ba ballll.doc

(29 KB) Pobierz
Temat zajęć: Dziewczynka w czerwonym kapturku

Temat zajęć: Dziewczynka w czerwonym kapturku.

Rodzaj zajęć: zabawy teatralne.

Cele ogólne:

- budzenie zainteresowań literaturą dziecięcą,

- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat,

- stwarzanie okazji do rozwijania ekspresji twórczej w formie inscenizacji,

- wyrabianie umiejętności wyrażania własnej opinii.

 

Cele szczegółowe

Dziecko:

·         zna treść bajki pt. „Czerwony kapturek”,

·         potrafi określić cechy charakterystyczne postaci,

·         umie odróżnić dobro od zła,

·         podejmuje próby uzasadnienia wyrażanej opinii,

·         potrafi „wczuć” się w odgrywaną rolę,

·         przedstawia własnymi słowami rolę granej postaci.

 

Metody i techniki:

- pedagogika zabawy ( tańce integracyjne),

- inscenizacja,

- zabawa ruchowa,

- zagadka,

-zabawa dydaktyczna,

- metody oparte na słowie: rozmowa kierowana, opowiadanie nauczyciela, objaśnianie,

-metoda zadań stawianych dziecku.

Formy organizacyjne:

- zajęcia z całą grupą,

- praca w zespole.

Środki: płyta CD z tańcami (Klanza), zagadka, kuferek, stroje i rekwizyty występujących postaci, scenografia przedstawiająca las oraz wnętrze domu babci, muzyka z odgłosami lasu.

Przebieg:

1. „A hej- a ho”- taniec integracyjny

Miło mi jest Was powitać

W bajkowej krainie.

Wszyscy się będziemy bawić

I czas szybko minie

A hej, a ho- zabawmy się w piosence

A hej, a ho- podajmy sobie ręce

A hej, a ho- zrobimy duże koło

A hej, a ho- zatańczymy wesoło.

 

2. „ Co to za bajka?”- rozwiązywanie zagadki.

Co to za dziewczynka

czerwoną czapeczkę miała

i do swojej babci

przez las wędrowała.

3. „ Dawno, dawno temu…”- wspólne snucie bajki.

Nauczyciel zaczyna opowiadać bajkę, w pewnym momencie przerywa i bajkę dalej opowiadają dzieci.

4. „ Dobry czy zły ?” – rozmowa na temat bajki.

Dzieci wymieniają postaci występujące w bajce, określają ich cechy, dzielą je na te dobre i złe. Nauczyciel stara się tak kierować rozmową aby dzieci podejmowały próbę uzasadniania swoich opinii.

5. „ Szła dziewczynka”- zabawa ruchowa do piosenki.

Szła dziewczynka bardzo mała przez gęsty las.

Czerwony kapturek miała, czerwony pas.

W prawej ręce koszyk, w lewej ręce grosik,

Szła do babci prosto, by zdążyć na czas.

Dzieci śpiewają piosenkę maszerując w miejscu i wykonując gesty zgodnie z jej treścią.

6. „ Kuferek”- zabawa dydaktyczna.

Dzieci wyciągają ukryte w kuferku rekwizyty i stroje potrzebne do inscenizacji bajki i przydzielają je postaciom występującym w bajce ( wilk, babcia, mama, gajowy, Czerwony Kapturek).

7. „ Czas na przedstawienie”- inscenizacja.

Chętne dzieci przebierają się w kostiumy i wychodzą za kotarę. Widownia zajmuje miejsca na krzesełkach i oczekuje na sygnał (gong) do rozpoczęcia przedstawienia. Po występie następuje zamiana ról- aktorzy stają się widzami i odwrotnie, aż do momentu ,kiedy wszystkie chętne dzieci wezmą udział
w przedstawieniu.

8. „ Dziękujemy”- taniec integracyjny na pożegnanie.

Wszystkim pięknie dziękujemy za wspólną zabawę

Może znów się zobaczymy razem zatańczymy,

I w prawo i w lewo, i w przód i w tył

       Byś długo pamiętał, żeś z nami był.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin