleep(2000); clrscr(); if (wybrany_maczuga = true) { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga maczuga i zadajesz mu " <<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen."; Troll.PozostaleHP = Troll.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); while (Troll.PozostaleHP > 0 ) { if (Gracz.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Zginoles !!! :( \n\r"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga maczuga i zadajesz mu "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; if (Troll.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Troll zginol z twoich rak. \n\r"; cout<<"Gratuluje :)"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; } break; } default: cout<<"\n\rNie ma takiej broni !!!\n\r"; Sleep(1000); break; }; getch(); return 0; }
Sin