jesienny.stragan.doc

(56 KB) Pobierz
Temat: Chodzi sobie jesień po parku i lesie

Temat: Jesienny stragan

 

Treści programowe

Sytuacje edukacyjne

Umiejętności

 

Ob.II, zag.2, poz.IV

Stosowanie zasady „w zdrowym ciele, zdrowy duch”

 

Ob.IV, zag.2, poz.IV

Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw rodzimych, wyodrębnianie charakterystycznych cech, różnic w wyglądzie, sposobie przechowywania i spożywania.

 

Zag.6, poz.IV

Nabywanie przeświadczenia, że człowiek jest częścią przyrody – jest jednym z organizmów żyjących na ziemi, podlegającym ogólnym prawom przyrody.

 

Ob.V, zag.1, poz.IV

Rozumienie treści przekazywanych przez wrażenia zapachowe i smakowe.

 

Zag.2, poz.IV

Rozwiązywanie zagadek słownych o różnych przedmiotach i zjawiskach, podających ich cechy charakterystyczne.

 

Układanie własnych zagadek słownych z uwzględnieniem zabaw wyszukujących cechy wspólne.

 

Zag.6, poz.IV

Właściwe gospodarowanie oddechem w czasie mówienia, recytowania, poprawne , wyraziste wypowiadanie się w każdej sytuacji. Stosowanie odpowiedniego tempa mowy, siły głosu, dykcji, akcentowania.

 

Rozumienie związku pauz w mówieniu z oddechem. Rola pauz krótkich i długich w wypowiedziach.

 

Ob.VII, zag.4, poz.IV

 

Klasyfikowanie przedmiotów wg wybranej cechy. Wyodrębnianie w zbiorze podzbiorów.

 

Zag.5, poz IV

Wyodrębnianie zbiorów o określonej liczbie elementów.

 

Ob.VIII, zag.3, poz.IV

Tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach.

 

Poz.III

Malowanie farbami kryjącymi z wykorzystaniem pełnej gamy kolorów.

 

Ob.IX, zag.1, poz.IV

Prawidłowe różnicowanie dynamiki, rejestrów w muzyce oraz określanie linii melodycznych.

 

Zag.3, poz.IV

Improwizacje taneczne – tworzenie własnych układów tanecznych do utworu muzycznego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zorganizowanie w kąciku przyrody straganu owocowo-warzywnego. Oznaczenie podpisami okazów.

 

Zabawa „zgadnij co zjadłeś?”. Rozpoznawanie smakiem i nazywanie owocu lub warzywa.

 

 

Poznanie małej i wielkiej litery „Oo” w oparciu o zagadkę i ilustracje. Rozmowa na temat treści obrazka wyłonienie nazw rozpoczynających się na literę „Oo” – Ola, owoce.

Globalne czytanie wyrazów: oko, okno, owal, ogórek, okulary itp.

Układanie wyrazów z poznanych liter; a, m, t, o, odczytywanie całościowe wyrazów.

 

Zabawa matematyczna  - „Jesienny stragan”. Tworzenie zbiorów wg . jednej cechy – rodzaju.

Poznanie cyfry 3. Utrwalenie dotychczas poznanych cyfr: 1-3

 

 

 

 

 

 

Praca z obrazkiem. Rozpoznawanie różnych środowisk przyrodniczych – pole, sad, ogród warzywny.

Określanie skąd pochodzi pokazany okaz znajdujący się w kąciku przyrody.

 

 

Spacer w pobliże działek ogrodowych. Obserwacja prac wykonywanych na działkach w okresie jesieni.

 

 

 

Rozwiązywanie zagadek słownych, odszukiwanie rozwiązań na obrazkach. Układanie zagadek opisowych o tematyce jesiennej.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw III wg K.Wlaźnik.

Zabawy ruchowe – orientacyjno – porządkowa „Zrywamy owoce”, z elementem czworakowania – „Szukamy zgubionych jabłek”

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw własny , metoda zadaniowa, przybory: małe piłeczki, obręcze.

 

Zabawa muzyczno – ruchowa „Zające w ogrodzie”.

 

Zabawa dydaktyczna „Ukryte owoce” – /ilustracje, karty ćwiczeń/

 

 

 

Wypełnianie, kolorowanie - witrażu z owocowym motywem, z zachowaniem kolorowych rytmów. /Praca w małych grupkach, dzieci chętne/.

 

Zabawa ilustracyjna do piosenki „Urodziny marchewki”  - uwrażliwienie na zmianę metrum w muzyce.

 

 

Osłuchanie z piosenką „Jesienny kujawiak” – rozwijanie koordynacji ruchowej i orientacji przestrzennej w trakcie zabawy tanecznej do melodii piosenki. Różnicowanie dynamiki piosenki, określanie linii melodycznej.

 

Recytacja znanego dzieciom wiersza J.Brzechwy „Na straganie”. Ćwiczenia dykcji.

Zabawa słownikowa „Jedzie wóz i wiezie warzywo /owoc/ na głoskę...”.

 

Praca plastyczna. Malowanie martwej natury „Taca z owocami” Szkicowanie ołówkiem, wypełnianie farbami plakatowymi.

/dzieci chętne/

 

Pomaga w układaniu owoców i warzyw w kąciku, wyraża słownie swoje propozycje.

 

Rozpoznaje i nazywa zjedzony owoc lub warzywo. Próbuje określić słowami smak.

 

Rozpoznaje literę Oo spośród innych liter, układa wyrazy z poznanych dotychczas liter, odczytuje wyrazy.

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali umiejętność przeliczania w zakresie 10, tworzy zbiory 3 elementowe, Klasyfikuje przedmioty wg podanej cechy. Rozpoznaje i prawidłowo przyporządkowuje cyfrę do liczby elementów w zbiorze./Utrwala wygląd cyfr 1, 2, 3/

 

Poprawnie określa pochodzenie warzyw i owoców.

 

 

 

 

Wyraża swoje spostrzeżenia w toku obserwacji. Nazywa jesienne plony, narzędzia itp. Rozumie potrzebę uprawiania roślin, jako źródła witamin niezbędnych dla zdrowia.

Prawidłowo kojarzy fakty słowne i wzrokowe w celu podania poprawnej odpowiedzi na zadaną zagadkę.

 

Doskonali swoją sprawność ruchową. Wzmacnia mięśnie rąk i nóg. Wyrabia zwinność, swobodę w poruszaniu się. Zachowuje bezpieczeństwo podczas wykonywanych ćwiczeń i zabaw ruchowych.

 

 

Sprawnie reaguje na przerwę w muzyce.

 

Rozwija spostrzegawczość, odnajduje ukryty owoc lub warzywo, określa gdzie się znajduje.

 

Rozwija swoje umiejętności plastyczne, wyobraźnię kolorystyczną. Utrwala umiejętność zachowania rytmów.

 

Zapamiętuje słowa i melodię piosenki. Ćwiczy dykcję. Prawidłowo sygnalizuje zmianę metrum przez ustalony ruch.

 

Potrafi współpracować w parze z partnerem. Rozwija wyobraźnię muzyczno-ruchową. Rozpoznaje wysokość dźwięków – wysoko, nisko, dynamikę piosenki .

 

Poprawnie gospodaruje oddechem w trakcie recytacji, wyszukuje odpowiednią nazwę warzywa /owocu/ na podaną głoskę.

 

Rozwija swoje umiejętności plastyczne. Umiejętnie posługuje się pędzlem i farbami, dba o estetykę pracy.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin