OPIS TECHNICZNY.doc

(32 KB) Pobierz
Opis techniczny

 

Opis techniczny

 

Wiadukt w ciągu magistrali Wrocław Warszawa km 67+956,6.

 

1.      Podstawa opracowania.

 

Podstawą opracowania jest  temat wydany przez Instytut Inżynierii Lądowej Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej.

 

2.      Zakres opracowania.

 

Zakres opracowania obejmuje koncepcje przekroczenia przeszkody wodnej.

 

3.      Opis projektowy wiaduktu.

 

Projektowany wiadukt znajduje się w ciągu magistrali łączącej miasta Wrocław i Warszawę.

 

-          projektowanym obiektem jest most kolejowy;

-          obiekt został zaprojektowany na klasę obciążeń +2;

-          rozpiętość teoretyczna w osiach podparć wynosi 28m;

-          długość całkowita mostu przeprawy wynosi 39,2m; szerokość pomostu 5,0m;

-          oś wiaduktu jest prostopadła do osi przeszkody;

-          konstrukcję nośną stanowi ustrój belkowy

-          zastosowane materiały:

• beton B30

• stal 18G2

 

4.      Opis konstrukcji przęseł.

 

4.1. Dźwigary główne.

 

Ustrój nośny zaprojektowano w postaci dwóch dźwigarów głównych w postaci blachownic o wymiarach środnika 2452mm x 12mm i pasach 450mm x 24mm oraz rozstawie 4,50m.

 

4.2. Płyta pomostowa.

 

              Płytę pomostową zaprojektowano z blachy o grubości 12mm usztywnionej żebrami trapezowymi o wysokości 300mm i rozstawie 1170mm. Żebra wykonano z blachy o grubości 6mm.

Spadek poprzeczny-3%  na obiekcie uzyskano dzięki zmiennej wysokości poprzecznicy.

 

4.3. Poprzecznice.

 

Poprzecznice zaprojektowano o wysokości minimalnej 0,5m z blachy o grubości 12mm umiejscowiono w osiach podparć i co 2m w przęśle. Pas dolny poprzecznicy wykonano z blachyo grubości12mm i szerokości 200mm

 

 

 

 

 

 

4.4. Elementy wyposażenia.

 

a)      Nawierzchnia

Nawierzchnie wykonano z szyn kolejowych UIC60 przytwierdzonych do podkładów typu: PBS1. Podsypka wykonano z tłucznia o uziarnieniu 30/60 ze skało wytrzymałości 140MPa.

 

b)     Izolacja

Izolacje wykonano z Icosit Elastomatic TF-epoksydowo-poliuretanowego spoiwa nakładanego metodą natryskową.

Materiał gruntujący to Icosit EG1

Izolacja ta nie wymaga warstwy ochronnej, możliwość zasypania tłuczniem po 24h.

 

c)      Odwodnienie

Odwodnienie wykonano z rury φ250 z PCV, umieszczonej w centralnej części pomostu.

 

d)     Powłoki antykorozyjne.

Powłoki antykorozyjne wykonano z wykorzystaniem systemu Icosit EG

 

5.      Opis konstrukcji przyczółka.

Przyczółek posadowiony jest bezpośrednio.

Przyczółek wykonano z betony B30, na głębokości 3 metrów poniżej poziomu terenu.

Ściana czołowa przyczółka ma 0,6m grubości i jest użebrowana. Skrzydła są równoległe.

Ścianka żwirowa ma 0,35m grubości. Płyta przejściowa ma 4,5m długości i 0,25m grubości.

Na wewnętrznej płaszczyźnie ściany czołowej wykonano drenaż pionowy z foli kubełkowej, oraz rurkę drenującą z rurki PCV φ150 położonej na foli nieprzepuszczalnej znajdującej się na oczepie przyczółka.

 

6.      Łożyska.

Obiekt należy zaopatrzyć w łożyska typu wałkowego.

7.      Technologia wykonania.

Obiekt wykonany będzie z elementów prefabrykowanych na które składają się: elementy blachownicy w liczbie 6 sztuk oraz elementy plyty ortotropowej w liczbie 3 sztuk. Elementy te zostaną wykonane w zakładzie prefabrykacji a następnie przywiezione na miejsce budowy. Na miejscu budowy zostaną zmontowane wszystkie elementy mostu a następnie całość zostanie osadzona w miejscu wbudowania. Na koniec zostaną wykonane elementy podtorza.

 

UWAGI:

Zakres opracowania nie obejmuje obliczeń wytrzymałościowo-statycznych części konstrukcyjnej mostu, filarów, przyczółków, posadowienia, technologii wykonania obiektu i związanych z tym zagadnień.

 

 

Spis literatury:

 

[1] PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia.

[2] PN-91/S-10052 Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Projektowanie.

[3] Kazimierz Furtak, Jacek ŚliwińskiMateriały budowlane w mostownictwie.”

[4] Jan Cholewo, Mieczysław Sznurowski „Mosty Kolejowe”

[5] Katalog detali mostowych.

 

Rysunki wykonano przy pomocy programu AutoCAD2000

Zgłoś jeśli naruszono regulamin