Scenariusz lekcji - Wielkanoc.pdf

(2464 KB) Pobierz
252037164 UNPDF
LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade•LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade
Tematlekcji: THEEASTERBUNNYPARADE –poznajemysłownictwozwiązane
ztematykąwielkanocnowiosenną.
Czastrwaniazajęć: 45minut
Grupawiekowa: 79lat.
Cele:
Wtrakcielekcjiuczeń:
zapoznasięznowymsłownictwemzwiązanym
ztematykąwielkanocnowiosenną
pozna(lubutrwali)następująceprzymiotniki:
clear,bright,fresh,colourful,wonderful,happy,
little,incredible,silver,blue,green.
utrwalikomendytypu: Look!Listen!Carry!
będzierozwijałumiejętności:słuchania,mówienia,
czytaniaipisania
będzieustnieopisywałilustracjędopiosenki
TheEasterBunnyParade
będziesłuchałiwykonywałróŜnepoleceniapoangielsku
będziedoskonaliłumiejętnośćliterowaniawyrazów
dokonasamoocenyswoichumiejętności
Środkidydaktyczne:
kartyobrazkowe(flashcards)ilustrującenastroje: I'mfine./I'mOK./I'mnotvery
well. Ewentualniedodatkowo: /I'mtired./I'msleepy./I'mangry.
nagraniepiosenkipt. TheEasterBunnyParade wwersjiwokalnejiKARAOKE
(publikacja: Śpiewampoangielsku , nr2728napłycieCDdołączonejdoksiąŜki)
kolorowailustracjapiosenki+tekstypoangielskuwrazztłumaczeniem
( Śpiewampoangielsku , str.6063)
ilustracja/kolorowankadopiosenki TheEasterBunnyParade załącznik1
tekstpiosenki TheEasterBunnyParade wrazztłumaczeniem– załącznik2
handoutznowymsłownictwem(pisaniepośladzieikolorowanie)– załącznik3
handoutznowymsłownictwem(dopasowywanie)– załącznik4
handoutzpostaciąkróliczka(wycinanka)– załącznik5
Innepotrzebnemateriały:
odtwarzaczCD
wstąŜka,noŜyczki,kredki,taśmaklejąca
(dlakaŜdegoucznia)
Technikipracy:
słuchanie,śpiew(naukanowejpiosenki)
ćwiczeniaTPR
kolorowanie,pisaniepośladzie
zabawa SimonSays
literowanie(spelling)
1
252037164.015.png 252037164.016.png 252037164.017.png 252037164.018.png
LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade•LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade
Słownictwo(doopanowaniaczynnego):
NOUNS: bunny/bunnies,egg(s),sky,sun,grass,river
ADJECTIVES: clear,bright,fresh,colourful,silver,wonderful
VERBS: look,listen,carry,hop
Słownictwoextra(doopanowaniabiernego):
NOUNS: parade,tune
VERBS: join
ADJECTIVES: incredible
Przebiegzajęć
KROK1–rozgrzewkajęzykowa
Nauczyciel (T=teacher)
witasięzdziećmi:
T: Goodmorningchildren.Nicetosee
youagain!
Ss: Goodmorningteacher!
Nauczycielzachęcauczniówdo
zaśpiewaniapiosenkipowitalnej.
T: Let'ssingasong.
Goodmorningchildren!Hellotoyou!
It'snicetoseeyou.Howareyou?
–Uczniowie(Ss=students)odpowiadająnatęsamąmelodię:
Ss: Goodmorningteacher!
Hellotoyou!
It'snicetoseeyou.Howareyou?
–odśpiewująctęsamązwrotkę,witamykolejnychucznióww
klasie,np.
T+SS: Goodmorning,Kasia!
Hellotoyou!
It'snicetoseeyou.
Howareyou?
(PiosenkętęmoŜnaznaleźćwpodręczniku:NewBingo2
Lesson1).
Nauczycielzadajepytanie:
T: Howareyoutoday? ,pokazującjednocześniekarty
obrazkowe(flashcards),obrazująceróŜnenastroje
izachęcadziecidopowtórzeniaodpowiedzi: I'mfine,
thankyou./I'mOK./I'mnotverywell.
2
252037164.001.png 252037164.002.png
LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade•LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade
I’mfine,thankyou
I’mOK
I’mnotverywell
I'mtired
I'msleepy
I'mangry
WrazzposzerzaniemsłownictwamoŜnadodawaćkolejnenazwynastrojów
(flashcards):
I'mtired./I'msleepy./I'mangry.
Nauczycielzachęcauczniów ,abyprzywitalisięzesobąwparach:
S1: Hello,Maciek.Howareyoutoday?
S2: I'mfine,andyou?
Nauczycielchodzipoklasiemonitorującpracęuczniówwparach.
KROK2–prezentacjanowegosłownictwa
NauczycielprosidzieciootworzenieksiąŜeczek Śpiewampoangielsku nastr.60
(T: Openyourbooksatpage60 ) lubrozdajeuczniomhandoutyzilustracją
piosenki( załącznik1 ).Sam(jeślitomoŜliwe)posługujesiękolorowąilustracjąz
ksiąŜeczki Śpiewampoangielsku .
Nauczycielwskazujenaelementyilustracjiipyta: Whatisthis?Whatarethese?
–wspólniezuczniamistarasięnazwaćpoangielskuwszystkieelementyobrazka,
wypowiadającrazemznimizdaniamodeloweizachęcającdopowtórzeń:
Whatarethese? Bunnies !Yes,thesearebunnies.
Theseare EasterBunnies .
Andwhatarethese? Eggs !
Yes,theseare eggs .Theseare EasterEggs .
Thisis grass .Whatcolouristhe grass ?
Yes,the grass is green .The grass isgreenand fresh .
Thisisthe sky .Whatcolouristhe sky ?
Theskyis blue .Theskyis blue and clear .
3
252037164.003.png 252037164.004.png 252037164.005.png 252037164.006.png 252037164.007.png 252037164.008.png 252037164.009.png
LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade•LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade
Whatelsecanyouseeinthepicture?
Thesun .Whatcolouristhe sun ?
Yes!The sun is yellow ,andvery,very bright .
Look! TheEasterBunnies areveryhappy.
They carryEasterEggs .The EasterEggs arevery colourful .
Doyoulike colourfulEasterEggs ?
Abyupewnićsię,Ŝedziecipamiętająnowe
słówka,nauczycielponowniewypowiadaje,zaś
dzieciwskazująnaodpowiednieelementy
obrazkawswojejksiąŜce(lubnahandoutach),
powtarzajączanauczycielemnowesłówka:
T: Pointtothe sun /the grass /the sky /the
EasterEggs !Countthe EasterBunnies :
1...2...3...etc.
T: Verygood!Thankyou!
Powtórzenieczasowników. Byprzedwysłu
chaniempiosenkipowtórzyćnajwaŜniejsze
czasowniki,któresięwniejpojawią,nauczy
cielzapraszadziecidozabawywSimonSays.
JeŜelidziecinieznająjeszczegry,nauczycielkrótkotłumaczyjejzasady.
Simon,czyliwtymprzypadkunauczyciel,wydajedzieciomkomendyzaczynającesięod
słów ‘Simonsays...’ ,np.: ‘Simonsays,touchyourtoes’. Dziecistojąwkoleiwykonują
jegopolecenia.JeŜelinauczycielpoprosidzieciowykonaniejakiejśczynności,nie
poprzedzającjejsłowamiSimonsays,osoba,któramimowszystkowykonaczynność,
odpadazgry.
Nauczycielprosidzieciowstaniezławekizachęcadonaśladowaniajegoruchów.
T: Standupplease,everyone!That'sright!Now followme !
T: Simonsays… Look! (nauczycielprzysłaniaoczyrękąizprzesadnąuwagą
rozglądasiępoklasie.Zachęcadzieci,bygonaśladowały)
T: Simonsays… Listen! (nauczycielprzykładarękędouchainasłuchuje.Zachęca
dzieci,bygonaśladowały)
T: Simonsays… Hop! (nauczycielzaczynapodskakiwać.
Zachęcadzieci,bygonaśladowały)
T: Simonsays… Carry! (nauczycieludaje,Ŝeniesie
cośbardzocięŜkiego.Zachęcadzieci,bygo
naśladowały)
T: Simonsays… Sing! (nauczycielintonujecicho
‘Laaaa..’ .Zachęcadzieci,bygonaśladowały)
4
252037164.010.png 252037164.011.png 252037164.012.png
LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade•LESSONPLAN–TheEasterBunnyParade
Gdynauczycielupewnisię,Ŝeznaczeniewszystkichczasowników
jestdlauczniówjasne,rozpoczynawłaściwągrę SimonSays.
Pozakończonejzabawie,dzieciwracajądoławek.
KROK3–prezentacjanowejpiosenki
Refren. Nauczycielwskazujenaobrazkina
str.61.Głośnowymienianazwyzilustro
wanychtamprzymiotników,wyjaśniaich
znaczenieiprosiuczniówopowtórzenie.
Następnie,nauczycielprosikaŜdegouczniao
wybraniejednegoprzymiotnika,który
zdaniemdziecinajlepiejilustruje(oddaje
znaczenie)paradywielkanocnychkróliczków.
T: CzykaŜdywybrałjuŜjednosłowoztej
strony?Proszęjedobrzezapamiętać.Teraz,
powiemgłośnosłowarefrenu.Gdyusłyszycie
„swoje”wybranesłowo,proszęgłośnoklasnąć
wdłonie!
Teraznauczycielwypowiadagłośnosłowa
refrenu.Dziecimogąprzekonaćsię,czytrafnietypowały.Ichuwagakoncentrujesię
nasłuchaniu.KaŜdy,ktousłyszy„swoje“wybranesłowoklaszczewdłonie.JeŜelito
konieczne,nauczycielobjaśniaznaczenierefrenupiosenki,izachęcauczniówdopow
tarzaniazanimkrótkichfragmentówpoangielsku:
T: It'sthewonderful –Towspaniała
Theincredible –Niesamowita
EasterBunnyParade! –ParadaWielkanocnychKróliczków!
Dziecisamodzielnie,lubwspólnieznauczycielem,kilkakrotnieodśpiewująrefren.
Zwrotki. Nauczycielzachęcadzieci,byotworzyłyksiąŜeczkę Śpiewam nastronach
6263 lubrozdajeimhandoutzesłowamipiosenkiwrazztłumaczeniem( załącznik2 )
iwpodobnysposóbjakrefren,nauczycielprzedstawiasłowazwrotek.ZakaŜdym
razem,gdydocierajądorefrenu,nauczycielidzieciwspólniegoodśpiewują.
T: Undertheclearbluesky, –Podczystym,niebieskimniebem,
underthebright,brightsun… –Podjasnym,jasnym
słońcem...
Look!Canyouseethem? –Popatrz!Czyjewidzisz?
Thelittlebunniescome! –Małekróliczkinadchodzą!
Nauczycielidzieci,śpiewając: It'sthewonderful,
theincredible,
EasterBunnyParade!
5
252037164.013.png 252037164.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin