Marzec IV grupa 4-5-latków (II).doc

(401 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla grupy IV 0 dzieci 4 i 5-letnich

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla grupy IV 0 dzieci 4 i 5-letnich

 

15.03.2010 – 02.04.2010

 

Opracowała: Sylwia Grzelak

 

Tematyka: Nadeszła wiosna, rośliny budzą się ze snu.

                  Wielkanoc tuż, tuż.

 

 

Podstawa programowa – obszary

Cele ogólne:

Cele szczegółowe:

Sytuacje edukacyjne:

15.03.2010

 

 

Dziecko:

Poniedziałek

Ranek

7.30 – 9.00

6.5.

 

 

4.1.

 

 

2.1.

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

 

- nabywanie samodzielności w wykonywania czynności samoobsługowych, s. 26

- przestrzega zasad bezkonfliktowej zabawy

 

- uprzejmie wita kolegów i koleżanki przedszkola, bierze czynny udział w zabawie

- dba o higienę osobistą

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

 

- „Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie się dzieci, wspólne powitanie się

-„Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 – 9.30

4.2.

 

 

 

5.4.

- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali,

s. 26

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- segreguje i  odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

 

 

- ćwiczy mięsnie brzucha z elementem równowagi

 

- śpiewa fragment piosenki

- „Gdzie to było?”” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali

 

 

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 28 s. 154 (A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”)

- Hello, goodbye – nauka piosenki z formami powitań i pożegnań w języku angielskim

Zajęcia dydaktyczne

9.30 -10.30

Zajęcia na powietrzu

10.30 – 11.30

5.4.

3.2.

 

6.2./12.3.

- podejmowanie różne -go rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- nauka wierszy na pamięć, s. 31

- poznanie charakterystycznych dla wiosny roślin, s. 38

- ćwiczy czworakowanie

 

 

- recytuje wiersz

 

- odpowiednie zachowuje się w sklepie

- wymienia przynajmniej dwa wiosenne kwiaty

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15 s. 231-234 W. Gniewkowski, K Wlaźnik „Wychowanie fizyczne”

- W marcu – nauka wiersza o tematyce wiosennej, autor nieznany

- Wiosenne kwiaty – wycieczka do kwiaciarni i sklepu warzywnego – poznanie wiosennych kwiatów i nowalijek; wyjaśnienie pojęcia nowalijka

Do dyspozycji nauczyciela, 0,5h zabawy dowolnej, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, praca z dzieckiem zdolnym

11.30 – 13.30

8.4.

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

6.5.

 

 

5.4.

 

 

9.2.

 

 

14.2.

- zapoznanie w wybranymi instrumentami muzycznymi, s. 46

 

- nabywanie samodzielności w wykonywania czynności samoobsługowych, s. 26

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- naśladowanie, s. 46

 

 

- poznanie różnych technik plastycznych, s. 42

- doskonalenie wrażliwości zmysłów, s. 29

rozpoznaje, zapamiętuje kolejność instrumentów (ich brzmienia), nazywa instrumenty

 

 

- dba o higienę osobistą

 

 

 

- bawi się bezpiecznie i bezkonfliktowo

 

- reaguje na sygnał dźwiękowy

 

 

- ćwiczy sprawność manualną dłoni

 

- ćwiczy spostrzegawczość

- Instrumenty perkusyjne – rozpoznawanie i zapamiętywanie kolejności wysłuchiwanych brzmień instrumentów (proste układy rytmiczne stopniowo rozszerzone)

- Czynności higieniczne w łazience przed i po posiłku

 

 

- Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci

 

- „Były sobie piłki trzy” – zabawa ruchowa – zabawa ożywiająca s. 55 (P. Zalewski „Ćwiczenia z przygodą”)

- Wiosenny kwiat – wykonanie kwiatka techniką wydzierania z kolorowego papieru

 

- Co brakuje? – odnajdywanie różnic na obrazkach – praca z dzieckiem zdolnym lub chętnym

Zabawa dowolna

13.30-14.00

6.5.

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- bawi się bezpiecznie i bezkonfliktowo

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

Popołudnie

14.00 – 15.30

14.5.

 

 

14.5.

 

3.1.

- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31

- poznanie różnych te -chnik plastycznych, s. 42

- rozwijanie mowy, s. 30

- słucha uważnie bajek

 

 

- ćwiczy napięcie mięśniowe palców dłoni

- wykonuje z zaangażowaniem zadania i ćwiczenia

- „Bajeczki 3 minuteczki” – czytanie bajek wybranych przez dzieci

 

- Lepienie z plasteliny na temat dowolny

 

- Ćwiczenia usprawniające język: dmuchanie z użyciem balonika, piórka, bibuły

16.03.2010

 

 

Dziecko:

Wtorek

Ranek

7.30 -9.00

 

3.1.

 

 

14.2.

 

 

 

2.1./2.3.

- doskonalenie umiejętności komunikowania się, s. 30

- doskonalenie wrażliwości zmysłów, s. 29

- nabywanie samodzielności w wykonywania czynności samoobsługowych, s. 26

- wypowiada się na dany temat

 

 

- ćwiczy pamięć wzrokową

 

 

 

- dba o higienę osobistą

- W czasie schodzenia się dzieci rozmowy w kręgu na interesujące je tematy – rozwijanie umiejętności wypowiadania się

- Kto zmienił miejsce?” – zabawa w kole, zabawa integracyjna

 

 

- Czynności higieniczne w łazience przed i po posiłku

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 -9.30

 

5.4.

 

 

2.5.

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- klasyfikuje przedmioty wg cechy, s. 35

-  ćwiczy mięsnie brzucha z elementem równowagi

 

- odkłada przedmioty na właściwe miejsce

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 28 s. 154 (A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”)

- Moja sala – prace porządkowe w sali, układanie i porządkowanie zabawek, puzzli, książek

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin