Opis techniczny
Wiadukt w ciągu magistrali Wrocław Warszawa km 67+956,6.
1. Podstawa opracowania.
2. Zakres opracowania.
3. Opis projektowy wiaduktu.
Projektowany wiadukt znajduje się w ciągu magistrali łączącej miasta Wrocław i Warszawę.
- konstrukcję nośną stanowi ustrój belkowy
- zastosowane materiały:
• beton B30
• stal 18G2
4. Opis konstrukcji przęseł.
4.1. Dźwigary główne.
4.2. Płyta pomostowa.
Płytę pomostową zaprojektowano z blachy o grubości 12mm usztywnionej żebrami trapezowymi o wysokości 300mm i rozstawie 1170mm. Żebra wykonano z blachy o grubości 6mm.
Spadek poprzeczny-3% na obiekcie uzyskano dzięki zmiennej wysokości poprzecznicy.
4.3. Poprzecznice.
Poprzecznice zaprojektowano o wysokości minimalnej 0,5m z blachy o grubości 12mm umiejscowiono w osiach podparć i co 2m w przęśle. Pas dolny poprzecznicy wykonano z blachyo grubości12mm i szerokości 200mm
4.4. Elementy wyposażenia.
a) Nawierzchnia
Nawierzchnie wykonano z szyn kolejowych UIC60 przytwierdzonych do podkładów typu: PBS1. Podsypka wykonano z tłucznia o uziarnieniu 30/60 ze skało wytrzymałości 140MPa.
b) Izolacja
Izolacje wykonano z Icosit Elastomatic TF-epoksydowo-poliuretanowego spoiwa nakładanego metodą natryskową.
Materiał gruntujący to Icosit EG1
Izolacja ta nie wymaga warstwy ochronnej, możliwość zasypania tłuczniem po 24h.
c) Odwodnienie
Odwodnienie wykonano z rury φ250 z PCV, umieszczonej w centralnej części pomostu.
d) Powłoki antykorozyjne.
Powłoki antykorozyjne wykonano z wykorzystaniem systemu Icosit EG
5. Opis konstrukcji przyczółka.
Przyczółek posadowiony jest bezpośrednio.
Przyczółek wykonano z betony B30, na głębokości 3 metrów poniżej poziomu terenu.
Ściana czołowa przyczółka ma 0,6m grubości i jest użebrowana. Skrzydła są równoległe.
Ścianka żwirowa ma 0,35m grubości. Płyta przejściowa ma 4,5m długości i 0,25m grubości.
Na wewnętrznej płaszczyźnie ściany czołowej wykonano drenaż pionowy z foli kubełkowej, oraz rurkę drenującą z rurki PCV φ150 położonej na foli nieprzepuszczalnej znajdującej się na oczepie przyczółka.
6. Łożyska.
Obiekt należy zaopatrzyć w łożyska typu wałkowego.
7. Technologia wykonania.
Obiekt wykonany będzie z elementów prefabrykowanych na które składają się: elementy blachownicy w liczbie 6 sztuk oraz elementy plyty ortotropowej w liczbie 3 sztuk. Elementy te zostaną wykonane w zakładzie prefabrykacji a następnie przywiezione na miejsce budowy. Na miejscu budowy zostaną zmontowane wszystkie elementy mostu a następnie całość zostanie osadzona w miejscu wbudowania. Na koniec zostaną wykonane elementy podtorza.
UWAGI:
Zakres opracowania nie obejmuje obliczeń wytrzymałościowo-statycznych części konstrukcyjnej mostu, filarów, przyczółków, posadowienia, technologii wykonania obiektu i związanych z tym zagadnień.
Spis literatury:
[1] PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia.
[2] PN-91/S-10052 Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Projektowanie.
[3] Kazimierz Furtak, Jacek Śliwiński „Materiały budowlane w mostownictwie.”
[4] Jan Cholewo, Mieczysław Sznurowski „Mosty Kolejowe”
[5] Katalog detali mostowych.
Rysunki wykonano przy pomocy programu AutoCAD2000
a_ziomek